Opel Movano je tu v nové generaci. Místo Renaultu dodal základ Peugeot
Největší dodávka v nabídce Opelu podle očekávání přezbrojuje na techniku někdejší skupiny PSA. K dispozici bude také elektrický derivát.
Opel je v posledních letech aktivní také na poli užitkových vozidel. Když se tak německá značka v roce 2017 stala součástí Skupiny PSA (dnes Stellantis), postupně přezbrojila na techniku Citroënu a Peugeotu, a to i v oblasti dodávek. Combo se stalo bratrem Berlinga a spol., Vivaro zase Experta a spol. Poslední na výměnu čekal velký Opel Movano, který se proměny dočkal až nyní.
A po vzoru menších bratrů i Movano nově vsadilo na techniku někdejší Skupiny PSA. Jestliže doposud byl Movano bratr Renaultu Master, nově se stává sourozencem Peugeotu Boxer a Citroënu Jumper. Stejný základ využívá také Fiat Ducato, projekt společných velkých dodávek těchto značek se tak datuje ještě před vznik koncernu Stellantis, vzniklého fúzí Skupiny PSA a Fiat Chrysler Automobiles.
Opel Movano přitom přebírá velkou část prvků svých sourozenců. Vnější podobu tak vlastně upravily jen loga německé automobilky, případně pro Opel charakteristická chromovaná linka vpředu. K dispozici samozřejmě budou různé deriváty, pro převoz osob i nákladu, včetně různých přestaveb.
Vybírat bude možné ze čtyř délek a tří výšek karoserie, které zajistí nákladový prostor o objemu až 17 metrů krychlových. Maximální nosnost bude činit 2,1 tuny. Opel přitom slibuje i snadnou nakládku, díky dveřím za příplatek otevíraným až v úhlu 270 stupňů či nízké nákladové hraně jen 494 mm nad vozovkou.
Novinka přebírá také motorovou paletu splňující emisní normu Euro 6d. Na výběr budou různé výkonové deriváty turbodieselu o objemu 2,2 litru, známého z Peugeotu a Citroënu jako 2.2 BlueHDi. Nabídnou výkon 88 kW až 121 kW, když budou spárovány s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol.
V duchu doby bude nabídnut také čistě elektrický derivát. Opel Movano-e využije elektromotor s výkonem 90 kW a točivým momentem 260 N.m. Lithium-iontové baterie v závislosti na modelové variantě budou mít kapacitu 37 kWh až 70 kWh, které zajistí dojezd 117 až 224 kilometrů podle kombinovaného cyklu metodiky WLTP.
Nový Opel Movano se bude vyrábět v polském závodě Gliwice, který je přestavován právě pro výrobu velkých furgonů. Aktuálně tam vzniká Opel Astra, jejíž produkce se v nové generaci přesune do německého Rüsselsheimu, domovského závodu značky.