Subaru Solterra dospělo: Po modernizaci ujede přes 500 km. Už jsme v něm seděli
Subaru v Bruselu představilo směr, kterým se chce v oblasti elektromobility ubírat. Součástí nového kurzu je i modernizovaná verze modelu Solterra. Došlo nejen na přepracovaný design, ale i na techniku. A změny nejsou malé.
Subaru Uncharted, E-Outback a také rozsáhlý facelift solterry. Subaru to se ofenzivou do světa elektromobility myslí vážně. Technické základy pochází od Toyoty, ale inženýři Subaru si prý dali záležet, aby podvozky a řízení zůstaly svérázné a sportovnější, jak jsme u Subaru zvyklí.
U solterry zůstala silueta vozu víceméně stejná, příď ale prošla proměnou, která se nedá přehlédnout. Hlavní světlomety se přesunuly níže do nárazníku, nad nimi zůstala denní světla a obrysovky. Vizuálně to působí uhlazeněji a celkově moderněji.
Mizí i tradiční optika masky chladiče – místo ní je tu hladká plocha s větším, plošším logem značky. Není podsvětlená, ale to vůbec nevadí. Zadní část se naopak měnila jen minimálně. Designový jazyk podle nás sice trochu postrádá rysy Subaru, vynahrazují to ale četné nápisy – velký na zádi doplňují další na kolech nebo ve světlech.
Čtyřkolka a pořádný výkon
Solterra teď nabízí vyšší výkon – oba elektromotory dohromady dávají 252 kW (tedy 343 koní), přičemž pohon všech kol zůstává samozřejmostí. Výsledkem je svižnější rozjezd: z klidu na stovku se nově dostanete za 5,1 sekundy, což je výrazné zlepšení oproti předchozí verzi.
Baterie narostla na kapacitu 73,1 kWh a zároveň se zlepšila celková účinnost pohonu. Výrobce zatím uvádí orientační dojezd „přes 500 km“, což je opět skok oproti dosavadním hodnotám – homologace ale teprve přijde, takže zatím jde o neoficiální hodnoty.
Dobrou zprávou je, že se nezapomnělo ani na zimní provoz. Díky vylepšenému systému předehřevu se baterie zvládne nabít z 10 na 80 % za 30 minut, i když teplota klesne na -10 °C. To je oblast, kde měl předchozí model slabší místo.
Palubní nabíječka je nově třífázová s výkonem 11 kW, přičemž za příplatek si můžete pořídit i verzi s 22 kW, která se hodí pro rychlé nabíjení třeba při parkování ve městě.
Nový displej, větší tažná kapacita
Kromě výkonu narostla i užitná hodnota. Tažná kapacita se zdvojnásobila – z původních 750 kg na 1,5 tuny u brzděného přívěsu. Což znamená, že si můžete připojit třeba menší karavan nebo vlek s autem.
V interiéru se toho tolik neměnilo, ale pár užitečných novinek přibylo. Hlavní novinkou je 14palcový dotykový displej uprostřed palubní desky. Nechybí ani dvě bezdrátové nabíječky pro mobilní telefony – jednu má k dispozici řidič a druhou spolujezdec.
Co se týče prostoru, zůstává vše při starém – i cestující s výškou přes 190 cm se vzadu pohodlně usadí, což je velký rozdíl oproti modelu Uncharted se svažující se střechou. Materiály určitě neurazí, najít velký tvrdý plast není snadné.
Modernizované Subaru Solterra se na český trh dostane pravděpodobně ještě před koncem letošního roku. Cenu zatím Subaru nezveřejnilo, ale s ohledem na výbavu a techniku lze čekat částku v podobném rozpětí jako dosud – ovšem s drobným příplatkem za novinky.
Zdroj: Autorský článek | Foto: Subaru a autor | Video: Subaru Europe