Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové téčko dorazilo do Česka. Jmenuje se 6.1 a je digitální

Martin Machala
Diskuze (2)

Transporter, Caravelle, Multivan, California… Nebo se mu taky říká bulli. Zkrátka ta dodávka od Volkswagenu. Poprvé jsme v Česku mohli vidět nejnovější verzi T6.1.

Nejdřív jsme se dozvěděli, proč vlastně T6.1. Důvod byste si jistě odvodili sami, dodatkovou jedničkou chce Volkswagen zdůraznit, že nejde jen o drobný faceliftový zásah, nýbrž rozsáhlejší modernizaci (něco jako poměrně tradiční volkswageňácká poloviční „nová“ generace, vídaná třeba u passatu). „Jedná se o systém značení známý hlavně z IT světa a je fakt, že právě z pohledu digitálních technologií se naše novinka významně posunula,“ dovysvětlil Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen užitkové vozy.

Však se taky tiskovka nesla ve velmi digitálním a bezpečnostně-asistenčním duchu. Ani změny na vnějším designu nejsou úplně zanedbatelné (výraznější maska, jiný přední nárazník, světlomety přecházející do označení modelu na blatníku), uvnitř je to ale kompletně jiná, nová a velmi digitální písnička. I v dodávce tak můžete mít digitální přístrojový štít (úhlopříčka 10,25 palce) nebo infotainment Discover Pro s 9,2palcovým displejem (levnější alternativou je Discover Media s osmipalcovým displejem). Chybět nebude ani integrovaná SIM karta, díky níž můžete využívat celou řadu on-line funkcí. M potěšilo spíš to, že ventilaci zůstala klasická tlačítka a že je dojem z interiéru opravdu luxusnější. Jasně, nejvíc u osobnějších a lépe vybavených variant. Konkurencí pro téčko může být v tomto směru snad jenom véčko od Mercedesu.  

Ono vůbec může být hlavně multivan opravdu vyfešákovaný, třeba když si pořídíte dvoubarevné lakování (všechny odstíny jsou nové) a celek doplníte o osmnáctipalcové liťáky. Potom se však počáteční cenovce 994.742 Kč bez daně (Multivan Trendline) nejspíš citelně vzdálíte, multivan ale nikdy levný nebyl. A ani zmíněná výchozí částka není zrovna nízká. Nejlevněji pořídíte plecháče Transporter, dodávka se u nás prodává od 665.088 Kč, osobnější Caravelle pak stojí minimálně 857.979 Kč a na obytnou Californii si připravte nejmíň 1.228.291 Kč (všechny ceny jsou bez daně).

Další stěžejní novinkou je přechod z hydraulického posilovače řízení na elektromechanický. Výhody novinky nepochybně sami dobře znáte – nižší spotřeba paliva a hlavně kompatibilita s tisícem a jedním bezpečnostním asistentem. I téčko se tak může spolehnout na udržování v jízdním pruhu, parkovací asistent, manévrování s přívěsem usnadní Trailer Assist. A pak je tu systém pro ochranu boční části karoserie (známe už z většího craftera, neměli byste si podřít bok auta), užitkový volkswagen umí i rozpoznávat značky, upozorní vás na blížící se překážku při vyjíždění z parkovacího místa, u takto velkého auta se určitě bude hodit asistent pro jízdu v bočním větru. S automatem DSG si pak lze koupit i adaptivní tempomat s funkcí stop and go (téčko samo třeba v zácpě zastaví a pak se samo rozjede).

Nabídka motorů je docela jednoduchá, Volkswagen T6.1 se spoléhá výhradně na vznětové dvoulitrové čtyřválce, výkon začíná na 66 kW, další stupeň představuje 2.0 TDI s 81 kW, nejsilnější jednoturbové TDI dosahuje 110 kW a výkonový vrchol 146 kW pak už patří dvojitě přeplňovanému 2.0 TDI Biturbo. Dvojici nejsilnějších pohonných jednotek můžete mít také se sedmistupňovou dvouspojkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. Já jsem nejvíc zvědavý na nejsilnější biturbo s DSG a pohonem všech kol, tato kombinace totiž v předcházejícím modelu po nejrůznějších emisních modifikacích velmi mírně řečeno poněkud drhla. Zmatečnější chování převodovky a komplikovanější rozjezdy aby pohledal. Budu doufat!

Martin Machala
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - JirkaV8
6. 12. 2019 00:01
Re: Že spolupráce motor DSG drhla,
DSG je halb automat. Počkám si na verzi 7.0 a když se mi nebude líbit tak klidně 8.4. Do VW nesmíš být moc hrrr.
Avatar - KANKUNEN
5. 12. 2019 15:48
Že spolupráce motor DSG drhla,
To je velmi mírně řečeno, nic horšího se 10 možná 20 let nevyrábí. Přidáš plyn a nic, podruhé to stejné a potřetí tam necháš milimetr vzorku. Dokonalý opak Mercedesu. S Multivanem musíš jezdit, jak bys měl mezi nohou a plynem vánoční baňku.