Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mustang Shelby GT500 o střechu nepřijde, Ford vysvětlil proč

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Zatímco minulá generace vrcholného Mustangu přijela i ve verzi kabrio, novinka tuto možnost nenabídne. Na platformu už by to totiž bylo moc.

Nový Mustang Shelby GT500 je úchvatným vozem, který může v mnoha ohledech měřit síly s mnohem výkonnějšími a luxusnějšími sporťáky. Mnozí ovšem čekali, až Ford představí i jeho otevřenou verzi, která by k tomu všemu nabídla i vítr ve vlasech. To se ale nestane.

Hau Thai-Tang, ředitel produktových platforem a operací automobilky Ford, totiž v rozhovoru s kolegy z amerického magazínu Muscle Cars & Trucks prozradil, že by to platforma vozu jednoduše nezvládla.

Když jsme ji navrhovali, skutečně jsme se zaměřili na vrchol a promítli si, co jsme historicky dokázali,“ uvedl Thai-Tang k vývoji platformy S550 pro Mustang. „Myslím, že jsme ji navrhli pro GT500. Je totiž na horní hranici možností platformy… Z toho důvodu je ale kabriolet jednou z věcí, které jsme neudělali. Musíte znát možnosti architektury.

Nejsilnějším sériovým Mustangem kabrioletem z produkce Fordu tak zůstává klasický GT Convertible, osazený 5,0litrovým atmosférickým motorem V8, který posílá na zadní kola 330 kW a 529 Nm – tedy alespoň v evropské specifikaci. V zámoří jsou hodnoty ještě o kousek vyšší. Navíc Ford nabízí ještě tzv. GT Performance paket, který vozu přidává silnější brzdy, výztuhy karoserie a lepší podvozek.

Video se připravuje ...

Ford Mustang Shelby GT500, vrchol současné generace, je ale osazen kompresorem přeplňovaným motorem 5,2litrovým V8, který nabízí až 552 kW a 847 Nm točivého momentu. Výkon putuje na zadní kola přes dvouspojkovou převodovku, objevily se ale zvěsti, že se může objevit i manuální alternativa.

Za připomenutí ale stojí, že minulá generace Mustangu Shelby GT500, představená pro modelový rok 2013, kabriolet nabídla. Pod kapotou se přitom ukrýval 5,8litrový kompresorem přeplňovaný motor V8, který výhradně přes šestistupňový manuál posílal na zadní kola 494 kW a 856 Nm točivého momentu. Vrcholný model minulé generace se vak vyráběl pouze do roku 2014.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

24. 9. 2021 09:51
Současný Mustang je skvělé auto...
...přičemž po designové stránce je verze cabrio snad ještě krásnější, než parádní kupé. Ovšem je taky fakt, že tuhost jeho karoserie je velmi slabá. Jezdil jsem v tom a na hrbolech se to auto fakt dost otřásá, jak se kastle kroutí, takže odmítnutí Fordu udělat z toho supersilné Shelby naprosto chápu. :-)