Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 Carrera T sází na nižší hmotnost a zážitek z jízdy

Ondřej Mára
Diskuze (45)

Modelová řada Porsche 911 se rozšiřuje o novou verzi Carrera T, která by měla nabízet mimořádný zážitek z jízdy v kombinaci s mimořádnou sportovní výbavou.

Nové Porsche 911 Carrera T, přičemž písmenko T je odvozené od slova Touring, zaujme místo mezi modely Carrera a Carrera S. Hlavní důraz přitom měl být kladen na puristický zážitek z jízdy, ke kterému by měla dopomoci i speciální výbava v kombinaci se snižováním hmotnosti.

Pod kapotou je přitom uložen 3,0litrový plochý šestiválec s twin-turbo přeplňováním, který nabídne nejvyšší výkon 283 kW a 450 Nm točivého momentu. Motor je standardně spojen s manuální sedmistupňovou převodovkou, volitelně je však k dispozici i osmistupňová převodovka PDK. Sprint z 0 na 100 km/h vůz slibuje za 4,5 sekundy, maximální rychlost je až 291 km/h.

Video se připravuje ...

Výkon putuje na zadní kola přes mechanický samosvorný diferenciál a systém Porsche Torque Vectoring. Součástí standardní výbavy je také Sport Chrono paket a PASM sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů.

Ze standardní výbavy stojí za zmínku ještě sportovní výfuk nebo kola o rozměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, převzatá z modelu Carrera S. Přední kola obouvají pneumatiky o rozměru 245/35, zadní pak 305/30. Exteriér Carrery T se navíc od zbytku nabídky odlišuje detaily v odstínu Dark Grey. Šedá barva zdobí kola, zrcátka, označení modelu a různé dekory.

Důležitou součástí úprav bylo také snižování hmotnosti, kterou se podařilo osekat až na 1470 kilogramů. Porsche 911 Carrera T s manuální převodovkou je tak nejlehčím zástupcem řady 911 s touto motorizací, a ve srovnání s modelem 911 Carrera s osmistupňovým automatem je lehčí až o 35 kilogramů.

Úspor hmotnosti bylo dosaženo například odstraněním zadních sedaček, redukcí zvukové izolace, instalací slabších skel nebo výměnou baterie za lehčí. Navzdory důrazu na osekání hmotnosti nabídne kabina dvojici sportovních sedadel Sport Seats Plus nebo sportovní volant GT Sport. Zadní sedačky lze navíc do vozu bez příplatku vrátit. I v interiéru se navíc objevují šedé detaily.

Za příplatek pak automobilka nabízí pestrou paletu příslušenství, včetně sedadel Adaptive Sport Seats Plus nebo skořepinových sedadel. Interiérový paket pak přináší například volitelné kožené čalounění některých prvků.

Porsche 911 Carrera T zamíří do dealerství značky během února příštího roku. Cena na německém trhu bude startovat od 123.845 eur (od cca 3.041.000 Kč) včetně daně, v závislosti na trhu se však cena může měnit.

Ondřej Mára
Diskuze (45)

Doporučujeme

Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2022 15:33
Porsche...
... u modelu 992 platí o to tvrději a více, že jde vidět peníze nalité do výbavy. Tohle auto bylo žebrák už za těch 3,8+ ... natož tohle. A ano, jak píše Dinar, už v původní verzi bylo uvnitř až nepříjemně hlučné... zvenku jak vysavač. Nepopírám, že je to diktátor na cestě, ale u Porsche chceš i ten pocit krásy a ten se nedostavuje.... navíc tahle modelová řada je interiérem žebrácká a sterilně koncernová.
Jízda, to je jiné peklo... rychlé, přesné.... ale sterilní. Jinak ta barva je fajn, ale ne na žebrácké verzi.
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2022 15:28
Re: Menej za viac
Ted je možná přilepený na podlaze v Porsche centru...

https://cc.cz/…c-je-tma-a-zima/
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2022 15:26
Re: Menej za viac
:yes: tak přesně
Avatar - Manhunt.60
21. 10. 2022 14:21
:-)
Tolik stížností na barvu a na T koncept celkově a přitom zrovna tato barva si mezi přáteli Porschisty získala hodně pozitivní pozornosti.
S odstupem času je vidět, že T 991.2 se stalo zajímavým kusem do sbírek, i když, poněkud hlučným v interiéru :D
21. 10. 2022 12:30
Re: Modra
Muzes individualni barvy (u bmw mercedes audi taky) za vetsi priplatek, pak mas vyber z cca 80-100 odstinu. Za tucny priplatek samozrejme, u bmw myslim 3500eur u porache bych pocitak vic (edit v anglii je individualni barva £6300 na 911ku), ale stale jsou to barvy “v nabidce” ktere lze pripadne pozdeji sehnat, kdyby bylo potreba treba vymenit naraznik.

Porsche myslim umi namichat i na prani, to bude ale extremne drahy a jakakoliv oprava je potom problem.