Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 2 kupé za rohem. V Mexiku vyráběné auto bude zadokolka

David Bureš
Diskuze (39)

BMW už pilně testuje novou generaci řady 2 s karoserií kupé. Vyrábět se začne na konci letošního léta.

BMW řady 2 je aktuálně široce rozkročená paleta různorodých automobilů s různou koncepcí i technikou. Nejdéle jsou tady kupé a kabriolet (F22/F23) nabízené od roku 2013 jako sportovní deriváty s pohonem zadních kol. O rok později dorazila dvojice MPV 2 Active Tourer a Gran Tourer (F45/F46) s pohonem předních kol. Předokolkou je i čtyřdveřové kupé 2 Gran Coupé (F44), které přišlo v roce 2019. Nyní se nejstarší člen řady chystá do důchodu.

Mnichovská automobilka totiž již na konci léta začne vyrábět novou generaci kupé řady 2, kterou již začíná postupně odhalovat. Prozatím tu jsou oficiální špionážní fotografie zamaskovaných prototypů, které přicházejí v době, kdy probíhá finální fáze testování nového auta.

Ladění a testování probíhá nejen na slavné Nürburgring Nordschleife, ale rovněž na veřejných okresních silnicích v okolí Mnichova a na zkušebním polygonu BMW Group v Maisachu. Automobilka tím chce zajistit, že auto bude dynamicky schopné i v každodenním provozu a v různých jízdních podmínkách.

Automobil chce podle vyjádření výrobce fascinovat dynamikou v zatáčkách nebo vylepšenou trakcí za všech podmínek a zároveň nabídnout vyvážený jízdní komfort. Proto už v základu bude vůz vybaven progresivními tlumiči, které kvůli komfortu citlivě reagují i na malé nerovnosti vozovky a kompenzují vibrace. Schopnostem pomůže také specificky nastavené řízení nebo třeba vyvážené rozložení hmotnosti, blízké poměru 50:50. Těšit se můžeme také na adaptivní tlumiče nebo elektronicky řízený M sportovní diferenciál na zadní nápravě.

Nové BMW řady 2 s interním označením G42 má těžit také ze zesílené karoserie. Konkrétně statická torzní tuhost byla ve srovnání s předchozí generací zvýšena přibližně o 12 procent, mimo jiné použitím nově navržených vzpěr v zadní části vozidla.

BMW přitom již potvrdilo příchod vrcholného modelu M240i xDrive Coupé, které použije přeplňovaný zážehový řadový šestiválec, naladěný na 275 kW. Spárován bude standardně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Vrcholem bude do příchodu ultimativní M2, která už byla zachycena během testování.

Z běžné nabídky je pak potvrzen benzinový dvoulitr 230i se 180 kW, stejně jako slabší dvoulitr 220i a turbodiesel 220d.

Design vozu se zatím ukrývá pod vrstvou kamufláže, vzhled nicméně už dříve naznačily snímky plně odhaleného vozu. Tedy pokud šlo o již hotovou verzi a ne jen jeden ze stylistických derivátů. BMW každopádně slibuje čistý a zjednodušený styl. Rozvor má narůst o 51 mm na výsledných 2.741 mm, rozchod kol se pak kvůli jízdním schopnostem výrazně rozšíří, o 52 mm vpředu a 31 mm vzadu.

Technický základ bude vůz sdílet s roadsterem Z4, konkrétně se mají shodovat vybrané prvky platformy CLAR. Konkrétně má řada 2 využít vedle shodných agregátů také stejné nápravy, vzpěry McPherson vpředu a multi-link vzadu.

Výroba nové generace BMW řady 2 (G42) odstartuje na konci léta. Automobil se přitom bude celkem překvapivě vyrábět v mexickém závodě San Luis Potosi, odkud se bude dovážet i do Evropy. Ten funguje teprve od roku 2019, když aktuálně vyrábí řadu 3.

David Bureš
Diskuze (39)

Doporučujeme

18. 5. 2021 12:54
Re: my 5 cents
Myslím, že může rychle tvoje kotrmelce napravit. Není potřeba, aby jsi můj osobní názor bral jako něco víc, než je ten tvůj. Nikdo tu světonázory nepíše. A jakkoliv je zajímavé, že moje věty bereš jako něco víc, pak upozorňuji, že jde jen o můj vlastní náhled na auta.

Nakolik jsi zkoušel X5 v terénu nebo ne nevím, já jsem byl opravdu mile překvapen.

O tvých výmyslech typu, že X6 je auto pro zákazníky s vkusem se ani nebudu vyjadřovat. Máš tendence pavlačové báby. Naopak jsem psal jako reakci na tvrzení, že X6 je pro lidi bez vkusu, že spolupracuji se dvěma renomovanými architekty, kteří X6 mají.

Proč se musíš uchylovat ke lžím, neumím posoudit. ;-)
18. 5. 2021 11:24
Re: Takže
Ty jsi pičus ;-) ale chápu, ze zatahovat do flejmu někoho dalšího je tvuj ubohý způsob jak prokázat, ze sám na to nemas.
Na labila už jsem nereagoval asi tak rok… tohle dělají ženské, ze vytahujou historické události na světlo bozi…
18. 5. 2021 11:21
Re: my 5 cents
Ty si me občas na HL das a občas zase seberes tak bych tyhle věci být tebou nekomentoval.
Je to stejně trapné, jak když si někdo koupí nové auto razem začne ostatním zakazovat účast v diskusich, protože se cítí být něčím víc…
18. 5. 2021 11:18
Re: my 5 cents
Supra je přizpůsobena asijskému vkusu. To je asi v poradku víc, než když je asijskému vkusu přizpůsobeno BMW :-) :-) :-)
O tom co je hezke a není, muzu napsat svůj osobní názor, ale vydávat ho za fakt je poněkud osmenetne.
Ale zařadím si to mezi ostatní nesmrtelné výroky jako
- nová X5 s offroad paketem se v terénu neztratí
- znam dva architekty, kteří mají X6 a tudíž je to auto pro zákazníky s vkusem
… a mnohé další :yes:
Avatar - iudex
18. 5. 2021 11:13
Re: my 5 cents
Ja ťa nemám na HL, dokážem sa s tvojimi kecami vysporiadať priamo. Len mi za to väčšinou nestojíš.
Ale nie som tu na riešenie tvojich komplexov, ale na debatu o autách, ak nemáš viac k téme, tak sa neobťažuj.