Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW řady 5 Touring na další upoutávce. Bude na benzin i elektřinu

Lukáš Volšický
Diskuze (48)

Nový teaser láká na blížící se debut nového BMW řady 5 Touring. V Česku se bude prodávat s elektrifikovanými spalovacími i čistě elektrickými pohony. Zásadní verzí bude i sportovní plug-in hybrid M5 Touring.

Nejnovější „pětka“ se už objevuje i na českých silnicích a zanedlouho se představí i v praktičtějším rodinném balení. Během loňském debutu nás mnichovská značka BMW nalákala na budoucí uvedení kombíku s tradičním jménem Touring a už jej ukazuje i na oficiálních ochutnávkách. Na nejnovějším kratičkém videu pro sociální sítě letošní novinka odhaluje elegantní siluetu kombíku s prodlouženou střechou.

Nové BMW řady 5 Touring se bude prodávat se stejnými elektrifikovanými spalovacími i čistě elektrickými pohony jako již uvedený základní sedan. BMW sice při zveřejnění nového teaseru nespecifikovalo konkrétní verzi, ale zahraniční automobilová média se domnívají, že prezentovaným kombíkem ve hře světel a stínů je vrcholný elektromobil i5 M60 xDrive Touring.

Výhradně elektrická verze totiž byla tou nejdůležitější i při debutu sedanu. Nejvýkonnější „i-pětka“ je vybavena dvěma elektromotory pro pohon všech kol s kombinovaným výkonem 442 kW (601 koní) a ohromujícím točivým momentem 820 newtonmetrů. Stejné výkony by měl nabídnout i kombík, přičemž s jinou aerodynamikou karoserie se může lišit maximální dojezd. Sedan i5 M60 xDrive ujede až 515 kilometrů v cyklu WLTP.

Video se připravuje ...

BMW k připravovanému „pětkovému kombíku“ zatím nezveřejnilo více oficiálních informací, ale zřejmě nepřinese zásadní novinky. Pravověrní benzinový nadšenci se navíc už dnes těší i na vrcholnou plug-in hybridní sportovní verzi M5, která se spolu se základním sedanem představí i jako Touring.

Nové BMW řady 5 Touring 5 přijede na svět už letos na jaře a v u českých autorizovaných prodejců se objeví v následujících měsících.

Lukáš Volšický
Diskuze (48)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
25. 1. 2024 19:43
Re: Konecne kombajn v elektrice
V tom se hádat nebudu, páč to nevlastním. Jen tlumočím názory majitelů BMW po přechodu k Audi. Ale je fakt, že tam byly 3er a X1 a X3. A pak A6.
A v praktických testech trakce v terénu, sněhu i válcích to Quattro Ultra vycházelo velmi dobře.
Takže bych tím úplně neopovrhoval a mě by to neuráželo.
Avatar - Mokrous
25. 1. 2024 19:35
Re: Konecne kombajn v elektrice
Ale vždyť já tvrdím to samý. Nikdy jsem neříkal, že Pašyk je víc, než pětka.
Jediný co tvrdím, že nová pětka je oproti předchozí prostě o několik kroků zpátky a je neskutečně hnusná a kolotočářská.
Kdyby se dělala pořád předchozí, nebo 6GT, tak bych o tom asi pořád uvažoval. Ale prostě to je zbytečně moc peněz za blbý auto.

Trojku jsem si byl jen staticky prosedět a byla to bída. To v Pašyku se cítím všude líp. Jedině to audio, to má 3er o světelnej rok lepší i když nese stejný název. :'-( A pak ZF8 převodovka je lepší, než DSG. Zbytek mne nijak neimponoval a s ohledem na cenu jsem prostě vybral jednoznačně B8 FL.

Mě je úplně u zadku, jestli má palubka pravý, nebo falešný švy a jestli je z plastu, nebo koženky, nebo kůže. Tohle v autě neřeším a má to pro mne nulovou přidanou hodnotu.

