Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi Q7: Hybrid z Porsche Cayenne možná už za rok

Jan Mička
Diskuze (8)
Hybridní pohon zavítá také do Audi Q7. Vozu bychom se měli dočkat už příští rok.

Pokud nechcete pod kapotou vznětový motor a klasický turbomotor vám nepřipadne dost nóbl, sáhněte po hybridu. Tento pohon se v luxusním segmentu čím dál více rozšiřuje, přičemž nebude trvat dlouho a dostane jej i nové Audi Q7.

Nehledejme v tom složitosti, protože v rámci koncernu Volkswagen se již jedno hybridní ústrojí pohybuje. Aktuálně jej najdete v Porsche Cayenne, Panamera a pozadu by neměl zůstat ani Macan, tedy nejmenší stuttgartské SUV. Konkrétně se bavíme o spojení zážehového šestiválce TFSI o výkonu 245 kW, který doplňuje elektromotor se 70 kilowatty. Zajímavá je ale spotřeba, která by se měla pohybovat okolo 4 litrů naturalu na 100 kilometrů.

Když mluvíme o Audi Q7, myslíme její druhou generaci, která se objeví již na lednovém autosalonu v Detroitu. O SUV prozatím víme, že bude využívat koncernovou platformu MLB (stejně jako SUV od Bentley), čímž ve srovnání se současnou generací dosáhne snížení hmotnosti až o 300 kilogramů. Hybridní Q7 se tak s zřejmě dostane pod úroveň hmotnosti Porsche Panamera S E-Hybrid (váží 2095 kg), které je schopno díky akumulátoru o kapacitě 9,4 kWh ujet až 36 kilometrů čistě na elektřinu.

Jan Mička
Diskuze (8)
Avatar - AUDIRS6
24. 11. 2014 16:35
Re: z kade to mate ?
OK, dobre argumenty :yes:
Len ja som sa trosku zle vyjadril - skor ide o flotilove CO2, v tomto potesi, ak kazdy motor v ponuke vypusta co najmenej, bez ohladu na to, ci je to 1,2 TFSi alebo 4.0 TFSi ;-)
Turbolag - suhlas. Ale aj na to uz mame rcept - E-Lader ;-)
Zatial sa o nom v suvislosti s benzinami este nehovori, ale ked uz o nom uvazuje aj Ferrari, tak by bola hanba po aplikovani v nafte, nenasadit ho aj v benzinoch ;-)
PS: O FL A6 som vedel, len zrovna na nu trochu pozabudol ;-\
24. 11. 2014 16:22
Re: z kade to mate ?
Otázka je, jestli turbo je Vorsprung nebo jen EU Steuer. USA nebo Čína ten kompresorový motor mají rádi nikoliv z důvodu, že by jiný nebyl (minimálně konkurence turbobenzíny v této třídě nabízí), ale protože obecně mají kompresory raději než turba. Holt tam o 1 či 2 litry vyšší spotřeba nikoho netrápí a lineárnost zátahu a žádný turbolag si prostě cení víc než spotřebu.
A co se týče emisních norem, tak 3.0 TFSI už je upgradovaný a ve faceliftované A6 se už v DE prodává s EU6, takže je evidentní, že s ním ještě nějakou dobu počítají.
Avatar - AUDIRS6
24. 11. 2014 15:58
Re: z kade to mate ?
Z tohoto uhla pohladu to sice zmysel dava, ale za dverami je EU6, hybrid ma byt vykladna skrina techniky automobilky, jedna sa o novu generaciu auta, ktore tu bolo neskutocne dlho - pre vsetky tieto dovody vidim skor sancu aj noveho benzinoveho motora. US a Cina sice maju ten motor radi, ale skor preto, lebo nieje iny podobny, ktory by bol vhodny na parametre 333 PS / 440 Nm. A kedze by bolo pekne dodrzat Vorsprung durch Technik, mozem vsadit tu Becherovku na novy motor, ktory tiez pomoze znizit tu papierovu spotrebu sam. ;-)
A pokial si dobre spominam, nechcu ani v pripade hybridu Q7 nasilu "pretazovat" baterkami, ktore by tu papierovu spotrebu uhrali ;-)
24. 11. 2014 14:43
Re: z kade to mate ?
Je možné, že tam dají turbený benzín jak píšeš, ale nedivil bych se ani stávající kompresorové jednotce. Ta je velmi oblíbená v USA (už asi pět let tam opakovaně získává ocenění v anketě Ward's) a ve spojení s baterkami není problém spotřebu snížit klidně někam na 3 litry, tam moc nezáleží kolik ten benzín žere, ale kolik tam naperou baterek a kolik to na ty baterky ujede. A protože v Evropě se asi stejně moc hybridů neprodá a dělají jej hlavně kvůli těm USA popř. Číně, kde ten kompresor také baští, tak bych se současnému 3.0 TFSI nedivil, proč kazit Amíkům radost z motoru, který zbožňují, když baterky vyřeší spotřebu a hybrid je jenom habaďůra na úředníka.
24. 11. 2014 12:57
Re: Hmotnost
Brý den, tak v současný generaci je ten rozdíl kolem 400 kilo dle motoru, proto jsem zmaten.