Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Movano je tu v nové generaci. Místo Renaultu dodal základ Peugeot

David Bureš
Diskuze (15)

Největší dodávka v nabídce Opelu podle očekávání přezbrojuje na techniku někdejší skupiny PSA. K dispozici bude také elektrický derivát.

Opel je v posledních letech aktivní také na poli užitkových vozidel. Když se tak německá značka v roce 2017 stala součástí Skupiny PSA (dnes Stellantis), postupně přezbrojila na techniku Citroënu a Peugeotu, a to i v oblasti dodávek. Combo se stalo bratrem Berlinga a spol., Vivaro zase Experta a spol. Poslední na výměnu čekal velký Opel Movano, který se proměny dočkal až nyní.

A po vzoru menších bratrů i Movano nově vsadilo na techniku někdejší Skupiny PSA. Jestliže doposud byl Movano bratr Renaultu Master, nově se stává sourozencem Peugeotu Boxer a Citroënu Jumper. Stejný základ využívá také Fiat Ducato, projekt společných velkých dodávek těchto značek se tak datuje ještě před vznik koncernu Stellantis, vzniklého fúzí Skupiny PSA a Fiat Chrysler Automobiles.

Opel Movano přitom přebírá velkou část prvků svých sourozenců. Vnější podobu tak vlastně upravily jen loga německé automobilky, případně pro Opel charakteristická chromovaná linka vpředu. K dispozici samozřejmě budou různé deriváty, pro převoz osob i nákladu, včetně různých přestaveb.

Vybírat bude možné ze čtyř délek a tří výšek karoserie, které zajistí nákladový prostor o objemu až 17 metrů krychlových. Maximální nosnost bude činit 2,1 tuny. Opel přitom slibuje i snadnou nakládku, díky dveřím za příplatek otevíraným až v úhlu 270 stupňů či nízké nákladové hraně jen 494 mm nad vozovkou.

Novinka přebírá také motorovou paletu splňující emisní normu Euro 6d. Na výběr budou různé výkonové deriváty turbodieselu o objemu 2,2 litru, známého z Peugeotu a Citroënu jako 2.2 BlueHDi. Nabídnou výkon 88 kW až 121 kW, když budou spárovány s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol.

V duchu doby bude nabídnut také čistě elektrický derivát. Opel Movano-e využije elektromotor s výkonem 90 kW a točivým momentem 260 N.m. Lithium-iontové baterie v závislosti na modelové variantě budou mít kapacitu 37 kWh až 70 kWh, které zajistí dojezd 117 až 224 kilometrů podle kombinovaného cyklu metodiky WLTP.

Nový Opel Movano se bude vyrábět v polském závodě Gliwice, který je přestavován právě pro výrobu velkých furgonů. Aktuálně tam vzniká Opel Astra, jejíž produkce se v nové generaci přesune do německého Rüsselsheimu, domovského závodu značky.

David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

27. 5. 2021 10:45
Re: Co to je vůbec za motor 2,2HDI
2.2 "HDI" PUMA Ford byl v Boxerech a Jumperech až do roku 2016. Až někdy ke konci roku 2016 se objevil 2.0 HDI DW10, aby byl posléze po pár letech vyměněn za větší 2.2 HDI DW12 - oba dva již z produkce PSA.
Avatar - KANKUNEN
27. 5. 2021 07:31
Díky
Poplet jsem si kočky. HDI má obsah 2179 a byl už v 607.
Avatar - m.z.
26. 5. 2021 21:10
Re: Až na to, že Fiat...
Ale tato trojice s kroucením kastle na tom taky není nijak slavně. Když to srovnám se starým Transitem z r.2004 ze kterého jsem přesedl v r.2011 na Jumper 3,0 HDI, tak jsem měl pocit, že sedím v gumovém autě, samé pazvuky a vrzání po pár km. To auto je taková velká ozvěna.
26. 5. 2021 21:06
Re: Až na to, že Fiat...
Uvidíme čo spraví za pokrok nová generácia...Teda zase veľký facelift
26. 5. 2021 21:05
Re: Až na to, že Fiat...
Neriešim vzhľad a modernosť vzhľadu, čo sa týka spoľahlivosti, tak s fiatom sme v hov.... po členky, s inými skôr po kolená. K samotnej 2,3 toľko, že áno, je spoľahlivá a keď sa na aute niečo vysypalo, tak to bolo relatívne lacné a jednoduché na opravu. Ale aj tá 2,3 mala blbé chvíle, prvé sa zadierali na diaľnici (prehriatie) - to sa v mestkej a prímestkej prevádzke nastane, potom prišlo euro 6, olej 0w niečo, v priebehu pár tisíc km vyžratie oleja až do dna, žiadna reakcia na nulový tlak a znova zadieranie. Na prevodovkách sa rozpadávala synchronizácia, snáď všetky čo nám prešli pazúrmi boli riešené v záruke a potom bol už pokoj. Takisto skoro na všetkých skapali ventilátory na chladenie a nasledovala oprava (vždy sa to vysr@lo okolo 60 - 80000km). Aspoň že sa po tej závade dalo dojsť po vlastných do servisu, prejavilo sa to tak, že sa nedalo naštartovať, trebalo trochu podržať plyn, natočiť a plynový pedál pustiť až po pol minúte keď sa trochu zohrial. Smer rovno do servisu a kontrolovať si teplotu chladiacej kvapaliny . Čo sa týka spotreby, nie je to žiaden etalón, keď už ostatný liali močovinu, ducato smrdelo ako ryba namočená do octu a žrala viac ako porovnateľná 2,2 hdi...Sumar sumárum , 10 mi ich rukami neprešlo, ale boli z rôZnych rokov výroby a chyby boli ako cez kopirák ;-)