Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Note oficiálně: Ještě blíže hatchbackům a výhradně jako hybrid

David Bureš David Bureš 24. 11. 2020 • 22:10
19
23
Zobrazit náhledy (19)
Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note Nissan Note

Třetí generace Nissanu Note je výrazně kratší než předchůdce. V domovském Japonsku pak nabídne výhradně hybridní verzi využívající spalovací motor jako generátor elektrické energie.

Nissan Note z evropské nabídky značky sice zmizel už v roce 2017, v domovském Japonsku ale zůstává nejprodávanějším modelem značky. Nyní přichází v nové, již třetí generaci. Ta zareagovala na trend doby, a tak udělala další krok od původní myšlenky malého MPV. Navíc je výhradně hybridem.

Třetí generace Nissanu Note se tak ještě více přiblížila malým hatchbackům. S výškou 1.505 mm je totiž o 15 mm nižší než předchůdce. Zároveň je také s délkou 4.045 mm o významných 55 mm kratší, rozvor se zkrátil o 20 mm na 2.580 mm.

Klasické městské hatchbacky ale svojí výškou pořád přerůstá, a tak se pořád jedná o podobně koncipovaný automobil jako konkurenční Honda Jazz.

Jestliže Jazz v aktuální generaci na evropských trzích spoléhá výhradně na hybridní pohon, Note pro Japonsku udělal ten samý krok. V nové generaci se zbavuje konvenčních variant a bude výhradně nabízen v hybridní verzi e-Power.

„Když v Japonsku odstartoval v roce 2016 prodej Notu e-Power, prodával se jako teplé housky na krámě. S novým Notem tak chceme radost z e-Poweru přinést ještě více zákazníkům,“ vysvětluje tento krok Ashwani Gupta, provozní ředitel Nissanu.

Řešení Nissanu přitom není typickým hybridem, jak ho u nás známe, třeba od Toyoty. V tomto případě má totiž spalovací motor výhradně funkci generátoru elektrické energie. Systém konkrétně kombinuje atmosférický tříválec o objemu 1,2 litru s elektromotorem a lithium-iontovou baterií. Specialitou je i možnost pořízení pohonu všech kol, což je ostatně na japonském trhu zvykem i u takto malých aut.

video

Nissan bližší technická data neposkytuje, japonská média však referují o výkonu 85 kW a točivém momentu 280 N.m. Samotný elektromotor má mít o 10 % vyšší točivý moment a o 6 % vyšší výkon než u dosavadního Notu e-Power.

Automobilka navíc slibuje jemnější akceleraci a pečlivější odhlučnění kabiny. Invertor pak má být lehčí a kompaktnější, zatímco spalovací motor má být úspornější. Nižší spotřebě a nižší hlučnosti přitom pomáhá i fakt, že spalovací motor teď bude pracovat v nižších otáčkách než dosud.

Co se týče designu, tak nový Note navazuje na crossover Ariya. Jednoduchý styl s výraznou maskou ve tvaru písmena V a diodovými světlomety automobilka nazývá nadčasový japonský futurismus. Nově navržený interiér s digitálním přístrojovým štítem a rozměrnou dotykovou obrazovkou multimediálního systému pak primárně zdůrazňuje prostornost.

Nový Nissan Note je součástí rozsáhlé mezigenerační obměny poněkud zastaralé nabídky této japonské značky. Jen letos debutovala nová generace SUV Rogue, u nás prodávaného jako X-Trail, stejně jako prototyp nástupce 370 Z, Z Proto, nebo zcela nový crossover Ariya s elektrickým pohonem.

Související články

Témata
25. 11. 2020 22:38
Re: zajímavé řešení
Kam na tie nápady chodíš, prosím ťa? Nebolo by divné, keby predchodca bol lepší ako novinka?
Avatar - lamal
25. 11. 2020 11:51
Re: hrebicek
Je to robene ako JDM vozitko, asi by si to nemal riesit pohladom auta vzniknuteho pre EU ...
Avatar - lamal
25. 11. 2020 11:50
Re: zajímavé řešení
tymto tvojim teoriam chyba k vysledku este jeden ´´maly´´ krok... tj. prax...
Avatar - Beefcake
25. 11. 2020 08:13
Re: hrebicek
A mozes nam popisat, ako sa ti s nim jazdilo ?
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2020 00:26
Re: Nevkusně nafouklý design....
Mně se celkem líbí a do Evropy ho snad přivezou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud