Volkswagen T7 vykreslen bez maskování: Evoluční vzhled ukrývá revoluční změny
Zatímco zvenčí projde Volkswagen T7 vzhledovou evolucí po vzoru Golfu, uvnitř nás čeká rozsáhlé přepracování.
V letošním roce představil Volkswagen Užitkové vozy inovovanou řadu T6.1, která zprvu přijela coby Multivan a Transporter a nesla se hlavně v duchu digitalizace. Mezitím už se ale pečlivě pracuje na plnohodnotném nástupci, řadě T7, která je naplánována na rok 2021.
Tu se automobilka nebojí označovat coby progresivní generaci, k čemuž existuje vícero důvodů. Tím hlavním je zbrusu nová platforma. Zatímco omlazené provedení T6 dostalo inovovanou architekturu předchůdce, novinka obdrží základ zcela nový, nejspíše platformu MQB. Důvod je prostý: vedle konvenčních spalovacích motorů může užitkáč dorazit v elektrifikovaném provedení jako plug-in hybrid.
V souvislosti s T7 se zatím hovoří jen o verzi Multivan, tedy osobní dodávce, která má k tradičním osobákům nejblíže. Volkswagen Užitkové vozy pracuje mimo jiné i na verzi s čistě elektrickým pohonem. Ta bude zastoupena vozem vycházejícím z konceptu ID. Buzz a vedle osobní varianty nebude chybět ani užitková verze ID. Buzz Cargo, oba posazené na platformě MEB a vzhledem inspirované legendárním busíkem. Toto auto nastoupí na scénu v roce 2022.
Vraťme se ale zpátky k „sedmičce“, jejíž předobraz pro nás vykouzlil náš šikovný grafik Jan na základě již uniklých špionážních snímků. Jak si můžete všimnout, zvenčí se očekává spíše vzhledová evoluce, jako předvedl například nový Golf. Lehce přepracovaná příď s modernějšími světlomety, líbivé retro zbarvení či nápis vzadu uprostřed pod logem, tedy stejně jako u ostatních volkswagenů.
Od elektrifikace si VW slibuje velkou budoucnost. Očekává, že do roku 2025 bude 80 % prodaných vozů nějakým způsobem elektrifikováno. Kromě samotných dodávek můžeme v roce 2022 očekávat rovněž nástupce Amaroku, jenž vznikne coby společné dílo nové spolupráce s Fordem, konkrétně modelem Ranger. Kromě toho vyvinou oba partneři také městskou dodávku. Zatímco pick-upy budou vznikat pod křídly Fordu, Volkswagen se postará právě o dodávku.