Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Panda: Design potvrzen patentovým spisem

Ondřej Láník
Diskuze (12)
V Itálii sledují média příchod nové Pandy s podobnou intenzitou, jako u nás sledujeme přípravy třetí generace Octavie.

Nová generace Pandy se bude v mnohém podobat současnému Fiatu Uno, které se vyrábí v Brazílii. To už před několika týdny odhalil italský server Alvolante.it, když zveřejnil snímky karoserie z výrobní linky. Nyní jsou tvary nové Pandy potvrzeny skicami z patentových spisů, které také jako první zveřejnil Alvolante.it.

Styl nového pětidveřového minivozu je s Unem identický, rozměry však budou zřejmě podle očekávání o půltřídy menší. Vidět je to již nyní na délce vozu a mohutnosti partií kolem C-sloupku.

Celkový charakter vysoké karoserie bude zachován, obě generace italského minivozu se budou podobat především z bočního pohledu. Také nová generace Pandy bude mít trojici bočních oken a vysoko umístěné, svisle postavené zadní světlomety. Třetí okno však bude zakulacené, zadní světla budou kratší a budou zřejmě součástí pátých dveří.

Mohutné podběhy kol vypadají prakticky totožně s Unem a přispějí ke sportovnějšímu vzhledu nové Pandy.

Zatímco současná generace Pandy vznikla spoluprácí studií Bertone a I.DE.A, tu novou tvořilo designérské oddělení Fiatu, Fiat Centro Stile.

Základem auta bude evoluce platformy, kterou používá jak současná generace Pandy, tak model 500 nebo brazilské Uno. Na stejném základu je ale také postaven Ford Ka a Lancia Ypsilon. Právě s Lancií bude zřejmě shodný rozvor auta, dlouhý 2.390 mm. Oproti současné Pandě by se tak jednalo o nárůst o 91 mm. Celková délka zřejmě vzroste z 3,5 m na 3,7 m.

Fiat doufá, že nová Panda získá pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Současná generace získala v tomto hodnocení jen tři hvězdičky, jenže na trh přišla už v roce 2003, kdy pět hvězd ještě zdaleka nebyl standard lidových vozů.

Nabídka motorizací se nebude lišit od ostatních malých Fiatů a určitě zahrne turbodiesel 1,3 MultiJet II a benzinový dvouválec TwinAir. Nejlevnější alternativou pravděpodobně bude 1,2 8V, známý z aktuální Pandy.

Nová generace Pandy vstoupí na trh za obdobných podmínek jako ta současná před 8 lety. I v té době totiž prodeje Fiatu klesaly, nyní automobilka navíc čelí nízkému vytížení svých továren. Záchrana přišla právě až s Pandou, která se v kategorii miniaut rychle vyšvihla mezi neprodávanější automobily.

Nová Panda se má oficiálně představit na podzimním frankfurtském autosalonu, prodej začne v únoru 2012. Zatímco výroba současné generace probíhá v polských Tychách, ta nová se bude vyrábět v italské továrně Pomigliano d’Arco nedaleko Neapole, kde se dříve stavěly vozy značky Alfy Romeo.

Současná generace Fiatu Uno se s pětidveřovou karoserií prodává na brazilském trhu od loňského roku. Tu letos v březnu doplnila i třídveřová varianta. Fiat loni uvedl, že se Uno bude od roku 2012 prodávat i v Irsku. Tam se stane nástupcem Grande Punta, které se v Evropě stále nabízí jako levnější varianta k modernizovanému Puntu Evo.

Ondřej Láník
Diskuze (12)
29. 6. 2011 21:16
Pekné
Veľmi sympatické, škoda tej väčšej papuľky ale inak :yes:
28. 6. 2011 20:31
Re: panda
...jen po přechodnou dobu, než plně najede výroba nové. Bude se to krýt možná tak rok. Otázka zní jak dlouho ji bude možné objednávat... Každopádně to nebude tak, že stará panda zmizne z nabídky v momentě uvedení nové na trh. Dávám tomu rok.
Avatar - cri-cri
28. 6. 2011 14:58
panda
nevíte někdo jestli se bude vyrábět i stávající Panda po boku nové Pandy?
28. 6. 2011 12:29
Re: překlep....
Já myslel, že konkurentem Smartu je právě F500 - je sice větší, ale kocepčně je to dost podobný auto (malý, třídveřový a stylový). Dál pak podle mně nemá cenu tahat do Evropy Uno jakožto auto určený pro rozvojový trhy (už to jednou Fiat zkoušel s Paliem a moc se to nevyvedlo...), ale třeba to teď vyjde....uvidime
28. 6. 2011 11:06
Re: Design
Přesně tak....a kulový ví bohužel v tomto případě i pisatel článku a celá redakce, takže vaří z vody. Výsledek pro mě z tohoto dlouhého pojednání o ničem je, že bude nová panda. :no: