Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
DS N°8
DS N°8
DS N°8
DS N°8
56 Fotogalerie

DS N°8 zná české ceny. Za francouzský styl si nechá zaplatit

Mario Rychtera

Prémiové SUV s výrazným francouzským rukopisem v sobě kombinuje futuristické tvary, moderní technologie a elektrický pohon až ve třech variantách. Srovnání s konkurencí není snadné.

Obliba segmentu SUV s tvary kupé zasáhla i značku DS. Té se famózně podařilo tuto divokou kombinaci převtělit do svého designového směru. Výsledkem je opět výstřední model, který nezapře prémiové zaměření. Pochopitelně, s tím je třeba počítat i při nákupu.

S přídí hledící do budoucnosti je DS N°8 k dostání pouze s čistě elektrickým pohonem ve třech výkonových úrovních. Základem je 169kW elektromotor umístěný na přední nápravě s točivým momentem 343 Nm a 73kWh baterií pro dojezd 550 km. Nabíjení je možné wallboxem o výkonu až 11 kW (22kW palubní nabíječka je za příplatek 30.000 Kč) nebo DC stanicí o výkonu až 160 kW.

S výbavou Pallas startuje cena na částce 1.590.000 Kč. Tu zdobí jeden ze šesti konzervativních laků doprovázený stylovými LED světly, tónovanými skly a 19palcovými koly. Černý látkový interiér lze za 15.000 Kč vyměnit za světlou variantu. U vyšších verzí je dostupné také modré a dvě kožená provedení. O atmosféru se starají luxusní dekory, hliníkové detaily a ambientní osvětlení.

Samozřejmostí jsou ergonomická sedadla, bezklíčový vstup, dvouzónová klimatizace, chlazená schránka u spolujezdce, výškově a podélně nastavitelný volant, vyhřívaná přední sedadla a 16palcový infotainment se 3D navigací, 4G připojením a zrcadlením chytrých telefonů. Během jízdy potěší vysoká úroveň podpory řidiče včetně couvací kamery.

Vyšší linie Étoile přidává rozšířenou podporu asistentů o udržování auta v pruhu s možností poloautomatické změny, sledování okolí při couvání a v mrtvém úhlu a doporučení rychlosti. Dále je součástí alarm, 20" kola, prediktivní aktivní podvozek, automatické ovládání dálkových světel, head-up displej, zmíněný modrý interiér s osvětleným logem DS na kvalitnějších sedadlech a hliníkové pedály včetně opěrky nohy. Cena za tento luxus je 1.790.000 Kč.

V obou výbavách pořídíte také provedení s dlouhým dojezdem díky 97,2kWh baterii. Na ni ujedete 750 km, přičemž společnost vám bude dělat elektromotor s výkonem 180 kW a točivým momentem 343 Nm. Cena s výbavou Pallas startuje na 1.690.000 Kč, v případě Etolite se hladina posune na 1.890.000 Kč.

Pak je tu ještě třetí varianta, která jako jediná nabízí pohon všech kol. Se stejně velkým akumulátorem, ale druhým elektromotorem na zadní nápravě, potěší výkonem 257 kW s točivým momentem 509 Nm. Na druhou stranu má snížený dojezd na 688 km.

Standardní záruka je nastavená na 5 let nebo 100.000 km. Na baterii je poskytována záruka na 8 let nebo 160.000 km. Zajímavostí je sjednání smlouvy Extended Care Premium s individuálním nastavením v rozmezí tří až osmi let s nájezdem mezi 40.000 až 200.000 kilometry.

DS N°8 je celkově specifický automobil, takže volba konkurence může mít více úhlů pohledu. Z vysloveně prémiového segmentu k němu lze přirovnat Audi Q6 e-tron Sportback, začínající na 2.097.900 Kč. To je výrazný rozdíl, ale jde o ryze prémiovou značku, a navíc také dostanete třízónovou klimatizaci, nabíjení výkonem 270 kW, asistent dálkových světel v základu a podobně. Také výkonem 285 kW je o stupeň výše.

Designově výrazným konkurentem může být také Lexus RZ, který s cenou začíná na 1.495.000 Kč za základní verzi 300e o 150 kW pohánějících přední kola. Pokračuje vysoko nad dva miliony korun za provedení 450e s pohonem všech kol s celkovým kombinovaným výkonem 230 kW. Ve standardní výbavě je Lexus Safety System +3 obsahující vše potřebné, textilní sedadla, syntetická kůže v interiéru a 18" litá kola. Lexus RZ se zvládá nabíjet výkonem až 150 kW a dojede v závislosti na verzi 395-480 km na jedno nabití.

Video placeholder
DS N°8 • Zdroj: DS

Zdroj: autorský text, Zdroj foto: DS, Audi, Lexus, Škoda, video: DS