Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Levorg za rohem. Dorazí druhá generace i do Evropy?

David Bureš
Diskuze (60)

Letošní ročník tokijského autosalonu se blíží, a tak japonské automobilky postupně prozrazují, co tam odhalují. Nyní se k nimi přidalo i Subaru.

Subaru Levorg je kompaktní kombík, který při své debutu nadchnul svými skvělými jízdními vlastnostmi. Nakonec se v roce 2015 dostal i do Evropy, byť se o tom při premiéře pochybovalo. Nyní už se blíží příchod druhé generace.

Její prototyp automobilka odhalí již na nadcházejícím tokijském autosalonu, a to konkrétně 23. října. Zatím tu máme první upoutávku.

Ta ukazuje část zádi s horizontálně orientovanými koncovými světly s novým světelným podpisem, krátké video pak naznačuje i podobu přední masky. V každém případě to však vypadá, že design nového Levorgu bude evolucí stávajícího provedení.

Video se připravuje ...

Subaru vystavovaný automobil prezentuje jako prototyp, jeho zpracování ale naznačuje, že už bude mít hodně blízko sériové verzi, které se patrně dočkáme v roce 2020. Zda se budoucí Levorg dostane i do Evropy je však zatím ve hvězdách.

Více o novince výrobce zatím nezveřejnil. Víme však, že základem bude modulární platforma Subaru Global Platform, která je použita i v dalších aktuálních vozech značky – Outbacku nebo Foresteru, na které však zatím v Evropě čekáme. Navržena je tak, aby poskytla vysokou tuhost karoserie a nízké těžiště.

Otázkou je pak technika v útrobách. Dnešní Levorg byl původně nabízen s přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou, kterou však letos kvůli emisním normám nahradil atmosférickým dvoulitrem o výkonu 110 kW. Standardem nicméně zůstal pohon všech kol a převodovka CVT.

Letošní ročník tokijského autosalonu se koná mezi 23. říjnem a 4. listopadem. Vedle Subaru svoji novinku pro tuto výstavu odhalila také Mazda, která tam představí svůj první sériový elektromobil. Ten bude zcela nový, testovací muly však využívaly karoserii SUV CX-30, což může naznačovat jeho koncepci. Specialitou bude použití Wankelova motoru jako prodlužovače dojezdu.

David Bureš
Diskuze (60)

Doporučujeme

29. 9. 2019 07:26
Interiér bez fantázie...
a kasňa bude po dizajnovej stránke zase mimo! :-( :-(
Avatar - Beefcake
28. 9. 2019 22:44
Re: To je zase odpad v diskuzi
Ved to, ludia placu, ze Impreza nema miliardu koni, pritom je to tak uz davno.
28. 9. 2019 12:38
Re: To je zase odpad v diskuzi
Ale Subaru stále vyrábí a prodává sportovní auta. I před deseti a více lety měli normální auta např. Impreza 1.5 77 kw či Forester 2.0 92 kw. Subaru bylo a je hlavně automobilka, která staví na bezpečnosti a jízdních vlastnostech.
28. 9. 2019 11:22
Re: To je zase odpad v diskuzi
Co to je výkonný automat?
28. 9. 2019 00:58
Re: To je zase odpad v diskuzi
Důvod proč dát přednost Levorgu před Corollou by byl, kdyby z Levorga udělali menší Outback, tím myslím trochu Levorg zvedli, a jinak samozřejmě 4x4.