Nové Subaru Impreza se představuje jako hatchback, má nový dvoulitr
Už včera jsme vás informovali o tom, že Subaru na probíhajícím newyorském autosalonu prezentuje pátou generaci kompaktního modelu Impreza. Vedle sedanu se v New Yorku představila i pětidveřová verze, která je díky svému vzhledu jistou kombinací hatchbacku a kombíku.
Jestliže loňská studie Impreza Sedan nás nalákala na opravdu dynamicky střižený automobil se zajímavými křivkami, výsledek je poněkud usedlejší. Navíc design můžeme považovat jen za evoluci aktuální generace. Šestiúhelníková maska je spojujícím prvkem vozů Subaru, hlavní světlomety mají evokovat oči orla.
Oproti současné generaci se sedan i pětidveřový model natáhly o čtyři centimetry. Čtyřdveřová verze je díky tomu dlouhá 4.625 mm, „pětidvířko“ měří 4.460 mm. Šířka 1.777 mm i výška 1.455 mm je shodná pro obě karosářské varianty, stejně tak rozvor dlouhý 2.670 mm. Ten se proti minulé generaci natáhl o 25 mm.
Palubní deska byla přepracována, základní rozestavení jednotlivých prvků však bylo zachováno. Dominantou středového panelu je osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému, který je možné spárovat s chytrými telefony díky funkcím Apple CarPlay a Android Auto.
V útrobách Imprezy páté generace se objevuje nová modulární platforma, kterou v následujících letech použijí všechny modely plejád. Při jejím vývoji se Subaru zaměřilo především na výrazné zvýšení tuhosti, které pomůže snížit vibrace od volantu nebo hluk. Konstruktéři také o 5 mm snížili těžiště auta, zadní stabilizátor přimontovaný přímo ke karoserii pak snižuje naklánění karoserie.
Součástí nové techniky je také nový benzinový dvoulitr typu boxer. Atmosférický čtyřválec s přímým vstřikováním vychází z dosavadní jednotky, 80 % dílů je však nových. Výsledkem je lehčí, silnější a úspornější motor. Agregát je v americké specifikaci naladěn na 113 kW, což je o 3 kW více než dosud. Do Evropy by se měl dostat, protože dosavadní dvoulitr je nabízen třeba u našich západních sousedů.
Motor standardně spolupracuje s variátorovou převodovkou Lineartronic, která byla dále vyladěna pro snížení spotřeby paliva i hluku a vibrací. CVT nabízí také sedm virtuálních stupňů. Sériovým prvkem je dále pohon všech kol, typický prvek Subaru.
Konstruktéři se zaměřili též na zvýšení bezpečnosti. Té vedle pevnější karoserie s účinnějším absorbováním energie v případě nárazu pomáhá inovovaný bezpečnostní systém EyeSight. Jeho součástí jsou adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, varování před vozidly ve slepém úhlu nebo automatické brzdění, které nově funguje i při couvání. Impreza může mít také automatické přepínání tlumených a dálkových světel, světlomety jsou navíc natáčecí v závislosti na poloze volantu.
Na americkém trhu se nová Impreza objeví v druhé polovině roku, vstup na evropské trhy se zvažuje. Pro americké zákazníky bude novinkou, že se vůz bude vyrábět přímo v USA. Továrna Subaru v Indianě aktuálně vyrábí modely Outback a Legacy, na základě dohody s Toyotou tam vzniká i její sedan Camry.