Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Bentley Continental GT Speed oficiálně: 782 koní a dva metráky navrch

Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed
29 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (10)

Přivítejte dosud nejrychlejší a nejsilnější silniční Bentley, se kterým lze ujet i slušnou vzdálenost v tichosti čistě na elektřinu.

Mnozí očekávali modernizaci, Bentley však označuje svůj nejnovější Continental GT, již s dodatkem Speed, jako v pořadí čtvrtou generaci oblíbeného grand toureru. Novinka tedy sice vychází z předchozího modelu a ani designem se od ní příliš nevzdaluje, dle automobilky ale používá až 68 % nových dílů. Hlavní zprávou je samozřejmě nasazení zbrusu nového plug-in hybridního ústrojí, které nahrazuje nedávno ukončený motor W12.

Video placeholder
Bentley Continental GT Speed (PHEV) • Zdroj: Bentley

Continental GT Speed je prvním modelem, ve kterém Bentley uvádí takzvaný Ultra Performance Hybrid (později ho obdrží i limuzína Flying Spur a SUV Bentayga). Na 400V architektuře kombinují síly nový čtyřlitrový twin-turbo V8 (600 k/441 kW) a elektromotor (190 k/140 kW) umístěný ve skříni osmistupňové dvouspojkové převodovky. Systémově produkuje ústrojí 782 koní (575 kW) a rovných 1000 Nm točivého momentu. Tedy podstatně více než u odchozího W12 (659 k/485 kW; 900 Nm).

Dosud nejsilnější silniční Bentley se nicméně umí chovat i zdrženlivě a tiše, díky baterii o kapacitě 25,9 kWh (umístěné vzadu pro takřka perfektní rozložení hmotnosti 49:51) umí Continental GT Speed ujet až 81 km (WLTP) v čistě elektrickém režimu. Pro tradiční kontinentální cestování zmiňuje značka i celkový dojezd nového GT – 859 km. Nutno zmínit, že s baterií a elektrickými komponenty přirozeně vzrostla hmotnost kupé, nyní váží 2459 kg (o 192 kg více než předchůdce).

Slova o nejrychlejším silničním Bentley potvrzují údaje o dynamice, alespoň tedy v rámci klasického sprintu. Zatímco předchozí Continental GT Speed s W12 zvládal akceleraci z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy, plug-in hybridní GT Speed seškrtává tuto hodnotu na pouhých 3,2 sekundy. Maximální rychlost pak zůstává na zcela dostatečných 335 km/h. Rychlejší je nakonec i kabriolet GTC Speed, který je v elektrifikované verzi poprvé uváděn společně s kupé. Dosažení stovky je u něj otázkou 3,4 sekundy, zatímco maximální rychlost je elektronicky omezena na 285 km/h.

Vylepšená dynamika luxusního GT není zásluhou pouze výkonnějšího ústrojí, ale také dále vyladěného pohonu všech kol, elektronického samosvorného diferenciálu (eLSD), systému vektorování točivého momentu a kontroly trakce.

Mimo to Bentley zapracovalo také na podvozku nového Continentalu – přepracované je vzduchové odpružení s novými dvoukomorovými pružinami a dvouventilovými tlumiči, přičemž nechybí ani vylepšený 48V systém aktivních stabilizátorů na obou nápravách a systém řízení zadních kol. Co se týče brzdné síly, Bentley dává u plug-in hybridu na výběr mezi brzdami s ocelovými kotouči (420 mm vpředu/380 mm vzadu) nebo karbon-keramikou (440 mm vpředu/410 mm vzadu). Obě konfigurace používají desetipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu.

Zásadní změny na pohonném ústrojí kombinuje značka se střídmou úpravou vzezření nového Continentalu. Proporce si GT uchovává takřka stejné, pouze je doplňuje o designové prvky převzaté z exkluzivních modelů Batur a Bacalar – například tvar nových Matrix LED světlometů nebo zúžené a prodloužené zadní svítilny. Samotná karoserie byla v určitých částech vyhlazena a nyní působí o něco „svalnatěji“.

Architektura a dílčí zpracování kabiny byly již u dosavadního Continentalu GT opěvovanými částmi, takže zde Bentley provedlo jen minimum změn. Přichází zde nové materiály a dále rozšířené možnosti personalizace skrze divizi Mulliner. Charakteristický prvek – otočný třístranný panel s displejem infotainmentu – zůstává dominantou palubní desky.

Do prodeje míří nové Bentley Continental GT Speed již nyní, a to včetně zmíněného kabrioletu GTC Speed. Cenovky startují ve Velké Británii od 236.000 liber (asi 6,9 milionu korun). První vozy se dostanou k zákazníkům na podzim letošního roku.

Vstoupit do diskuze (10)