Nové Suzuki S-Cross vs. konkurence: Jak si cenově stojí proti jiným SUV?
Třetí generace Suzuki S-Cross vstupuje na český trh s jediným motorem, mildhybridem 1.4 BoosterJet s 96 kW. Pořídit však lze i s automatem nebo pohonem všech kol.
Suzuki S-Cross se před pár dny představilo ve své třetí generaci a v rámci premiéry rovnou odhalilo i český ceník. Rozhodli jsme se proto porovnat, jak si toto SUV cenově stojí ve srovnání s konkurencí.
S délkou 4.300 mm a rozvorem 2.600 mm si S-Cross uchoval rozměry předchůdce. Jenže zatímco minulá generace se dala považovat ještě za model na hranici malých SUV a kompaktních SUV, v mezidobě mnohá SUV segmentu B S-Cross dorostla, a tak se najednou dá považovat za „malé SUV“, byť na horní hranici třídy. Vždyť kolem 4,3 metru délky dnes měří i typický zástupce kategorie, Peugeot 2008, nebo třeba Škoda Kamiq.
Do prodeje nový S-Cross vstupuje s jediným motorem, mildhybridním benzinovým turbočtyřválcem 1.4 BoosterJet o výkonu 95 kW a točivém momentu 235 N.m. S šestistupňovým manuálem jej pořídíte za ceny od 508.900 korun.
A to se najednou ukazuje, že kvůli elektrifikovanému motoru, navíc se čtyřmi válci je S-Cross dražší než mnohá konkurence. Nižší cenovkou totiž Suzuki zákazníky láká na o chlup menší Vitaru.
Pravdou ale je, že třeba Hyundai Kona nebo Škoda Kamiq bojují v dané kategorii se slabšími motory. Pokud Konu objednáte s tříválcem 1.0 T-GDI s 88 kW, dáte za ni s šestistupňovým manuálem od 399.990 korun. To Kamiq s tříválcovým motorem 1.0 TSI (81 kW) a šestikvaltem přijde na 447.900 korun. Je tu ale i výjimka, za 429.900 korun pořídíte takový SsangYong Tivoli Grand, se čtyřválcem 1.5 T-GDI o výkonu 120 kW.
Výkonově blízko má S-Crossu třeba Peugeot 2008 se svým přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech s 96 kW, který je na tom podobně i se svojí cenovkou, s šestistupňovým manuálem vyjde na rovných 500.000 korun.
To elektrifikovaná konkurence už je dražší. Mazda CX-30 s mildhybridním čtyřválcem 2.0 eSkyactiv-G s 90 kW stojí 606.900 korun. Hybridní Honda HR-V s ústrojím využívajícím benzinovou jedna pětku jako generátor elektrické energie pak stojí dokonce 699.900 korun.
Nové Suzuki S-Cross – srovnání s konkurencí | |||||||
Model | Suzuki S-Cross | Honda HR-V | Hyundai Kona | Mazda CX-30 | Peugeot 2008 | SsangYong Tivoli Grand | Škoda Kamiq |
Motor | 1.4 BoosterJet Hybrid | 1.5 i-MMD | 1.0 T-GDI | 2.0 e-Skyactiv-G | 1.2 PureTech | 1.5 T-GDI | 1.0 TSI |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x2 |
Zdvihový objem [cm3] | 1373 | 1498 | 999 | 1998 | 1199 | 1497 | 999 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 95/5500 | 96/- | 88/6000 | 90/6000 | 96/5500 | 120/5000-5500 | 81/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 235/2000-3000 | 253/- | 172/1500-4000 | 213/4000 | 230/1750 | 280/1500-4000 | 200/2000-3000 |
Převodovka | 6M | eCVT | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 170 | 181 | 186 | 196 | 181 | 199 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | 10,6 | 11,5 | 10,6 | 8,9 | ? | 10,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,4 | 5,1 | 5,9 | 5,5 | 7,2 | 5,3 |
Základní cena [Kč] | 508.900 | 699.900 | 399.990 | 606.900 | 500.000 | 429.900 | 447.900 |
Dva potenciální konkurenti pak svoje ceny aktuálně nemají. U Mitsubishi ASX už je to definitivní, výroba vozu byla již ukončena, a tak se doprodávají poslední skladové kusy. To Volkswagen T-Roc čeká na příchod modernizované verze.
Velkou výhodou Suzuki S-Cross proti konkurenci je pak zachování možnosti připlatit si za pohon všech kol, což je v daném segmentu dnes už méně častá volba.
Pro toto srovnání jsme zvolili tu nejdražší kombinaci S-Crossu, 1.4 BoosterJet (95 kW) se čtyřkolkou a šestistupňovým automatem, jejíž ceny začínají na částce 617.900 korun. Dostupná je až od druhého výbavového stupně.
I v tomto případě umí být jedno SUV dostupnější. Opět jde o Hyundai Kona, které čtyřkolku nabízí výhradně pro 1.6 T-GDI o výkonu 145 kW se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (pokud nepočítáme ostrou Konu N). I přes výrazně silnější jednotku taková Kona stojí méně, pořídíte ji za ceny od 579.990 korun. Naopak Mazda CX-30 pohon všech kol nabízí pro mildhybrid 2.0 eSkyactiv-G (110 kW), s šestistupňovým automatem taková možnost přijde na 800.900 korun.
Nové Suzuki S-Cross – srovnání s konkurencí | |||
Model | Suzuki S-Cross | Hyundai Kona | Mazda CX-30 |
Motor | 1.4 BoosterJet Hybrid AllGrip | 1.6 T-GDI | 2.0 e-Skyactiv-G AWD |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1373 | 1598 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 95/5500 | 145/6000 | 110/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 235/2000-3000 | 265/1600-4500 | 213/4000 |
Převodovka | 6A | 7DS | 6A |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 210 | 193 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,2 | 8,1 | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,3 | 6 | 6,9 |
Základní cena [Kč] | 617.900 | 579.990 | 800.900 |