Nové Bugatti Veyron už nebude honit maximálku
Není pochyb o tom, že na tom, jak je dnes vnímána ještě nedávno mrtvá značka Bugatti, má zásluhu ultrasportovní kupé Veyron a jeho varianty. Auto s francouzskými kořeny, slovenským designem a s takřka neomezenými zdroji německých vývojových eur šokovalo nejen vzhledem, ale i technikou a schopností uhánět do té doby na produkční auto bezkonkurenční maximální rychlostí.
Proto před časem překvapilo, že dalším modelem automobilky měl být ve srovnání s Veyronem dost obyčejný model Galibier, jehož největším lákadlem asi bylo oprášení slavného jména Royale. Jenže pak se začaly objevovat zvěsti, že bude Bugatti prodávat auta dvě, tedy krom "limuzíny" i novou verzi Veyronu a současně se vynořily na světlo problémy, které jsme tušili - Galibier je prý málo výjimečný a trochu pozdě si někdo uvědomil, že v takovémhle autě záleží hlavně na luxusu vzadu, o kterém v případě tohoto liftbacku nemohla být řeč. Byl tedy dán pokyn k jeho přepracování.
A jak to vypadá nyní, s odstupem času? Vše nasvědčuje tomu, že projekt čtyřdveřového Bugatti je ukončen a jeho místo a tím pádem i místo Veyronu zaujme jiný sporťák. Prezident automobilky Wolfgang Schreiber k tomu říká, že automobilka zůstane u strategie jednoho modelu, přičemž Veyron nebude mít nástupce, protože nelze postavit auto, které na něj dokázalo navázat. Nový supersportovní model, který bude představen přibližně za dva roky (jakmile budou vyrobeny a prodány všechny plánované roadstery Veyron Grand Sport).
Bude "kompletně nový" a "zcela odlišný" a bude se také chlubit celou řadou specialit. Jeho ambicí by ale nemělo být atakování maximální rychlosti Veyronu. A pokud vás zajímá zákulisní šuškanda, jeho specifičnost by měla být spojena s hybridním systémem pohonu a masivním použitím lehkých materiálů.