Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A8: První fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (226)
Nová vlajková loď Audi má být větší, luxusnější a překvapivě i sportovnější. Nejnovější výsledek práce konstruktérů z bavorského Ingolstadtu se představil dnes v noci v Miami.

Ten, kdo zná aktuální design vozů Audi, není vzhledem nového pětimetrového sedanu překvapen. Osvědčená stylistická schemata prošla jen decentní evolucí. Tak to alespoň vypadá z prvních zveřejněných snímků, i když je možné, že naživo bude první dojem trochu jiný. Ovlivnit jej může v každém případě velikost, kterou dvourozměrné snímky úspěšně zkreslují.

Už teď je ale jisté, že Audi postavilo největší luxusní sedan pětimetrové kategorie. S délkou 5,14 m v neprodlouženém provedení překonává i velký Mercedes-Benz S a letošní novinku - Jaguar XJ. Také šířka 1,95 m stojí za pozornost, už kvůli standardům evropských garáží a parkovacích míst. Možná, že důležitější než Evropa je pro Audi v tuto chvíli Čína, jejíž trh dynamicky expanduje. Právě tam by lepší rozměrové parametry, než má i ta nejprestižnější konkurence, mohly zabrat.

Ale rozměry nejsou rozhodně jediným trumfem, který si Audi A8 do luxusního segmentu přinese.

Karoserie je i v nejnovější generaci postavena na prostorovém hliníkovém rámu ASF, standardem pro všechny modely bude vzduchové odpružení, prestiž ve dne i v noci mají zajistit přední světlomety sestavené pouze ze světelných diod.

Karoserie má cx= 0,26, zavazadelník pojme 510 l a palivová nádrž 90 l.

Audi A8 - Srovnání s konkurencí
RozměrAudi A8BMW řady 7Mercedes-Benz třídy SJaguar XJLexus LS
Délka [mm]51375072507651225030
Šířka [mm]19491902187218941875
Výška [mm]14601479147314481465
Rozvor [mm]29923070303530322970

Nové Audi A8 se začne prodávat se dvěma osmiválcovými motory. Zážehovou jednotku 4,2 FSI (273 kW, 445 Nm) doplní, navzdory očekávání, osmiválcový turbodiesel 4,2 TDI (258 kW, 800 Nm). Nabídku následně rozšíří vznětový šestiválec 3,0 TDI (150, resp. 184 kW).

Přestože u všech agregátů došlo ke zvýšení výkonu a točivého momentu, snížila se jejich spotřeba o 13 až 22 %. Verze 3,0 TDI s pohonem předních kol se bude chlubit kombinovanou spotřebou jen 6 l/100 km.

Na zvýšení účinnosti má velký podíl také nová osmistupňová samočinná převodovka tiptronic. Ovládání převodovky probíhá čistě elektronicky prostřednictvím elegantní páky voliče nebo pádel na volantu.

Trvalý pohon všech kol quattro upřednostňuje při rozdělování točivého momentu zadní nápravu. Sportovní diferenciál, který je součástí sériové výbavy modelu A8 4.2 TDI a pro ostatní modely s pohonem všech kol se dodává na přání, rozděluje dynamicky hnací sílu mezi obě zadní kola.

Audi A8 - Přehled motorizací
Model3,0 TDI3,0 TDI quattro4,2 FSI quattro4,2 TDI quattro
Zdvihový objem [cm3]2697269741634134
Válce/ventily6/46/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]150/-184/-273/6800258/4000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]-550/1500-3000445/3500800/1750-2750
Maximální rychlost [km/h]-250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-6,65,75,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,06,69,57,6

Samostatnou kapitolou a doménou vývojářů Audi je interiér. V nejnovějším provedení se většina ovladačů přesunula z přístrojové desky na středovou konzolu. Ovládací systém MMI (Multi Media Interface) může být vybaven touchpadem, na který například může posádka zadávat cíl navigační soustavě psaním písmen.

Navigační soustava dopředu sleduje průběh trasy a poskytuje tato data řídicím jednotkám samočinné převodovky, světlometů a adaptivního tempomatu Stop&Go. Zvýšená inteligence těchto systémů umožňuje rozpoznávat komplexní situace a předvídavým způsobem poskytovat podporu řidiči.

V novém Audi A8 se poprvé představuje asistent nočního vidění s označováním rozpoznaných chodců, bezpečnostní systém Audi pre sense a – v průběhu roku 2010 – ukazatel nejvyšší povolené rychlosti.

Nová luxusní limuzína se objeví u českých prodejců na jaře 2010.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/2JQbF8yKOmM&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (226)
Avatar - white label
4. 12. 2009 15:00
Re: Král je tady.....
Vypadá to trochu moc "dodatečně-dodělané"...
4. 12. 2009 14:24
Re: Zklamání?
Bohužel ty tvoje pohnůtky vychází z nepochopení významu slova. A to nijak neokecáš.
Jak už jsem napsal, když je tráva zelená, tak se to bere jako axiom. Ty tady prohlašuješ, že je červená a snažíš se ten nemsmysl obhajovat. Z podstaty věci pravdu nemáš a ani ji mít nemůžeš.

Dokud nebudeš schopen rozeznávat obecně uznávaný význam slov, budeš tu jen k smíchu.

PS: Pokud si za tím pořád stojíš, měl bys podat návrh na změnu významu slova na Jazykovedný ústav L. Štůra. A možná, až se ti vysmějí i tam, tak možná potom pochopíš své vlastní pokrytectví a hloupost. A to jen možná. :-!
Avatar - Plautus
4. 12. 2009 09:51
Re: PRVNÍ OSMIČKA
Nápodobne.
Avatar - Plautus
4. 12. 2009 09:47
Re: Zklamání?
Moje pohnútky pre použitie toho termínu som bez problémov vysvetlil, len ty máš problém s chápaním (zrejme nielen) písaného textu... Máš klapky nastavené na jednu úroveň.
Zjavne ti uniká význam slová "zabednenec", ale kľudne si ho môžeš dať ako prezývku, pokým to ovšem nie je už tvoje priezvisko.
3. 12. 2009 19:19
Re: PRVNÍ OSMIČKA
S class si drží svůj standard, každou generací posunuje design dále a je celkově vyvážený. Pro mě je to jednička, i když osobně Mercedes nemám nijak v oblibě, jeho kvality uznat bez problému dokážu. :yes: