Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové motory Opelu budou v průměru o 27 % úspornější

David Bureš David Bureš 6. 5. 2013 • 08:09
2
Nové agregáty byly vyvíjeny ve spolupráci s čínskou automobilkou SAIC. V plánu jsou i nové převodovky.

Opel chce do roku 2016 uvést na trh hned 13 nových motorů. Díky nim klesnou emise oxidu uhličitého modelové nabídky značky o 27 procent na 97 gramů na ujetý kilometr.

Součástí nové palety motorů budou různě velké agregáty. Tím nejmenším bude litrový tříválec, který se v nabídce pro model Adam objeví již příští rok. Největším bude čtyřválec o objemu 1,6 litru, zatímco nejsilnější jednotkou bude 1,4 Turbo.

Agregáty byly vyvíjeny ve spolupráci s čínskou automobilkou Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC), se kterou koncern General Motors, jehož je Opel součástí, již delší dobu spolupracuje.

O výrobu těchto motorů se postará továrna Szentgotthárd. Montován zde bude také 1,6litrový turbodiesel, který si Opel vyvinul sám.

Opel chystá tři výkonové varianty této vznětové jednotky – se 70 kW, 100 kW a 118 kW, přičemž vrcholná verze použije dvě turbodmychadla. Již zanedlouho bude k dispozici pro MPV Zafira Tourer. Dieselová šestnáctistovka nahradí motor 1,7 CDTI a některé verze 2,0 CDTI.

Německý výrobce nadále považuje turbodiesely za nejdůležitější motory pro evropské trhy. Do budoucna chce Opel vyvíjet vlastní agregáty, což je rozdíl proti minulosti – například 1,7 CDTI pochází od Isuzu, 1,3 CDTI je z dílny Fiatu. Třináctistovka bude patrně nahrazena novým agregátem, který Opel vyvine ve spolupráci s francouzským PSA Peugeot-Citroën v rámci aliance mezi GM a tímto koncernem.

Kvůli regulím Evropské unie mají průměrné emise oxidu uhličitého všech automobilek klesnout do roku 2020 na 95 gramů na kilometr. Opel tvrdí, že tohoto cíle dosáhne, aniž by musel nabídnout modely s hybridním pohonem.

Vedle nových motorů počítá Opel také s novými převodovkami. Mezi nimi bude i osmistupňová automatická převodovka, která ve srovnání s dnešním šestistupňovým automatem sníží spotřebu paliva o 3,6 procenta. Německá automobilka zatím neuvedla, kdy tento automat uvede na trh.

Související články

Témata
6. 5. 2013 22:06
Re: Kde je NEREZ?
Tentokrat snad uz pouziju priamy vstrek u benzinov.
Články odjinud