Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové MG4 XPower je levná raketa za milion. Stovku zvládne pod 4 sekundy!

Matyáš Kunst
Diskuze (155)

Britsko-čínská automobilka MG vytáhla eso z rukávu. Z modelu MG4 Electric udělá bestii s výkonem 429 koní.

MG, kdysi britská ikona, nyní pod taktovkou čínského giganta SAIC Motor, působí na evropském automobilovém trhu rozruch. Odhodlání vyrábět levné a vysoce kvalitní vozy, v čele s elektromobily, bylo z počátku přijato všelijak, ale s příchodem MG4 v květnu tohoto roku se karty obrátily.

Elektrický hatchback s cenovkou od 780 tisíc korun si vysloužil vlnu pozitivních reakcí a nedlouho poté se začalo spekulovat o ostřejší verzi, která by měla konkurovat třeba modelu Born od španělské Cupry. Nyní výrobce vysokovýkonnou verzi s označením XPower skutečně potvrzuje.

„Očekáváme, že tímto oslovíme zákazníky, kteří hledají výkonnou alternativu, jenž bude protikladem tradičních hlučných hatchbacků. Nový XPower si zároveň zachová velkorysou úroveň technologií a výbavy, stejně jako praktické vlastnosti hatchbacku oceňované řady MG4,“ vysvětlil Guy Pigounakis, obchodní ředitel společnosti MG Motor UK v tiskové zprávě.

Historicky nejsilnější vůz automobilky, který je postaven na modulární škálovatelné platformě MSP, byl vybaven zcela novou konfigurací dvou elektromotorů – přední o výkonu 150 kW a zadní o výkonu 170 kW. Díky působivým 320 kW (429 koňským silám), dokáže tato kapesní raketa zrychlit na stovku za pouhé 3,8 sekundy.

Jednou z nejzajímavějších funkcí novinky je systém Dynamic Cornering Control. Zahrnuje elektronický diferenciál a inteligentní řízení motoru, které spolu pracují na vektorování točivého momentu mezi všemi čtyřmi koly. Díky tomu získává vůz maximální trakci a vynikající ovládání, což řidič obzvláště ocení při průjezdu zatáčkami.

Vedle toho vozidlo podstoupilo významnou modernizaci odpružení, včetně rekalibrace pružin a tlumičů a implementace tužších stabilizátorů. Celková tuhost odpružení byla zvýšena o 25 %, což zajistí znatelně sportovnější svezení. 

Video se připravuje ...

MG4 XPower disponuje impozantní brzdnou silou, která mu umožňuje zastavit z rychlosti 100 km/h na vzdálenosti pouhých 33,9 metrů. Inženýři pro novinku využili ventilované brzdové kotouče o průměru 345 mm na každém kole. Je chvályhodné, že novinka bude již z výroby vybavena pneumatikami Bridgestone Turanza, které zvyšují přilnavost na silnici, aniž by došlo ke snížení valivé účinnosti. Tým inženýrů MG také překalibroval software rekuperačního brzdění, aby ve vhodných situacích umožnil jízdu jedním pedálem. 

Datum uvedení na český trh, ani tuzemské ceny zatím nejsou známy. Ve Velké Británii byla cena MG4 XPower stanovena na 36.495 liber, tedy v přepočtu lehce přes milion korun. U nás by se zase tak moc lišit nemusela.

Matyáš Kunst
Diskuze (155)

Doporučujeme

Avatar - xxc
10. 7. 2023 17:04
Re: Re: Re: Hlučných hatchbacků.....????
Áno, treba dávať pozor, aby fakt skočila zelená, lebo normálne auto sa vie pohnúť aj na oranžovú. Rovnako sa človek naučí dávať pozor aj na zelenú, lebo niekedy aj v prvých stotinách zelenej ešte vie byť v križovatke auto. Na semaforoch až taký problém nie je, horšie, keď sa treba rozhodnúť v zlomku sekundy a ísť.
Avatar - Emel
10. 7. 2023 15:03
Re: Re: Hlučných hatchbacků.....????
Proto máš na semaforu oranžové světlo, které po červené svítí současně s červenou a znamená připrav se. Pokud bys na tuhle "oranžovou" vjel do křižovatky, tak je to samozřejmě jízda na červenou s příslušnou dávkou věrnostních bodů ;-)
PS: já to chápu, EV dobře zrychluje tak je dobré si trošku zamachrovat... ale zase tolik bych to nehrotil
Avatar - Barrichello
10. 7. 2023 10:02
Re: Re: Hlučných hatchbacků.....????
6-20x menší než když tam někdo neumí narvat dvojku a ještě mu to chcípne :-)
dodnes občas vidím při rozjezdech z křižovatky
10. 7. 2023 08:54
Re: Hlučných hatchbacků.....????
Přesně tak. Když nemáš rád auta, tak vypadni opruzovat na jiný web.
10. 7. 2023 08:53
Re: Hlučných hatchbacků.....????
Ty jsi imbecil. Nevím jakou migrénu bych měl mít z TSI motoru, který není do určitých otáček vůbec slyšet :D A ostatní motory jiných automobilek jsou na tom obdobně. Jejich motory jsou naprosto tiché do doby než je fakt vyženeš do otáček.