Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové téčko dorazilo do Česka. Jmenuje se 6.1 a je digitální

Volkswagen California 6.1
Volkswagen California 6.1
Volkswagen California 6.1
Volkswagen California 6.1
76 Fotogalerie
Diskuze (2)

Transporter, Caravelle, Multivan, California… Nebo se mu taky říká bulli. Zkrátka ta dodávka od Volkswagenu. Poprvé jsme v Česku mohli vidět nejnovější verzi T6.1.

Nejdřív jsme se dozvěděli, proč vlastně T6.1. Důvod byste si jistě odvodili sami, dodatkovou jedničkou chce Volkswagen zdůraznit, že nejde jen o drobný faceliftový zásah, nýbrž rozsáhlejší modernizaci (něco jako poměrně tradiční volkswageňácká poloviční „nová“ generace, vídaná třeba u passatu). „Jedná se o systém značení známý hlavně z IT světa a je fakt, že právě z pohledu digitálních technologií se naše novinka významně posunula,“ dovysvětlil Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen užitkové vozy.

Však se taky tiskovka nesla ve velmi digitálním a bezpečnostně-asistenčním duchu. Ani změny na vnějším designu nejsou úplně zanedbatelné (výraznější maska, jiný přední nárazník, světlomety přecházející do označení modelu na blatníku), uvnitř je to ale kompletně jiná, nová a velmi digitální písnička. I v dodávce tak můžete mít digitální přístrojový štít (úhlopříčka 10,25 palce) nebo infotainment Discover Pro s 9,2palcovým displejem (levnější alternativou je Discover Media s osmipalcovým displejem). Chybět nebude ani integrovaná SIM karta, díky níž můžete využívat celou řadu on-line funkcí. M potěšilo spíš to, že ventilaci zůstala klasická tlačítka a že je dojem z interiéru opravdu luxusnější. Jasně, nejvíc u osobnějších a lépe vybavených variant. Konkurencí pro téčko může být v tomto směru snad jenom véčko od Mercedesu.  

Ono vůbec může být hlavně multivan opravdu vyfešákovaný, třeba když si pořídíte dvoubarevné lakování (všechny odstíny jsou nové) a celek doplníte o osmnáctipalcové liťáky. Potom se však počáteční cenovce 994.742 Kč bez daně (Multivan Trendline) nejspíš citelně vzdálíte, multivan ale nikdy levný nebyl. A ani zmíněná výchozí částka není zrovna nízká. Nejlevněji pořídíte plecháče Transporter, dodávka se u nás prodává od 665.088 Kč, osobnější Caravelle pak stojí minimálně 857.979 Kč a na obytnou Californii si připravte nejmíň 1.228.291 Kč (všechny ceny jsou bez daně).

Další stěžejní novinkou je přechod z hydraulického posilovače řízení na elektromechanický. Výhody novinky nepochybně sami dobře znáte – nižší spotřeba paliva a hlavně kompatibilita s tisícem a jedním bezpečnostním asistentem. I téčko se tak může spolehnout na udržování v jízdním pruhu, parkovací asistent, manévrování s přívěsem usnadní Trailer Assist. A pak je tu systém pro ochranu boční části karoserie (známe už z většího craftera, neměli byste si podřít bok auta), užitkový volkswagen umí i rozpoznávat značky, upozorní vás na blížící se překážku při vyjíždění z parkovacího místa, u takto velkého auta se určitě bude hodit asistent pro jízdu v bočním větru. S automatem DSG si pak lze koupit i adaptivní tempomat s funkcí stop and go (téčko samo třeba v zácpě zastaví a pak se samo rozjede).

Nabídka motorů je docela jednoduchá, Volkswagen T6.1 se spoléhá výhradně na vznětové dvoulitrové čtyřválce, výkon začíná na 66 kW, další stupeň představuje 2.0 TDI s 81 kW, nejsilnější jednoturbové TDI dosahuje 110 kW a výkonový vrchol 146 kW pak už patří dvojitě přeplňovanému 2.0 TDI Biturbo. Dvojici nejsilnějších pohonných jednotek můžete mít také se sedmistupňovou dvouspojkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. Já jsem nejvíc zvědavý na nejsilnější biturbo s DSG a pohonem všech kol, tato kombinace totiž v předcházejícím modelu po nejrůznějších emisních modifikacích velmi mírně řečeno poněkud drhla. Zmatečnější chování převodovky a komplikovanější rozjezdy aby pohledal. Budu doufat!

Vstoupit do diskuze (2)