Nové SUV Škoda má své jméno. Znamená král
Škoda chystá nové městské SUV. Představí se už na jaře, zatím odhalilo své jméno.
Automobilka Škoda má na starosti projekt rozvoje značek koncernu VW Group na perspektivním indickém trhu, v rámci něhož vyvíjí novou platformu specificky určenou pro tuto destinaci. Jako první ji využije nové městské SUV, které bude vycházet z loňského konceptu Vision In. Automobilka oznámila, že ponese jméno Škoda Kushaq.
Jméno pochází z několik tisíciletí starého indického jazyka sanskrt, v němž slovo „Kushak“ označuje krále nebo vládce, což se podle automobilky skvěle hodí k údajně sebevědomě působící novince. Psaná forma, začínající písmenem „K“ a končící písmenem „Q“, je pak pokračováním zavedeného názvosloví pro SUV mladoboleslavské značky. Je tak sjednocujícím prvkem s modely Kodiaq, Karoq a Kamiq.
Novinku automobilka prezentuje zatím jen prostřednictvím zveřejněné siluety, z níž toho moc o designu auta nevyčteme. Tvary Škody Kushaq budou nicméně vycházet z loni představené studie Vision In, která už avizovanému sériovému autu pro Indii měla mít blízko.
Ostatně Škoda Kushaq se už měla světu představit v loňském roce. Epidemie koronaviru však zpomalila postup prací, a tak se premiéra odsunula na letošek. Světová premiéra Kushaqu tak proběhne v březnu 2021.
Škoda Kushaq přitom zahajuje opětovnou snahu o expanzi značky na indickém trhu. V rámci projektu Indie 2.0 mladoboleslavská automobilka vyvíjí techniku specificky určenou pro Indii, kterou využije také mateřský Volkswagen pro dva své modely určené pro tamější trh.
Nová architektura se jmenuje MQB A0 In, přičemž se vlastně jedná o zjednodušenou verzi architektury dobře známé z Evropy. V Indii však není potřeba nejmodernějších elektronických asistentů, a tak jim tamní architektura nemusí být nákladně přizpůsobena. Upravená technika navíc odpovídá lokalizaci výroby, Škoda tentokrát výrazně navýší ve výrobě podíl komponentů od indických dodavatelů. Až 95 % dílů bude místních . V Indii Škoda montuje svá auta už dnes, avšak převážně z dovážených komponentů. Také motory budou přizpůsobeny požadavkům indických zákazníků.
Škoda přitom architekturu MQB A0 In užije také pro kompaktní sedan, který v Indii nahradí model Rapid. Ten však není tím u nás dobře známým kompaktem, ale vozem odvozeným od staršího Volkswagenu Polo sedan. Ten by měl být rovněž představen v letošním roce.