Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
Hyundai i10
37 Fotogalerie

Nový Hyundai i10 odhalen! Dostal svěží vzhled a moderní techniku

Segment malých aut je možná na ústupu, Hyundai se však svého modelu i10 přesto nevzdává a představuje již jeho třetí generaci. A i když je i10 malým autem, podle Hyundai by měla znamenat velké prohlášení.

Začněme ale jako již tradičně od designu, který působí svěžím a dynamickým dojmem. Designéři vsadili na kontrast mezi jemnými a ostře řezanými linkami, oproti minulé generaci si však pohráli i s proporcemi vozu. Nová i10 je tak o 20 mm nižší a současně o 20 mm širší (výška 1.480 mm, šířka 1.680 mm, délka 3.670 mm). Dynamický vzhled by navíc měla dotvářet i nově designovaná 16 palcová kola v podbězích.

Oproti stylovému konceptu, jehož nákres zveřejnila automobilka před pár týdny, působí produkční model podstatně usedleji. Přesto je potřeba uznat, že na poměry A-segmentu mu designéři nadělili slušnou porci dynamičnosti, což potvrzuje i jeho ostřeji řezaná maska s charakteristickými kulatými LED světlomety denního svícení. Výrazným prvkem zadní části jsou pak dvě vertikální světa v zadním nárazníku.

Při pohledu z boku vyniká jednoduchý a čistý design karoserie, která byla tvarována s maximálním ohledem na vnitřní prostor. To ostatně potvrzuje i pohled na kola umístěná v samotných rozích karoserie. Stejně jako koncept, i produkční model dostal C-čkový sloupek tvarovaný ve stylu písmene X, který by se měl podle automobilky stát jasným poznávacím znamením vozu.

Výraznou úpravou designu prošel i interiér, který by měl umocnit dojem prostornosti a nabídnout maximální možnou využitelnost. Dříve kulaté výdechy ventilace ve středovém panelu byly změněny na oválné a přesunuly se pod obrazovky infotainmentu, která opticky navazuje na kapličku přístrojového štítu. Před spolujezdcem je umístěn výrazný dekorační panel s motivem 3D plástve, která se objevuje i na výplni dveří a dalších místech interiéru. Palubní deska navíc opticky navazuje na výplně dveří, čímž by měla vůz ještě opticky rozšířit.

Video placeholder
Nové Hyundai i10 • Zdroj: Hyundai

Infotainment s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 8 palců se chlubí bohatými možnostmi konektivity, včetně podpory Apple Car Play nebo Android Auto. Parkování usnadní couvací kamera a životnost telefonu prodlouží přihrádka s podporou bezdrátového nabíjení.  Zajímavostí je pak podpora platformy Connected Car, díky které mohou majitelé vozu získávat informace o jeho stavu prostřednictvím aplikace Bluelink.

A jak je na tom i10 s prostorem? Interiér vozu může být konfigurován pro čtyř i pětičlennou posádku, čehož Hyundai dosáhlo nepatrným prodloužením rozvoru na hodnotu 2.425 mm. Kufr se může pochlubit objemem 252 litrů, čímž se řadí k premiantům segmentu. Nákladová hrana se navíc snížila o 29 milimetrů, což by mělo usnadnit nakládání. A nechybí samozřejmě ani dvojitá podlaha.

Velkou pozornost však Hyundai věnovalo i bezpečnostní výbavě, kterou představuje balíček aktivních bezpečnostních systémů a asistentů nazvaný Hyundai SmartSense, údajně splňující nejpřísnější požadavky EU na bezpečnostní standardy nových aut. Nechybí tak systém předcházející čelní srážce (FCA), který díky multifunkční kameře detekuje kromě aut i chodce a cyklisty před vozem. Užitečnými pomocníky však budou i systémy jako Asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu (LKAS), Sledování pozornosti řidiče (DAW), Rozpoznání dopravních značek (ISLW) nebo Automatické přepínání dálkových světel (HBA).

Nová i10 bude ze začátku dostupná pouze se dvěma motory: 1.0 litrovým tříválcem MPi o výkonu 67 koní s točivým momentem 96 Nm a 1.2 litrovým čtyřválcem MPi o výkonu 84 koní s točivým momentem 118 Nm. Oba motory budou dostupné jak s manuální pětistupňovou převodovkou, tak s pětistupňovou automatizovanou manuální převodovkou, která ve srovnání s klasickými automaty šetří hmotnost.

Standardně montovaný stop-start systém ISG by měl dopomoci k nižší spotřebě a emisím, pro zvláště ekologicky a hospodárně smýšlející zákazníky však Hyundai připravuje i výbavu Eco Pack. Ta by měla zajistit ještě nižší spotřebu díky upraveným převodům, pouze čtyřmístné konfiguraci interiéru a 14 palcovým diskům v podbězích.

Výstavní premiéra nového Hyundai i10 je naplánována na blížící se autosalon IAA 2019 ve Frankfurtu.