Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Ioniq: Elektrická verze prodloužila dojezd

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 4. 5. 2019
27
15
Zobrazit náhledy (27)
Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq

Od roku 2016 Hyundai prodalo přes 60.000 automobilů Ioniq. Nyní prošel tento vůz poháněný elektrickým, respektive hybridním pohonem, modernizací.

V nabídce Ioniqu je pouze hybrid, plug-in hybrid (nazývaný plug-in) a čistě elektrická varianta Electric. Tedy pouze elektrifikované pohony.

Asi nejdůležitější změna se odehrála u nejekologičtější verze Electric. Jejím předmětem je nový akumulátor, jehož kapacita byla zvýšena z 28 na 38,3 kWh. To je o 36 procent více. Díky tomu se prodloužil normovaný dojezd dle předběžné metodiky WLTP na 294 km z dřívějších 200 km.

Nový Ioniq Electric pohání elektromotor o výkonu 100 kW a maximu točivého momentu 295 N.m. Dříve to bylo 88 kW, přičemž točivý moment se s modernizací nezměnil. Novinkou je také výkonnější palubní nabíječka 7,2 kW (nahrazující starší 6,6 kW) pro nabíjení střídavým proudem ze zásuvky typu 2. Pokud při nabíjení použijete stojan s výkonem 100 kW, lze baterie nabít na 80 procent jejich kapacity za 54 minut.

U hybridů změn méně

Na rozdíl od elektrické verze se varianty Hybrid a Plug-in v otázce nabízených parametrů v podstatě nezměnily. Obě motorizace pohání zážehový čtyřválec z řady Kappa o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním benzínu nabízející výkon 77 kW a maximální točivý moment 147 N.m. Pracuje v Atkinsonově cyklu a chlubí se i dílky tomu kompresním poměrem 13,0:1.

U verze hybrid jej doplňuje synchronní elektromotor s permanentním buzením (magnetem) s výkonem 32 kW a maximem točivého momentu 170 N.m. Napájení zajišťuje polymerový akumulátor lithium-ion s kapacitou 1,56 kWh.

V případě Plug-in je spalovací motor stejný. Obdobně řešený elektromotor ale nabízí výkon 44,5 kW. Maximum točivého momentu se nemění. Rovněž je použita polymerová lithium-iontová baterie, tentokrát ovšem s kapacitou 8,9 kWh a napětím zvětšeným z 240 na 360 voltů. Výrobce udává výkon hybridní soustavy 104 kW, maximum točivého monetu 265 N.m.

Elektrická varianta si vystačí s redukčním převodem 7,412:1, hybridní verze využívají dvouspojkovou samočinnou převodovku.

Liší se také technika zavěšení kol. Verze Electric používá vzadu torzní příčku, jistě z důvodu zvětšení prostoru pro montáž akumulátoru. Hybridní varianty dostaly víceprvkové zavěšení. Odlišné je také řízení. Hybridní varianty (Hybrid a Plug-in) dostaly strmější převod 13,9:1, takže jejich řidiči stačí mezi plnými rejdy otočit 2,66krát volantem. Elektrická varianta má méně strmé řízení s převodem 15,1:1 a 2,85 otáček volantu mezi dorazy. Poloměr otáčení 5,3 metru je ale u obou stejný (převod řízení se měří ve střední poloze).

Motor lze startovat na dálku

Zajímavostí elektrické verze je možnost na dálku spustit či vypnout motor prostřednictvím chytrého telefonu. Je to umožněno síťovým propojením vozidla Hyundai Blue Link, přičemž aby bylo možné ovládat agregát na dálku, musíte mít v chytrém telefonu staženou příslušnou aplikaci. Z dalších funkcí, které toto umožňuje, zmíníme ovládání klimatizace či zámků dveří vozu. U verze Plug-in a Electric lze navíc zjistit takto zjistit stav také nabití akumulátoru.

S novým Ioniqem přichází rovněž systém nouzového volání eCall. Pokud je auto vybaveno navigací GPS, bude možné využívat službu LIVE Services. Ta zahrnuje po dobu sedmi let bezplatné informace o aktuálním počasí, dopravě, místech, kde se měří rychlost a jiné.  

