Nový Chevrolet Silverado HD ZR2 přijíždí jako pracant pro dobrodruhy
Během týdne zastane těžkou práci, včetně tahání až 8 tun nákladu, během víkendů se pak nezalekne žádné výzvy v náročném terénu.
Dobrodružně laděné pick-upy, které svádí k objevování divočiny a současně se nebojí ani tvrdé práce, se v zámoří stávají stále populárnějším artiklem. Značka Chevrolet bohužel neměla v tomto segmentu poměrně dlouho co nabídnout, to se však nyní mění s představením modelů Silverado HD ZR2 a ZR2 Bison.
Oba jsou k mání výhradně v konfiguraci 2500 Crew Cab a navrženy měly být tak, aby dokázaly nabídnout jak schopnosti v terénu očekávatelné od modelů ZR2, tak i pracovní schopnosti a nosnost očekávatelnou od modelů HD, jak uvádí v tiskové zprávě automobilka.
Nové modely proto dostaly podvozek upravený do náročného terénu s unikátními rameny, novými čepy řízení a tlumiči Multimatic DSSV. Podvozek byl navíc zvýšen o cca 38 milimetrů, díky čemuž nyní oba modely nabídnou solidní světlou výšku 299 mm.
Kromě toho dostalo Silverado HD ZR2 také hliníkový ochranný plech pod motor a velký ochranný plech pod rozvodovku. Součástí standardní výbavy je také uzávěrka zadního diferenciálu, zatímco podběhy vyplňují 18“ litá kola, která jsou vůbec poprvé na trucku Chevrolet obuta do 35“ pneumatik, konkrétně terénních plášťů Goodyear Wrangler Territory MT.
Mnohým by sice mohla chybět uzávěrka předního diferenciálu, automobilka se však pochlubila, že její systém kontroly trakce umí dosahovat až z 95 procent stejných výsledků. Jsme si navíc jisti, že příležitost jistě časem využijí i známí výrobci příslušenství pro off-roady.
Při jízdě v náročném terénu navíc řidiči mohou nově využít off-road jízdní režim, který upravuje reakce plynového pedálu, nastavení automatické převodovky i systémy ABS, kontroly trakce a kontrolu stability s ohledem na co nejlepší prostupnost terénem.
Po stránce designu vůz zaujme unikátní maskou chladiče s výrazným emblémem značky, předním pevnostním nárazníkem s integrovanými tažnými oky a přípravou pro naviják, černými lemy podběhů, černými nášlapy pod kabinou, DureBed bednou na nářadí na korbě, praktickými schůdky pro snazší přístup na korbu, zadním pevnostním nárazníkem a nechybí ani elektricky ovládané víko korby Multi-Flex.
Kabina by měla být čalouněna kůží Jet Black a Graystone s kontrastním žlutým prošíváním, zatímco dekory mají být lakovány černě. Za volantem je 12,3palcový digitální přístrojový štít, ve středu palubní desky pak obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 13,4 palce.
Základní motorizací pro Silverado HD ZR2 bude 6,6litrový zážehový osmiválec o výkon 299 kW s točivým momentem 628 Nm, standardně spojený s desetistupňovým automatem Allison a pohonem všech kol. Automobilka ale předpokládá, že až 70 procent zákazníků sáhne po 6,6litrovém vznětovém motoru Duramax V8, nabízejícím nejvyšší výkon 350 kW a 1320 Nm točivého momentu. I tento motor je spojen s převodovkou Allison a pohonem všech kol.
Jak přitom zaznělo v úvodu, modely Silverado HD si zákazníci kupují především kvůli práci a tahání těžkých přívěsů. Silverado HD ZR2 by tak mělo utáhnout až 8.391 kilogramů, zatímco nosnost má dosahovat 1.541 kilogramů. Stylový terénní dobrodruh se tak práce rozhodně nezalekne.
Výroba Chevroletu Silverado HD ZR2 a HD ZR2 Bison by měla být zahájena během léta tohoto roku. Ceny zatím automobilka neprozradila, základní dobrodružná verze Silverado 1500 ZR2 však startuje od 73.395 dolarů (cca 1,5 milionu korun), v kombinaci s vyššími pracovními schopnostmi pak můžeme očekávat jistě citelně vyšší cenovku.