Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M2 se rýsuje pro rok 2022. Kompaktní kupé dostane šestiválec z M3

David Bureš
Diskuze (2)

BMW M2 si i v nové generaci uchová řadový šestiválec. Půjde však o jeho nejnovější derivát S58, známý z dua M3/M4, který prvně debutoval v X3 M/X4 M.

Automobilka BMW sice v následujících letech chystá rozsáhle rozšířit nabídku svých elektromobilů, v mnichovském ústředí ale nezapomínají na své kořeny. Proto se nadále počítá i se sportovními kupé, a to včetně toho kompaktního. BMW M2 tak má zajištěnou budoucnost i v příští generaci.

Když se tak rýsuje nová generace kupé řady 2, kterou už automobilka odhalila prostřednictvím fotografií maskovaných prototypů, začíná se mluvit také o jeho vrcholném agregátu, v podobě M2. Dobrou zprávou je totiž ta, že i v době stále přísnějších emisních norem dorazí a použije pořádný spalovací motor.

Důvěrné zprávy hovoří o nasazení nejnovější generace třílitrového řadového šestiválce s interním označením S58, který poprvé debutoval v SUV X3 M/X4 M a mezitím se dostal také do M3/M4. Třílitrový šestiválec má přitom už dnešní M2, v jejím případě jde však o starší agregát N55, respektive S55 v případě derivátu M2 CS.

Oproti němu se S58 liší nově navrženou klikovou skříní, delším zdvihem, přepracovanou hlavou válců nebo účinnějším systémem přeplňování, který místo jednoho turba používá dvojici turbodmychadel. BMW počítá s tím, že motor do budoucna splní emisní normu Euro 7, a tak jej v jeho nabídce ještě nějakou dobu uvidíme.

Podobně jako v případě větších modelů z divize BMW M2 se počítá s dvojicí výkonových variant, které se dočkají i odlišného nastavení. Základní M2 nabídne výkon zhruba 302 kW (410 koní), zatímco M2 Competition 316 kW (430 koní).

Nová M2 přitom zůstane tím typickým bavorským kupé i díky svým dalším komponentům. Standardem totiž bude šestistupňový manuál pro pravověrné řidiče a pohon zadních kol. Se čtyřkolkou se dokonce na rozdíl od větší M3/M4 ani nepočítá. Dnešní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku nicméně nahradí osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem známý z větších modelů značky. V minulosti zaznívaly i zprávy o elektrickém derivátu iM2, jeho realizace je nicméně v tuto chvíli nejasná.

Základem bude logicky nové kupé řady 2 s interním označením G42. To bude znamenat obdobný základ jako u roadsteru Z4, nové kupé totiž využije právě jeho prvky, jako třeba zavěšení. Plusem má být zesílená tuhost, oproti stávajícímu provedení má pak nová dvojka mírně vyrůst.

Nová generace BMW řady 2 se má představit ještě letos, aktuálně totiž probíhá její finální ladění. Odvozený model M2 by měl následovat v příštím roce. Automobil se přitom má celkem překvapivě vyrábět v mexickém závodě San Luis Potosi, odkud se bude dovážet i do Evropy. 

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - CHerokee
10. 6. 2021 10:09
ZajímVÉ
Před 5 - 10 lety razilo BMW nejvíce elektrickou cestu. Dnes už skoro nekoupíš nehybridní Mercedes, ale BMW dává (díky tomu) i do menších aut 6 válce.... Už současnou generaci M2 vychvaloval J. Clarkson, že jde o nejřidičtější BMW...je fajn, že nezmizí.
Avatar - Barry Lyndon
9. 6. 2021 18:11
z Mexika?
jako VW z Mexika ještě dejme tomu, ale toto už je trochu přehnané. Sorry jako...