Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Bugatti Veyron už nebude honit maximálku

Michal Fokt Michal Fokt 16. 9. 2013
16
U Bugatti se dějí věci. Hyperluxusní limuzína Galibier/Royale nejspíš vůbec nevznikne a nástupce Veyronu nebude zkoušet překonat jeho maximální rychlost...

Není pochyb o tom, že na tom, jak je dnes vnímána ještě nedávno mrtvá značka Bugatti, má zásluhu ultrasportovní kupé Veyron a jeho varianty. Auto s francouzskými kořeny, slovenským designem a s takřka neomezenými zdroji německých vývojových eur šokovalo nejen vzhledem, ale i technikou a schopností uhánět do té doby na produkční auto bezkonkurenční maximální rychlostí.

Proto před časem překvapilo, že dalším modelem automobilky měl být ve srovnání s Veyronem dost obyčejný model Galibier, jehož největším lákadlem asi bylo oprášení slavného jména Royale. Jenže pak se začaly objevovat zvěsti, že bude Bugatti prodávat auta dvě, tedy krom "limuzíny" i novou verzi Veyronu a současně se vynořily na světlo problémy, které jsme tušili - Galibier je prý málo výjimečný a trochu pozdě si někdo uvědomil, že v takovémhle autě záleží hlavně na luxusu vzadu, o kterém v případě tohoto liftbacku nemohla být řeč. Byl tedy dán pokyn k jeho přepracování.

A jak to vypadá nyní, s odstupem času? Vše nasvědčuje tomu, že projekt čtyřdveřového Bugatti je ukončen a jeho místo a tím pádem i místo Veyronu zaujme jiný sporťák. Prezident automobilky Wolfgang Schreiber k tomu říká, že automobilka zůstane u strategie jednoho modelu, přičemž Veyron nebude mít nástupce, protože nelze postavit auto, které na něj dokázalo navázat. Nový supersportovní model, který bude představen přibližně za dva roky (jakmile budou vyrobeny a prodány všechny plánované roadstery Veyron Grand Sport).

Bude "kompletně nový" a "zcela odlišný" a bude se také chlubit celou řadou specialit. Jeho ambicí by ale nemělo být atakování maximální rychlosti Veyronu. A pokud vás zajímá zákulisní šuškanda, jeho specifičnost by měla být spojena s hybridním systémem pohonu a masivním použitím lehkých materiálů.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - flyboyeda
Návrat k EB 110
flyboyeda
| 15. 2. 2014
:yes:
Nevím,
esper
| 17. 9. 2013
na to ani neviem, co napisat >:D mozno len pre zaujimavost, keby si uviedol nejake to bezne auto, ktorym sa da dostat z bodu A do bodu B po dialniciach a dobrych cestach, rychlejsie ako veyronom...
Avatar - curwasportiva
ACH JO HOŠI OD VW BUGATTI DĚLAJÍ ZAS BLBOSTI :)
curwasportiva
| 17. 9. 2013
Jen ji nech, nevidíš že má krámy? >:D
Nevím,
Johnn
| 17. 9. 2013
Problém v Tvém přirovnání je ten,že Concordem by jsi byl rychlejší,než běžným dopravním letadlem.Veyronem by jsi byl pomalejší než běžným autem,kvůli pneumatikám a nedostatečnému chlazení.
Avatar - sargis
:-)
sargis
| 17. 9. 2013
Milujem cestinu - slova ako honit a spol. maju na vychod od vas ine vyznamy :yes: