Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 1 se začíná odhalovat: Ukazuje světlo i digitální přístrojový štít

David Bureš David Bureš 17. 5. 2019
26
3
Zobrazit náhledy (26)
BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1

Díky nové koncepci se BMW 1 dočká nové přídě. Interiér pak vsadí na moderní digitální přístrojový štít.

BMW se chystá na premiéru nové generace řady 1 a postupně uvolňuje detaily o tomto kompaktním modelu. Po informacích o konstrukci poprvé odhaluje i část designu. Automobilka nám ukázala část karoserie a nechává nás nahlédnout do interiéru nového kompaktu.

Zveřejněný snímek ukazuje část přídě, a to podle všeho vrcholného modelu M135i xDrive. Nově tvarovaný světlomet a ledvinky s masivním orámováním na tomto konkrétním snímku doplňuje hodně agresivně pojatý přední nárazník, který u základních variant určitě nenajdeme.

Z interiéru pak automobilka ukázala pouze nový volant a přístrojový štít. Ten v duchu doby bude tvořen displejem, přičemž užitá grafika je shodná s většími modely BMW. To bohužel znamená poněkud nepřehledný „pološišatý“ rychloměr a mapu navigace uprostřed.

Už dříve automobilka přiznala, že nová jednička bude významně prostornější než předchůdce. Prostor pro kolena na zadních sedadlech se má natáhnout o 33 mm, místo nad hlavou vzadu pak o 19 mm. Vedle změněné siluety do podoby typického pětidveřového hatchbacku to zajistí změna koncepce, řada 1 bude nově vozem s motorem napříč a pohonem předních kol. Nová konstrukce navíc přinese sníženou hmotnost. Vůz bude ve srovnatelné specifikaci až o 20 kilogramů lehčí než předchůdce, v případě verze s pohonem všech kol xDrive dokonce až o 25 kg lehčí.

Nabídka motorů podle očekávání zahrne základní přeplňovaný benzinový tříválec o objemu 1,5 litru, který ve verzi 118i nabídne 103 kW. Spárován bude s šestistupňovou manuální, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Nad ním už ale budou zážehové dvoulitrové čtyřválce. Mezi turbodiesely nebude chybět třeba dvoulitr 120d se 140 kW, k dispozici bude též plug-in hybrid.

Počítá se též s vrcholným benzinovým dvoulitrem M135i xDrive. Ten bude vůbec nejsilnějším čtyřválcem v historii značky, s výkonem 225 kW. Aby agregát takovou sílu zvládnul, má zesílenou klikovou hřídel a nové písty. Nechybí ani větší turbo nebo optimalizované vstřikování. Šestiválec bohužel nedorazí, pod kapotu se jednoduše nevejde.

Nová generace BMW řady 1 (s interním označením F40) se začne prodávat někdy v druhé polovině roku. Výstavní premiéra se očekává na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, k samotnému odhalení ale má dojít už na konci května. Nová jednička bude k dispozici výhradně jako pětidveřový hatchback, třídveřová varianta kvůli poklesu zájmu o ní skončí. Na stejném základu ale vznikne i čtyřdveřové kupé 2 Gran Coupé. Naopak kupé řady 2 si má nadále uchovat koncepci s pohonem zadních kol, zatímco další budoucnost dvojkového kabria je nejistá.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Pristrojovy stit ala Peugeot
webpaja
| 17. 5. 2019
Souhlas, je to nesmysl. Doufám, že v rámci pravidelných ročních změn nabídnou zákazníkům nahrát původní vzhled.
Avatar - xxc
Re: Pristrojovy stit ala Peugeot
xxc
| 17. 5. 2019
Mozno sa nad tym zamysleli, ako by to malo byt spravne a vyslo im z toho to iste, co v Peugeote. Len nemusia davat budiky nad volant, lebo ponuknu super head up displej za 600 ci 800 € :-)
Pristrojovy stit ala Peugeot
99matthew99
| 17. 5. 2019
Toto sa BMW velmi nepodarilo. Hlavne nemoznost menit dizajn toho. Nato ze sa bavime o premii tak by to mohli mat lepsie a estetickejsie vyriesene. Hadam je to za priplatok a da sa zvolit aj klasicka verzia.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku