Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-AMG GT 63 Pro má více koní, lepší aerodynamiku i obří brzdy

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+
39 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (0)

V Goodwoodu se představuje nový Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+. Má ještě silnější osmiválec, pokročilejší aerodynamiku i největší brzdy ze všech současných sportovních mercedesů AMG.

Mercedes-AMG se s novou generací sportovního kupé GT vydal cestou větší celoroční praktičnosti, kterou mohl zklamat řadu potenciálních zájemců. S mezigenerační evolucí se GT stalo více cestovním autem, zakládajícím na nejmodernějším roadsteru Mercedes-AMG SL, které s konfigurací sedadel 2+2 působí poněkud méně „sportovně“ než ryze dvoumístný předchůdce. Právě teď se však na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu odhaluje nová pokročilejší varianta, kterou Mercedes-AMG cílí na větší řidičskou zábavu.

Přivítejte nový Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+! Novinka vychází z normálního Mercedesu-AMG GT 63 4Matic+ a může se pochlubit ještě výkonnějším srdcem. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný zážehový čtyřlitrový vidlicový osmiválec je o 19 kW (26 koní) a 50 newtonmetrů silnější než ve standardní specifikaci, takže vyvine výsledných 450 kW (611 koní) a 849 newtonmetrů.

Spolu s už tradiční devítistupňovou automatickou převodovkou a plně variabilním pohonem všech kol, schopným fungovat v režimu zadokolky i rozdělení točivého momentu 50:50, to znamená, že akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy. Maximální rychlost Mercedesu-AMG GT 63 Pro Matic+ pak dosahuje 317 kilometrů v hodině. Pro jízdu vysokými rychlostmi je verze Pro vybavena i účinnějším chlazením.

Video placeholder
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ (Design) • Zdroj: Mercedes-Benz

Inženýři Mercedesu-AMG však zapracovali na tom, aby nové Pro bylo řidičsky ještě zajímavější než standardní verze. S přepracovanou přední částí a systémem aktivního řízení vzduchu AirPanel mu zlepšili aerodynamický přítlak na přední nápravě o 29,9 kilogramu. Vybavili jej i karbonovým bodykitem, pevným zadním křídlem a deflektory vzduchu vycházejícími z těch na hypersportu Mercedes-AMG One.

Mercedes-AMG dokonce nechává zákazníkům možnost vybrat si ideální obutí pro jejich aktivity. Nová kovaná kola o průměru 21“ si mohou obout buď do pneumatik Michelin Pilot Sport 5, nebo Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Standardem verze Pro jsou i největší karbon-keramické brzdy, které jsou aktuálně dostupné pro sportovní mercedesy AMG. Vpředu mají průměr 419 milimetrů a disponují šestipístkovými třmeny!

Nový Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+ zatím nemá oficiální cenu, ale připomínáme, že výchozí osmiválcová verze GT 63 4Matic se u nás prodává se základní cenou od 4.939.220 Kč. Vůbec nejlevnější čtyřválcovou variantu GT 43 pak koupíte od 2.952.400 Kč.

Video placeholder
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ (Jízda) • Zdroj: Mercedes-Benz

Začít diskuzi