Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Suzuki S-Cross vs. konkurence: Jak si cenově stojí proti jiným SUV?

David Bureš
Diskuze (28)

Třetí generace Suzuki S-Cross vstupuje na český trh s jediným motorem, mildhybridem 1.4 BoosterJet s 96 kW. Pořídit však lze i s automatem nebo pohonem všech kol.

Suzuki S-Cross se před pár dny představilo ve své třetí generaci a v rámci premiéry rovnou odhalilo i český ceník. Rozhodli jsme se proto porovnat, jak si toto SUV cenově stojí ve srovnání s konkurencí.

S délkou 4.300 mm a rozvorem 2.600 mm si S-Cross uchoval rozměry předchůdce. Jenže zatímco minulá generace se dala považovat ještě za model na hranici malých SUV a kompaktních SUV, v mezidobě mnohá SUV segmentu B S-Cross dorostla, a tak se najednou dá považovat za „malé SUV“, byť na horní hranici třídy. Vždyť kolem 4,3 metru délky dnes měří i typický zástupce kategorie, Peugeot 2008, nebo třeba Škoda Kamiq.

Do prodeje nový S-Cross vstupuje s jediným motorem, mildhybridním benzinovým turbočtyřválcem 1.4 BoosterJet o výkonu 95 kW a točivém momentu 235 N.m. S šestistupňovým manuálem jej pořídíte za ceny od 508.900 korun.

A to se najednou ukazuje, že kvůli elektrifikovanému motoru, navíc se čtyřmi válci je S-Cross dražší než mnohá konkurence. Nižší cenovkou totiž Suzuki zákazníky láká na o chlup menší Vitaru.

Pravdou ale je, že třeba Hyundai Kona nebo Škoda Kamiq bojují v dané kategorii se slabšími motory. Pokud Konu objednáte s tříválcem 1.0 T-GDI s 88 kW, dáte za ni s šestistupňovým manuálem od 399.990 korun. To Kamiq s tříválcovým motorem 1.0 TSI (81 kW) a šestikvaltem přijde na 447.900 korun. Je tu ale i výjimka, za 429.900 korun pořídíte takový SsangYong Tivoli Grand, se čtyřválcem 1.5 T-GDI o výkonu 120 kW.

Výkonově blízko má S-Crossu třeba Peugeot 2008 se svým přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech s 96 kW, který je na tom podobně i se svojí cenovkou, s šestistupňovým manuálem vyjde na rovných 500.000 korun.

To elektrifikovaná konkurence už je dražší. Mazda CX-30 s mildhybridním čtyřválcem 2.0 eSkyactiv-G s 90 kW stojí 606.900 korun. Hybridní Honda HR-V s ústrojím využívajícím benzinovou jedna pětku jako generátor elektrické energie pak stojí dokonce 699.900 korun.

Nové Suzuki S-Cross – srovnání s konkurencí
Model Suzuki S-Cross Honda HR-V Hyundai Kona Mazda CX-30 Peugeot 2008 SsangYong Tivoli Grand Škoda Kamiq
Motor 1.4 BoosterJet Hybrid 1.5 i-MMD 1.0 T-GDI 2.0 e-Skyactiv-G 1.2 PureTech 1.5 T-GDI 1.0 TSI
Pohon 4x2 4x2 4x2 4x2 4x2 4x2 4x2
Zdvihový objem [cm3] 1373 1498 999 1998 1199 1497 999
Válce/ventily 4/4 4/4 3/4 4/4 3/4 4/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 95/5500 96/- 88/6000 90/6000 96/5500 120/5000-5500 81/5500
Točivý moment [N.m/min]  235/2000-3000 253/- 172/1500-4000 213/4000 230/1750 280/1500-4000 200/2000-3000
Převodovka 6M eCVT 6M 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 195 170 181 186 196 181 199
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,5 10,6 11,5 10,6 8,9 ? 10,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3 5,4 5,1 5,9 5,5 7,2 5,3
Základní cena [Kč] 508.900 699.900 399.990 606.900 500.000 429.900 447.900

Dva potenciální konkurenti pak svoje ceny aktuálně nemají. U Mitsubishi ASX už je to definitivní, výroba vozu byla již ukončena, a tak se doprodávají poslední skladové kusy. To Volkswagen T-Roc čeká na příchod modernizované verze.

Velkou výhodou Suzuki S-Cross proti konkurenci je pak zachování možnosti připlatit si za pohon všech kol, což je v daném segmentu dnes už méně častá volba.

Pro toto srovnání jsme zvolili tu nejdražší kombinaci S-Crossu, 1.4 BoosterJet (95 kW) se čtyřkolkou a šestistupňovým automatem, jejíž ceny začínají na částce 617.900 korun. Dostupná je až od druhého výbavového stupně.

I v tomto případě umí být jedno SUV dostupnější. Opět jde o Hyundai Kona, které čtyřkolku nabízí výhradně pro 1.6 T-GDI o výkonu 145 kW se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (pokud nepočítáme ostrou Konu N). I přes výrazně silnější jednotku taková Kona stojí méně, pořídíte ji za ceny od 579.990 korun. Naopak Mazda CX-30 pohon všech kol nabízí pro mildhybrid 2.0 eSkyactiv-G (110 kW), s šestistupňovým automatem taková možnost přijde na 800.900 korun.

Nové Suzuki S-Cross – srovnání s konkurencí
Model Suzuki S-Cross Hyundai Kona Mazda CX-30
Motor 1.4 BoosterJet Hybrid AllGrip 1.6 T-GDI 2.0 e-Skyactiv-G AWD
Pohon 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1373 1598 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 95/5500 145/6000 110/6000
Točivý moment [N.m/min]  235/2000-3000 265/1600-4500 213/4000
Převodovka 6A 7DS 6A
Max. rychlost [km/h] 195 210 193
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2 8,1 10,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3 6 6,9
Základní cena [Kč] 617.900 579.990 800.900
David Bureš
Diskuze (28)
1. 12. 2021 20:14
Re: Celý článek je úplně nesmyslně postavený
Novy S-Cross ma klimatizaciu aj v najnizsej vybave.

J.
28. 11. 2021 09:28
Re: cena
:yes:
Avatar - Emel
27. 11. 2021 21:00
Re: Celý článek je úplně nesmyslně postavený
Novej Qashqai? Ten má 4,43 a 2,66 rozvor... o 5cm větší rozchod vpředu, o 8cm vzadu, o 5cm širší...
Já na tohle úplně jasnej názor nemám, není to moje zájmová kategorie... ale nepřijde mi, že by byl autor mimo, beru na vědomí jeho názor... i tvůj.
27. 11. 2021 20:31
Re: cena
Nissan Quashqai je ale zasa o kus inde. Rozmermi vypracovanim interieru. Sedel som v tom a pocitovo je to o pol plynu dospelejsie auto. Tomu Scrossu fakt sedela zakladna cena okolo 18k.
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2021 18:47
Re: Dizajnová bieda...
Spíš konečně vypadá trošku normálně.