Nový Ford Capri je tu! SUV místo kupé a žádné spalovací motory
Americká automobilka představuje znovuzrozené capri, ovšem ve zcela zásadně odlišné podobě. Místo sportovního kupé se totiž dočkáme dalšího elektrického SUV. Známe už i české ceny!
Ford ještě nedávno v Evropě nabízel poměrně široké spektrum modelů, které byly „ušity“ hlavně na míru místním zákazníkům. Jenže mezitím bez nástupců skončilo mondeo, MPV Galaxy a S-Max i legendární fiesta, která tu s námi byla již od roku 1976. Brzy se k odpadlíkům navíc přidá také Ford Focus, další tradiční představitel modrého oválu na našem kontinentu.
Místo toho americká automobilka sází především na crossovery a SUV, ke kterým se nejnověji přidává model Capri. Slavné jméno v letech 1969 až 1986 patřilo dostupnému dvoudveřovému kupé se zážehovými čtyř- a šestiválci. Tuzemští fanoušci si tuhle ikonu pamatují především z oblíbeného seriálu Profesionálové, kde s ním jezdila ústřední dvojice agentů fiktivní služby CI5 v podání Martina Shawa (Doyle) a již zesnulého Lewise Collinse (Bodie).
Znovuzrozený Ford Capri ovšem po vzoru menšího Fordu Puma nepřichází s jedním párem dveří, nýbrž hned dvěma. A také se zcela odlišnou koncepcí. Novinka je totiž elektrickým SUV kupé. Nepřekvapivě se jedná o sourozence loni představeného elektromobilu Explorer, který se na trh dostává až nyní.

Oba vozy tudíž spojují modulární platforma MEB od koncernu Volkswagen, zadní elektromotor APP550 s výkonem 210 kilowattů a další technické prvky, které lokálně bezemisní fordy sdílejí s Audi Q4 e-tron, Škodou Enyaq a Volkswageny ID.4 a ID.5. V českém ceníku ovšem nechybí ani základní provedení se 125 kilowatty a baterií s využitelnou kapacitou 52 kWh, které odpovídá například akčnímu modelu Škoda Enyaq Tour 50.
Capri šlechtí, že se nejedná pouze o zmíněný explorer s jinou zadní částí, ale o designově svébytný model, který svého původního jmenovce připomíná například „výkusem“ uprostřed kapoty. Oba elektrické fordy potěší též specifický interiér, kterému vévodí rozměrný středový displej o úhlopříčce 14,6“ s vertikální orientací.
Ford Capri se může pochlubit zavazadelníkem o objemu 572 litrů, sedmnáctilitrovou schránkou a „tajnou“ přihrádkou pod centrální obrazovkou, jakou známe již z modelu Explorer. O správné fungování jízdních a bezpečnostních asistentů se stará 12 ultrazvukových senzorů, 5 kamer a 3 radary.
Vedle zadokolek bude k dispozici také provedení s přídavným elektromotorem vpředu a systémovým výkonem 250 kilowattů. V jeho případě vedle záběru všech kol dočkáme také většího akumulátoru se 79 kWh vyššího dobíjecího výkonu. Kompletní technické údaje obou výkonnějších variant včetně všech českých cen najdete níže v tabulce.
Ford Capri: Technické údaje | |||
Standard Range RWD | Extended Range RWD | Extended Range AWD | |
Pohon | synchronní elektromotor vzadu | synchronní elektromotor vzadu | synchronní elektromotor vzadu + asynchronní elektromotor vpředu |
Výkon (kW) | 125 | 210 | 250 |
Točivý moment (Nm) | - | 545 | 679 |
Typ akumulátoru | - | Li-Ion (NMC) | Li-Ion (NMC) |
Využitelná kapacita akumulátoru (kWh) | 52 | 77 | 79 |
Dobíjecí výkon AC/DC (kW) | - | 11/135 | 11/185 |
Čas dobití 10-80 % (min) | - | 28 | 26 |
Dojezd dle WLTP (km) | - | 598/627 | 592/560 |
Normovaná spotřeba dle WLTP (kWh/100 km) | - | 13,3-14,0 | 15,0-15,8 |
Maximální rychlost (km/h) | - | 180 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | - | 6,4 | 5,3 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1839/1855 | 2023/2039 | 2099/2115 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1000/750 | 1000/750 | 1200/750 |
Vnější rozměry (mm) | 4634 x 1872 x 1626 | 4634 x 1872 x 1626 | 4634 x 1872 x 1626 |
Rozvor (mm) | 2767 | 2767 | 2767 |
Světlost při naložení (mm) | - | 135 | 138 |
Zavazadlový prostor (l) | 572-1510 | 572-1510 | 572-1510 |
Capri (Kč) | 1.126.900 | 1.229.900 | 1.329.900 |
Capri Premium (Kč) | 1.216.900 | 1.319.900 | 1.419.900 |
Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro vyšší linii Premium |