Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 Turbo: oficiální fotografie a informace

Libor Zezulka
Diskuze (239)
Modelová řada 911 se dočká v Ženevě nového vůdce. Porsche 911 Turbo řady 997 ve všech ohledech překonává předchůdce...

Necelé dva roky od představení nové generace sporťáku 911 (řada 997) Porsche uvede do funkce nového vládce celé modelového řady, vůz 911 Turbo. Slavnostní jmenování proběhne na autosalonu v Ženevě za doprovodu fanfár a hlasitého potlesku obecenstva, neboť nová 911 Turbo řady 997 ve všech ohledech překonává řadu předchozí. Například motor, 3.6 litrový boxer poskytuje maximální výkon 353 kW při 6000 otáčkách, tedy o 44 kW více než předchůdce.

Točivý moment vzrostl z 560 Nm na úroveň modelu 911 Turbo S, tedy 620 Nm a je dostupný mezi 1950 – 5000 otáčkami, což znamená výrazné zlepšení. Podílí se na něm první sériová aplikace turbodmychadla s variabilním nastavením rozvaděcích lopatek u zážehového motoru. Výkon se standardně přenáší na vozovku skrze šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek Porsche nabízí Tiptronic S. S manuální převodovkou zrychlí 911 Turbo na 100 km/h za 3,9 sekundy, s automatem to zvládne ještě o dvě desetiny sekundy rychleji. Zrychlení na 200 km/h potrvá s manuálem 12,8, s automatem potom 12,2 sekund.

Kombinovaná spotřeba má podle Porsche dosáhnout 12,8 litrů (model s manuální převodovkou). Speciální sportovní tlačítko promění novou 911 Turbo na chvíli v pojízdnou raketu, neboť na 10 sekund zvýší plnící tlak o 0,2 baru a vysouká točivý moment o 60 Nm na 680 Nm. Ten proudí pod neustálou kontrolou elektroniky na všechna čtyři kola, rozdělení točivého momentu závisí na aktuálních jízdních podmínkách.

Ve srovnání s řadou 996 se může 911 Turbo řady 997 pochlubit o 20 mm většími kotouči na přední i zadní nápravě, objednat bude samozřejmě možné také keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Kromě dravějších nárazníků a spoilerů dostala 911 Turbo také směrové svítilny z LED diod zabudované do předního nárazníku. Cena novinky začíná na 115.000 Euro, v Německu přijde 911 Turbo včetně daně na 133.603 Euro.

Libor Zezulka
Diskuze (239)
15. 2. 2006 00:34
Re: bez titulku
Ty nemůžeš nikdy nic dostat... neboť nemáš co nabídnout... tedy pokud za nabídku nepovažuješ tu zoufalost, cos napsal dole o tom, kdo si může tady vydělat na TURBO...:-) Pochop Skyline... nestačí jen umět nazpaměť modely od Hondy za posledních 17 let... chce to také vědět něco o životě. Jsou tací, kteří se spokojí s těmi modely. Podle mě, ty seš přesně ten adept. Jinak se nemusíš divit, že se teď vyjadřuji k něčemu jinému, než k TURBU. Všimni si, vždycky na takové týpky, jako jsi ty, reaguji až jako druhý... P.S. Život Skyline, je poměrně barevný... nechce to ovšem mít nasazené brýle s IQ 99. Vzpomínáš si... jednou jsi také tak nepochopitelně vyskočil - u Jaguara - tehdy jsem vyjímečně napsal, co si o tobě myslím. Určitě si to pamatuješ. Stále ten názor mám... jen mě v něm utvrzuješ...
14. 2. 2006 23:53
Re: Porsche
Vyspělejší chování... Ti s těma Ledkama... těm bych je dal za trest sníst :-) Balíme to, blíží se půlnoc. Zejtra na diskuzi :yes: Dobrou noc.
14. 2. 2006 23:51
Re: Porsche
:-) :yes:
14. 2. 2006 23:31
Re: Porsche
To je tu vyjímečnej názor :yes: Já mám občas dojem, že tu píšou jen z F1 :-) P.S. jistě... je to velké umění.
14. 2. 2006 23:23
Re: Porsche
:-) Hele, toho průměrnýho řidiče nechme ve Fabii, tahle děla chtěj zápal, i když souhlasím, že jsou asi dnes kultivovanější.