Změny i na vzhledu

Od začátku výroby jsou jednotlivé verze Ioniqu odlišné na první pohled. Hybrid a Plug-in mají klasickou masku chladiče se vstupními otvory ke chladiči motoru. Verze Electric dostala plnou masku. Nový je design nárazníku se stříbrnou lištou v jeho spodní části.

Verze Plug-in a Electric používají nová 16palcová lehká kola, zatímco u hybridní verze si může zákazník zvolit buď 15palcová, nebo 17palcová kola. K novému Ioniqu se brzy vrátíme testem verze Plug-in.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde se stala chyba ?
Zetti
| 5. 5. 2019
Druha otazka je jestli je lepsi dostat tri facky nebo stejnou silou jednu pesti.



Vem si kalkulacku a pocitej. 5,5 hodiny po 2,3 kW behem 80% casu tj. 4,4h x

10A / 2,3kW*2,3 uz mas pres 10kWh, co ta (moje) nabijecka dela dalsi hodinu

muzes mi vysvetlit?

Nechme toho, hybrid.cz nezeru, tam sou pomatenci a 100kW nabijecka neznamena,

ze do baterie tece 100kW. Muze tam tect vic nez 50 kW, ale treba jen 60 kW.

I to je pekny.....

Dobrou noc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde se stala chyba ?
kalousek
| 5. 5. 2019
Já snad zpochybňuju zpomalení nabíjení ke konci ?? Měřáky jsem dával

při nabíjení li-ionek několikrát a vždy mi vycházel do těch cca 80% (+-

5%) konstantní příkon a nad tuto hranici to šlo plynule ale nakonec

i velice výrazně dolů, třeba i na pouhou dvacetinu



Nicméně v případě ionicu se bavíme o trojnásobně delší době

nabíjení na 80% oproti té co by odpovídala výkonu 100 kW. Takový rozdíl

mi přijde opravdu moc.



EDIT: jo a hledal jsem ještě na internetu a na Hybridu se nad tím taky

pozastavovali, takže nejspíše mám pravdu, nějaký renonc to fakt bude



http://www.hybrid.cz/…-dojezdem-294-km
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde se stala chyba ?
Zetti
| 5. 5. 2019
Ja jsem mluvil o tom, ze se mi jevi nabijeni ioniqa v poradku a dolozil jsem

to vypoctem, ktery je plus minus stejny jako u mne.



Osobne si myslim, ze linearita dobijeni probiha podle zahrivani baterie. Tedy

cim je silnejsi nabijecka, tim vic je dobijeni nerovnomerne. V kazde lionce je

ridici elektronika. https://www.youtube.com/watch?…



Proto ke konci dobijeni zpomaluje. Zpomaluje pri 230V cca od sedesati procent.

Zase matematika. 10A rozdel mezi 5,5 hodiny s tim ze na 10A (2,3kW) zacinas.

Kdyby dobijeni nezpomalovalo, za 5,5 hodiny bys do baterky narval vic nez jeji

kapacita. A ze by zpomalovalo ausgerechnet od 80% tomu nemuzes za strizliva

verit ani ty.

Jinak mezi nabijeckou a autem jsem mel merak a kdysi v dobach pocatecni

aktivity jsem si to zapisoval. Hadam ze ty asi ne.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde se stala chyba ?
kalousek
| 5. 5. 2019
No já na rozdíl od tebe jsem přesvědčený, že do těch 80% nabíjení

li-íon probíhá prakticky lineárně, a zpomaluje se až nad tuto hranici.

Aspoň u jiných aut to takhle funguje
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Kde se stala chyba ?
Zetti
| 5. 5. 2019
Sem ti to napsal, vem si kalkulacku a porovnavej cisla.

8kWh -----------------50 kW------------------ 25 minut = 3,125 minut na jednu

kWH

30 kWh ---------------100kW------------------54 minut = 1,8 minut na jednu

kWh

skoro polovicni cas na nabiti diky 100kW nabijecce

Jak jsem napsal NABIJENI BATERIE NEPROBIHA LINEARNE.



Ja myslim to neres, proste elektrina neni benzin, vsechno se meri jinak

se nicemu uz nedivim

https://www.idnes.cz/…71704_domaci_zaz



:no: :no: :no: :no: :no:

palce si opet davam sam.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku