Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Scudo se vrátí. Jako nový brácha dodávek od PSA

David Bureš David Bureš 5. 10. 2021 • 22:46
71
12
Zobrazit náhledy (71)
Citroën Jumpy Citroën Jumpy Citroën Jumpy Citroën Jumpy Citroën Jumpy Spacetourer navíc může mít průhledový displej. Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Spacetourer je o 34 mm kratší, a navíc užší i nižší, což je znát nejen v prostoru pro posádku, ale také v místě na zavazadla. Myslíme si ale, že standardních 989 litrů po spodní hranu oken je naprosto dostačující hodnota i pro velkou rodinu. Citroën Spacetourer Citroën Spacetourer Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Expert Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Opel Zafira Life Opel Zafira Life Opel Zafira Life Opel Zafira Life Opel Zafira Life Opel Zafira Life Opel Zafira Life Opel Zafira Life Opel Vivaro Opel Vivaro Opel Vivaro Opel Vivaro Opel Vivaro Opel Vivaro Opel Vivaro

Kvůli vzniku koncernu Stellantis Fiat ukončil spolupráci s Renaultem v oblasti dodávek. Opět se tak vrací k technice sdílené s vozy někdejšího koncernu PSA.

Fiat je klíčovým hráčem na poli užitkových automobilů. Ani on se však nevyhnul spolupráci s ostatními automobilkami, kvůli rozložení vývojových a výrobních nákladů. V rámci zrodu koncernu Stellantis, vzniklého spojením Fiat Chrysler Automobiles se Skupinou PSA, však italská značka kooperaci s konkurencí ukončuje, což znamená i změny v jeho portfoliu.

V oblasti středně velkých užitkových modelů Fiat naposledy spolupracoval s automobilkou Renault, jeho model Talento tak byl jen přeznačkovaný Renault Trafic, rovněž vyráběný ve francouzském závodě Sandouville. Loni však italská značka tuto spolupráci ukončila, a to právě v reakci na tehdy dokončovanou fúzi se Skupinou PSA. Logickým krokem totiž byla společná výroba dodávek s dalšími značkami nově vzniklého koncernu.

A právě ta se nyní rýsuje, čímž se vlastně uzavírá kruh. Před příchodem Talenta Fiat nabízel model Scudo, což nebylo nic jiného než sourozenec tehdejších generací Citroënu Jumpy a Peugeotu Expert. Nástupce Talenta tak bude opět bratr těchto modelů, přičemž podle zákulisních zpráv se novinka znovu vrátí k označení Fiat Scudo. Nyní je ale tato rodina bohatší, čítá rovněž Opel/Vauxhall Vivaro a Toyotu Proace.

Nový Fiat Scudo se má začít vyrábět v roce 2022, zatím je přitom potvrzena produkce pro ruský trh. Vůz ale bude nabídnut také na ostatních trzích. Podobně jako u sourozenců se rovněž počítá s čistě elektrickou variantou, stejně jako derivátem s vodíkovým pohonem, jehož vývoj má na starosti Opel.

Fiat přitom se značkami Citroën a Peugeot už dlouhodobě spolupracuje také v oblasti velkých dodávek. Sourozencem Fiatu Ducato jsou totiž Peugeot Boxer a Citroën Jumper, k nimž se letos přidává také Opel Movano. Je přitom vysoce pravděpodobné, že se rozroste i do oblasti kompaktních dodávek. Nový Fiat Doblo by se pak podle této logiky stal bratrem Citroënu Berlingo a spol.

Související články

Témata
6. 10. 2021 12:45
Re: Ďalšia značka vo vreci
Nie je to nic nove.
V tejto oblasti vynikal predovsetkym General Motors.
Tiez mali kopu znaciek, modely boli pritom fakticky rovnake.
Rovnako zle :-)

Toto bude podobny pripad.
Je to smutne, ale kym nenabehnu novi vyrobcovia EV, tak musime vydrzat.
Do spalovakov nikto novy uz nepojde, zato v oblasti EV bude novych vyrobcov ovela viac.

Toto je len tak na dozitie do 2030.
6. 10. 2021 11:14
Re: Ďalšia značka vo vreci
Tiez tomu nechapem ze naco je to dobre. Ved ked predavas to iste auto pod 5 znackami, musis robit 5x marketing, 5x dealerstva, atd. Vie mi to niekto racionalne vysvetlit? Akekolvek emocie spojene so vztahom ku znacke mi minimalne v pripade uzitkovej krabice pridu irelevantne
Avatar - Plautus
6. 10. 2021 05:26
Re: FIAT
“Maska”, o ktorej píšeš, je /resp. býval/ nárazník. Maska je obyčajne o “poschodie” /patro/ vyššie medzi svetlami. A tie teda rovnaké s Citroënom nevidím.
Každopádne, čo iné čakať, keď je to “nabastlené” na základe postavenom PSA. Pri týchto dodávkoidných krabiciach, ktoré majú byť najmä praktické, mi je to vlastne úplne jedno.
5. 10. 2021 18:52
Re: FIAT
Tak zrovna ta maska je identická s citroenem - včetně denního svícení, jen je tam jiné logo.
Avatar - WinDiesel
5. 10. 2021 18:36
Re: Předpokládám
trefa :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud