Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai i10 odhalen! Dostal svěží vzhled a moderní techniku

Ondřej Mára Ondřej Mára 3. 9. 2019
37
54
Zobrazit náhledy (37)
Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10

Segment malých aut je možná na ústupu, Hyundai se však svého modelu i10 přesto nevzdává a představuje již jeho třetí generaci. A i když je i10 malým autem, podle Hyundai by měla znamenat velké prohlášení.

Začněme ale jako již tradičně od designu, který působí svěžím a dynamickým dojmem. Designéři vsadili na kontrast mezi jemnými a ostře řezanými linkami, oproti minulé generaci si však pohráli i s proporcemi vozu. Nová i10 je tak o 20 mm nižší a současně o 20 mm širší (výška 1.480 mm, šířka 1.680 mm, délka 3.670 mm). Dynamický vzhled by navíc měla dotvářet i nově designovaná 16 palcová kola v podbězích.

Oproti stylovému konceptu, jehož nákres zveřejnila automobilka před pár týdny, působí produkční model podstatně usedleji. Přesto je potřeba uznat, že na poměry A-segmentu mu designéři nadělili slušnou porci dynamičnosti, což potvrzuje i jeho ostřeji řezaná maska s charakteristickými kulatými LED světlomety denního svícení. Výrazným prvkem zadní části jsou pak dvě vertikální světa v zadním nárazníku.

Při pohledu z boku vyniká jednoduchý a čistý design karoserie, která byla tvarována s maximálním ohledem na vnitřní prostor. To ostatně potvrzuje i pohled na kola umístěná v samotných rozích karoserie. Stejně jako koncept, i produkční model dostal C-čkový sloupek tvarovaný ve stylu písmene X, který by se měl podle automobilky stát jasným poznávacím znamením vozu.

Výraznou úpravou designu prošel i interiér, který by měl umocnit dojem prostornosti a nabídnout maximální možnou využitelnost. Dříve kulaté výdechy ventilace ve středovém panelu byly změněny na oválné a přesunuly se pod obrazovky infotainmentu, která opticky navazuje na kapličku přístrojového štítu. Před spolujezdcem je umístěn výrazný dekorační panel s motivem 3D plástve, která se objevuje i na výplni dveří a dalších místech interiéru. Palubní deska navíc opticky navazuje na výplně dveří, čímž by měla vůz ještě opticky rozšířit.

360p720p1080p

Infotainment s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 8 palců se chlubí bohatými možnostmi konektivity, včetně podpory Apple Car Play nebo Android Auto. Parkování usnadní couvací kamera a životnost telefonu prodlouží přihrádka s podporou bezdrátového nabíjení.  Zajímavostí je pak podpora platformy Connected Car, díky které mohou majitelé vozu získávat informace o jeho stavu prostřednictvím aplikace Bluelink.

A jak je na tom i10 s prostorem? Interiér vozu může být konfigurován pro čtyř i pětičlennou posádku, čehož Hyundai dosáhlo nepatrným prodloužením rozvoru na hodnotu 2.425 mm. Kufr se může pochlubit objemem 252 litrů, čímž se řadí k premiantům segmentu. Nákladová hrana se navíc snížila o 29 milimetrů, což by mělo usnadnit nakládání. A nechybí samozřejmě ani dvojitá podlaha.

Velkou pozornost však Hyundai věnovalo i bezpečnostní výbavě, kterou představuje balíček aktivních bezpečnostních systémů a asistentů nazvaný Hyundai SmrtSense, údajně splňující nejpřísnější požadavky EU na bezpečnostní standardy nových aut. Nechybí tak systém předcházející čelní srážce (FCA), který díky multifunkční kameře detekuje kromě aut i chodce a cyklisty před vozem. Užitečnými pomocníky však budou i systémy jako Asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu (LKAS), Sledování pozornosti řidiče (DAW), Rozpoznání dopravních značek (ISLW) nebo Automatické přepínání dálkových světel (HBA).

Nová i10 bude ze začátku dostupná pouze se dvěma motory: 1.0 litrovým tříválcem MPi o výkonu 67 koní s točivým momentem 96 Nm a 1.2 litrovým čtyřválcem MPi o výkonu 84 koní s točivým momentem 18 Nm. Oba motory budou dostupné jak s manuální pětistupňovou převodovkou, tak s pětistupňovou automatizovanou manuální převodovkou, která ve srovnání s klasickými automaty šetří hmotnost.

Standardně montovaný stop-start systém ISG by měl dopomoci k nižší spotřebě a emisím, pro zvláště ekologicky a hospodárně smýšlející zákazníky však Hyundai připravuje i výbavu Eco Pack. Ta by měla zajistit ještě nižší spotřebu díky upraveným převodům, pouze čtyřmístné konfiguraci interiéru a 14 palcovým diskům v podbězích.

Výstavní premiéra nového Hyundai i10 je naplánována na blížící se autosalon IAA 2019 ve Frankfurtu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezká Corsa
| 4. 9. 2019
Ani bych neřekl, že se to s fl nějak pokazilo. GTI má styl, bílá klasika je furt stejná, i ta zlatá má něco do sebe
http://cdn.auto.it/…ead48f353dba.jpg
A říkal jsi, kdo vypadá "nejdospěleji"... a to je pro mě právě ten Up!
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: chyba v hodnotě točivého momentu u motor
| 4. 9. 2019
no mám taký pocit že v mestskom približovadle sa moc prehrievať ten bubon nebude :)
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezká Corsa
| 4. 9. 2019
No mne ten Up! po FL nejak nereže. Predtým bol akýsi viac nápaditý. Inak teraz v lete na dovolenke som videl niekoľko Up! ov čo vyzerali spredu ako CitiGo s vymeneným znakom a to vyzeralo desne. Škoda že som to nevyfotil.
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezká Corsa
| 4. 9. 2019
Ignis je ale skôr crossover nie?
Re: Re: Re: Re: Re: Hezká Corsa
| 4. 9. 2019
Určite nepoteší, keď nenájdeš fleka na parkovanie. Ale zažil som aj horšie. Miesto na zaparkovanie je, ale parkovať tam nesmieš, lebo 3/4 miest sú vyhradené obyvateľom mestskej časti a musíš na to mať papier. Naša úžasná Bratislava. Nevadí, že fleky sú voľné - ak máš inú ŠPZ ako bratislavskú, v momente ťa berie odťahovka. Potom to vyzerá tak, mimobratislavskí parkujú po chodníkoch, cez obrubníky a všade tam, kde zabudli dať nejaký zákaz. A pár metrov vedľa je poloprázdne parkovisko...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku