Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid má 782 koní, GTS udržuje tradici

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
24 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (6)

Schopnosti komfortního čtyřdveřového modelu Porsche opět posunuje na další úroveň. Nejsilnější plug-in hybrid teď zvládne sprint na stovku pod tři sekundy.

Po premiéře třetí generace Porsche Panamera loni na podzim teď německá značka dále rozšiřuje portfolio nabízených variant. Souběžně představuje nejnovější verzi GTS, tradičně sportovně laděný středobod nabídky, a taktéž nástupce výkonného plug-in hybridu Turbo S E-Hybrid, který opět zastává vrchol jakožto dosud nejsilnější Panamera v historii modelové řady – a taky nejrychlejší, novinka drží rekordní čas (7:24,17 s) na Severní smyčce Nürburgringu v kategorii luxusních vozů, kde je o více než 5 sekund rychlejší než předchůdce.

Nové Turbo S E-Hybrid vybavilo Porsche nejpokročilejším plug-in hybridem pod střechou koncernu VW. Technika vychází z přepracovaného twin-turbo V8 o objemu čtyř litrů, který sám o sobě produkuje 600 koní (441 kW). Ve spojení s elektromotorem (190 k/140 kW) umístěným ve skříni osmistupňové převodovky PDK nicméně zajišťuje maximální systémový výkon 782 koní (575 kW) a točivý moment rovných 1000 Nm. Mimochodem, tyto hodnoty vám mohou být povědomé z nového Bentley Continental GT.

Video placeholder
Rekord Porsche Panamera na Nürburgringu • Zdroj: Porsche

Oproti starší verzi vrcholného hybridu si tedy novinka polepšila o 102 koní (75 kW) a 150 Nm, což se samozřejmě projevilo do dynamiky modelu. Z nuly na 100 km/h akceleruje za 2,9 sekundy a maximálně dosáhne 325 km/h (dříve 3,4 s a 300 km/h). Působivé hodnoty pro zhruba 2,4 tuny vážící luxusní čtyřdveřové GT, které navíc díky 25,9kWh baterii zvládá ujet čistě na elektřinu 88 km (předběžně zveřejněná hodnota pro městský cyklus WLTP City).

Jak byste očekávali, špička řady Panamera má ve standardní výbavě všechny technologické vychytávky německé značky – nejnovější aktivní podvozek Porsche Active Ride, systém natáčení kol zadní nápravy, elektronicky řízený samosvorný diferenciál se systémem PTV Plus s variabilní distribucí točivého momentu na všechna kola, karbon-keramickou brzdovou soustavu, kovaná 21palcová kola s centrálními maticemi a taky specifickou směs pneumatik Pilot Sport Cup 2 vyvinutou přímo pro tento model (275/35 ZR 21 vpředu, 325/30 ZR 21 vzadu). Příplatkově lze Turbo S E-Hybrid vybavit i karbonovým aerokitem, který doplňuje zadní adaptivní spoiler.

Souběžné představená Panamera GTS přichází v tradičním sportovním hávu s černě lakovanými doplňky na karoserii v rámci paketu SportDesign, zatemněnými HD Matrix LED světlomety a zadními svítilnami, červeně lakovanými brzdovými třmeny nebo 21palcovými Turbo S koly v šedém odstínu Anthracite Grey. Interiér je rozsáhle čalouněn látkou Race-Tex (podobnou semiši), může být obložen karbonem a standardně má GTS také audiosystém Bose nebo Sport Chrono paket se stopkami na palubní desce.

Také pod kapotou nového GTS je dále vyladěný čtyřlitrový twin-turbo V8, ovšem bez elektrifikace. Nyní produkuje 500 koní (368 kW) a 660 Nm točivého momentu, o 20 koní (15 kW) a 40 Nm více než předchůdce. Z nuly na 100 km/h tak GTS akceleruje za nadále schopných 3,8 sekundy a maximálně se rozjede na 302 km/h. Osmistupňová převodovka PDK, pohon všech kol s vektorováním točivého momentu PTV Plus a zvučnější sportovní výfukový systém modelu rovněž nechybí.

Lepší agilitu a stabilitu v zatáčkách má GTS zajistit přepracované, sportovněji naladěné dvoukomorové dvouventilové adaptivní vzduchové odpružení, snížení světlé výšky o 10 mm a silnější stabilizátory přední a zadní nápravy. Porsche uvádí, že vylepšená dynamika podvozku se projevuje bez výrazného snížení komfortu.

Do prodeje míří obě nové Panamery už nyní, přičemž první kusy se dostanou k zákazníkům v Německu na podzim letošního roku. Nové GTS začíná na českém trhu od cenovky 4.213.095 Kč, vrcholné Turbo S E-Hybrid startuje od 5.848.500 Kč.

Vstoupit do diskuze (6)