Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem
Vyšší střední třídu čeká výrazná mezigenerační proměna. Mercedes-Benz E se nové generace dočkal už letos, v příštím roce bude následovat nové BMW 5 a v roce 2018 se začne prodávat i poslední z německé trojky, nové Audi A6. To bude navrhovat stylistický tým kolem Marca Lichteho, od něhož máme čekat designově zajímavé dílo.
Lichte nová audi navrhuje podle tří pilířů, nové vozy mají být sofistikované, sportovní a progresivní, což se má odrážet v zajímavějších tvarech než u současných modelů. Příď nové A6 s šestiúhelníkovou maskou single frame se inspiruje u konceptu prologue, některé detaily pak údajně odkážou na slavné quattro. Kombi pak nabídne takřka rovnou linii střechy s prudce se svažujícími sloupky C.
Rozvor A6 se mezigeneračně výrazně natáhne, celková délka by se ale neměla tolik změnit, což zároveň umožní zkrátit převisy. Z delšího rozvoru budou těžit hlavně cestující vzadu, zvětšit se ale má i zavazadelník, který u současného sedanu má 560 litrů. Rozchod kol se pak rozšíří, což zase pomůže dynamice vzhledu.
Interiér naváže na současný trend. Kaplička s přístroji použije digitální obrazovku. Hned dva dotykové displeje se pak objeví na středovém panelu. Ta horní bude zobrazovat informace z navigace nebo rádia, zatímco pomocí té dolní se bude ovládat klimatizace. Unikátem bude hmatová zpětná vazba, díky čemuž posádka přesně pozná, že se obrazovky dotkla. To podle technického šéfa Stefana Knirsche usnadní ovládání během jízdy. Pár konvenčních tlačítek ale vozu přece jen zůstane.
Základem nové A6 bude architektura MLB ve verzi s interním kódem C8, kterou bude vůz sdílet se sportovně laděným model A7 a velkou A8. Trio aut tudíž dostane stejný podvozek nebo pohonné systémy. Na konstrukci budou použity ty nejlehčí materiály jako vysokopevnostní ocel, hliník nebo karbonem vyztužené plasty.
Nabídka agregátů zahrne čtyřválce, šestiválce i osmiválce. Vybrané jednotky dostanou elektrické přeplňování, které se objevilo již v modelu SQ7. Počítá se také s plug-in hybridy, jeden bude kombinovat elektrický pohon se zážehovým motorem, druhý vsadí na kombinaci elektřiny s naftou.