Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
39 Fotogalerie

Nové DS N°4 oficiálně: Konec dieselu a premiéra elektrické verze

Ondřej Šámal

Francouzská značka představuje omlazenou podobu svého kompaktního hatchbacku. Ten nově přijíždí jako klasický elektromobil, nechybí ani inovovaný plug-in hybrid. S dieselem se naopak musíme rozloučit.

Značka DS loni celosvětově prodala okolo 42 tisíc aut, v roce 2012 to přitom bylo přes 117 tisíc vozů. Otázkou proto zůstává, jestli se kvůli poměrně složité situaci mateřského koncernu Stellantis udrží i v budoucnu. Zatím to však nevypadá, že by Francouzi skládali zbraně. Brand, který vznikl jako prémiová alternativa nejen k citroënům, totiž v relativně krátkém sledu představuje již druhou novinku.

Po zcela novém modelu N°8 je na světě zmodernizovaný hatchback DS 4, který aktuálně nese označení N°4. Kompaktní vůz má odlišnou masku chladiče, jiné hlavní světlomety (volitelně i maticové), kapotu prodlouženou o 12 milimetrů a další změny.

Jednou z nich je například rozšířený head-up displej, který doplňují virtuální palubní přístroje s displejem o úhlopříčce 10,25“ a středová obrazovka multimediálního systému DS Iris s deseti palci a integrovaným ChatGTP.

Mnohem zásadnější jsou ovšem změny pod kapotou. Z nabídky totiž vypadl vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kilowattů. Jediným čistě zážehovým pohonem tak zůstává mild-hybridní tříválec o objemu 1,2 litru se systémovým výkonem 100 kW, který spolupracuje s elektromotorem s 21 kilowatty. Ten doplňuje inovovaný plug-in hybrid kombinující přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech se 132 kW s 81kW elektromotorem, přičemž systémový výkon dosahuje 165 kilowattů a točivý moment 360 Nm. Novinkou je trakční akumulátor s využitelnou kapacitou 14,6 kWh, který dovoluje elektrický dojezd až 81 kilometrů, mezigeneračně o 30 % více.

Na rozdíl od Peugeotu 3008 či Opelu Grandland na platformě STLA Medium používá DS N°4 ještě starší architekturu EMP2, přesto taktéž nabídne čistě elektrickou verzi. Jedná se o variaci na pohon v sesterském Peugeotu e-408, což znamená elektromotor o výkonu 157 koly, který roztáčí výhradně přední kola, a trakční akumulátor s využitelnou kapacitou 58,3 kWh. DS N°4 E-Tense má k dispozici tepelné čerpadlo a dokonce i předehřev akumulátoru, který například výše zmíněným modernějším modelům z koncernu Stellantis chybí. Aktivovat jej lze ručně na displeji, automaticky díky zadání trasy k nabíječce, případně skrze aplikaci MyDS.

Video placeholder
DS 7 E-Tense 360 4x4: Skutečná vlajková loď, nebo jenom lepší Citroën? • Zdroj: auto.cz

Elektromobil je standardně vybaven palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, na stojanech se stejnosměrným proudem dosáhnete až 120 kilowattů. Na rychlodobíječce se vůz dokáže z 20 na 80 % dobít přibližně za 30 minut, energii na 100 kilometrů byste měli získat už za 11 minut. Ve srovnání s ostatními verzemi dostala varianta E-Tense podvozek snížený o 10 milimetrů a aerodynamické prvky uvnitř mřížky chladiče pro lepší obtékání vzduchu.

Zavazadelník elektrické verze má kapacitu 390 litrů, plug-in hybrid uveze o 30 l méně. Nejlépe na tom je mild-hybridní tříválec se 430 litry.

Linie Pallas se vyznačuje mimo jiné tkanou látkou Diamond Tungsten Fabric a sedadly DS Black Canvas s prošíváním. Palubní deska a dveřní panely mají čedičově černé obložení s želvovinovým efektem, stejně jako bronzové prvky Belem.

Standardní výbava zahrnuje dvouzónovou automatickou klimatizaci, LED světlomety a zadní LED světla, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, bezpečnostní paket s tempomatem a adaptivním omezovačem rychlosti a automatickým nouzovým brzděním ovládaným kamerou a radarem, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou kamerou, akustická laminovaná přední boční okna pro optimální komfort, stejně jako bezdrátové zrcadlení obrazovky přes Wi-Fi.

Zájemci si budou moci připlatit za balíčky Komfort (elektricky ovládané sedadlo řidiče a vyhřívání předních křesel, akustická a tónovaná zadní skla a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru) a Techno (bezklíčkový přístup a startování, systém DS IRIS a bezdrátové dobíjení chytrého telefonu). Mezi dalšími příplatky nechybí odnímatelné tažné zařízení, elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru a černá střecha Perla Nera Black.

Linie Étoile dostala například sedadla čalouněná alcantarou a materiálem Basalt. Standardně zahrnuje infotainment systém DS Iris, matrix světlomety a zadní Full LED světla s postupně blikajícími směrovými světly, paket detekce kolize vzadu (RCTA + LCA), elektricky ovládaná přední sedadla, laminovaná a tónovaná zadní skla, hliníkové prahové lišty a pedály, paket DS Drive Assist a bezdrátovou dobíječku chytrých telefonů.

Video placeholder
DS N°4 E-Tense • Zdroj: DS

Paket Absolute komfort zahrnuje masážní a vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru s hands-free přístupem, střešní okno, audiosystém Focal Electra a head-up displej s rozšířenou realitou. V balíčku Absolute techno najdeme: DS Drive Assist 2.0, 360° parkovací systém, automaticky zatmavovací vnější zpětná zrcátka, alarm head-up displej.

Dále k dispozici čtyři možnosti volitelné výbavy: odnímatelné tažné zařízení, elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru s hands-free přístupem a černá střecha Black Perla Nera.

Obě specifikace jsou k dispozici v pěti barvách: perleťová Pearl White, bílá Cristal Pearl, černá Perla Nera, šedá Night Flight a v barvě specifické pro N°4 s názvem Cashmere.

Zdroj: DS Automobiles, video: auto.cz, DS