B8FL rozhodně nemá vrzající madla. Jsou velmi bytelný a fajn do ruky.
A pokud máš kůži, tak je z ní i ta část opěrky, kde se dotýkáš hlavou.
Pokud máš "alcantaru" jako jsem chtěl já, tak tam je z umělé Vienna kůže všechno ostatní - loketka, opěrky hlavy, výplně dveří atd... Nemám s tím problém. Naopak ocením, že tato "kůže" nepotřebuje údržbu a můžu na ní sr.át 10 let a pak to otřu mikrovláknem a vlažnou vodou a vypadá to jako bys vyjel ze salonu.

Souhlas v tom, že středový tunel je trapně tvrdý a hranatý a že v této třídě by zasloužil menší zkosení a obšití alespoň tou koženkou a trochou gelu uvnitř. Naštěstí, když si do toho sednu a nastavím si posed na pohodu, tak se opírám svalem na lýtku a nemám zaříznutou hranu do nohy, jak by se mohlo po prvním sednutí na salonu zdát.

Zase má ale Pašyk všude textilem/sametem/gumou vyložený přihrádky a nikde nic nechrastí a nebouchá. Takže mi je jedno, že plast vespodu je tvrdej, když nikde netlačí a nemlátí. A taky umí spolknout 1,5l petku bez řečí atd.
Opět - ergonomie a uživatelská přívětivost.

Sedačky jak říkáš. Velmi dobrý standard a univerzální tvar a velikost. A ano, ventilované plně nastavitelné komforty v Merinu v pětce jsou libový, ale zase je to za raketu a bez péče dopadnou brzo tragicky.

Já jsem na to fucker. Já mám auto celoročně na ulici, podělaný od ptáků, meju ho jízdou v dešti a nebo před dovolenou v cizině, abych měl na delší cestě lepší pocit. A nikdy na kartáčích. A světe div se, když ho jdu prodávat, tak ho vezmu wapkou a utěrkou a je jako nový. A uvnitř uklízím taky max. 1x ročně před dovolenou. Plus to průběžně otřu mikrovláknem od prachu a otisků a stačí mi to. Nevozím děti, psy ani jiné vepře a nedělám v bahně. Takže je tam čisto i bez péče a to mi vyhovuje. Žádný detailingy, žádný krémy a kondicionéry. Nic! Nechci být otrokem auta a proto taky zatím tvrdě odmítám cokoli do zásuvky. Sednu a jedu a nezájem o cokoli. Auto slouží mně.
25. 1. 2024 19:13
Re: Konecne kombajn v elektrice
x drive v x3 neni nicmoc a umi se to hrabat bezmocne zadkem v krizeni. X5 je jak torsenova audi, funguje to stejne. Abych predesel debate mam to oboje roky doma a jezdim to v terenu
25. 1. 2024 19:11
Re: Konecne kombajn v elektrice
s ohledem na cenu je passat pul kroku do premie, to tvrdim odjakziva. Opet, ja novou 5er nejezdil, treba 3er face ale
zasadne vevnitr lip udelana nez passat neni. Ale fotka interieru b8:
- palubka plast, dokonce tuareg ma sice prosivani ale je total plast

- kuze je na sedackach tam kde sedis, ale treba hlavovka nebo to pod ni je za me kozenka

- spodni cast palubni deska je odpornej zvonivej laminat, x5 muze mit celokuzi

- bok stredovyho tunelu je odpornej plast, opet u 5 sla celokuze

- kdyz u b8 macknes madlo je to mekkej vrzajici plast, ikdyz urcite to neni superb

- b8 mela dobry sedacky, ale komfortni bmw jsou uplne nekde jinde


nedej na kecy testeru a bez se s tim povozit. Ale celej vikend ne 20 minut. Uvidis sam. Passat kdyz si v nem sedel celej den, tak sem si dycky rikal, ze je to auto kterymu nejde moc co vytknout. Ale kdyz si pak sednes do nalozeny 5er je to o hodne dal, opravdu o hodne
25. 1. 2024 19:05
Re: Konecne kombajn v elektrice
:yes: