Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Note oficiálně: Ještě blíže hatchbackům a výhradně jako hybrid

David Bureš
Diskuze (23)

Třetí generace Nissanu Note je výrazně kratší než předchůdce. V domovském Japonsku pak nabídne výhradně hybridní verzi využívající spalovací motor jako generátor elektrické energie.

Nissan Note z evropské nabídky značky sice zmizel už v roce 2017, v domovském Japonsku ale zůstává nejprodávanějším modelem značky. Nyní přichází v nové, již třetí generaci. Ta zareagovala na trend doby, a tak udělala další krok od původní myšlenky malého MPV. Navíc je výhradně hybridem.

Třetí generace Nissanu Note se tak ještě více přiblížila malým hatchbackům. S výškou 1.505 mm je totiž o 15 mm nižší než předchůdce. Zároveň je také s délkou 4.045 mm o významných 55 mm kratší, rozvor se zkrátil o 20 mm na 2.580 mm.

Klasické městské hatchbacky ale svojí výškou pořád přerůstá, a tak se pořád jedná o podobně koncipovaný automobil jako konkurenční Honda Jazz.

Jestliže Jazz v aktuální generaci na evropských trzích spoléhá výhradně na hybridní pohon, Note pro Japonsku udělal ten samý krok. V nové generaci se zbavuje konvenčních variant a bude výhradně nabízen v hybridní verzi e-Power.

„Když v Japonsku odstartoval v roce 2016 prodej Notu e-Power, prodával se jako teplé housky na krámě. S novým Notem tak chceme radost z e-Poweru přinést ještě více zákazníkům,“ vysvětluje tento krok Ashwani Gupta, provozní ředitel Nissanu.

Řešení Nissanu přitom není typickým hybridem, jak ho u nás známe, třeba od Toyoty. V tomto případě má totiž spalovací motor výhradně funkci generátoru elektrické energie. Systém konkrétně kombinuje atmosférický tříválec o objemu 1,2 litru s elektromotorem a lithium-iontovou baterií. Specialitou je i možnost pořízení pohonu všech kol, což je ostatně na japonském trhu zvykem i u takto malých aut.

Video se připravuje ...

Nissan bližší technická data neposkytuje, japonská média však referují o výkonu 85 kW a točivém momentu 280 N.m. Samotný elektromotor má mít o 10 % vyšší točivý moment a o 6 % vyšší výkon než u dosavadního Notu e-Power.

Automobilka navíc slibuje jemnější akceleraci a pečlivější odhlučnění kabiny. Invertor pak má být lehčí a kompaktnější, zatímco spalovací motor má být úspornější. Nižší spotřebě a nižší hlučnosti přitom pomáhá i fakt, že spalovací motor teď bude pracovat v nižších otáčkách než dosud.

Co se týče designu, tak nový Note navazuje na crossover Ariya. Jednoduchý styl s výraznou maskou ve tvaru písmena V a diodovými světlomety automobilka nazývá nadčasový japonský futurismus. Nově navržený interiér s digitálním přístrojovým štítem a rozměrnou dotykovou obrazovkou multimediálního systému pak primárně zdůrazňuje prostornost.

Nový Nissan Note je součástí rozsáhlé mezigenerační obměny poněkud zastaralé nabídky této japonské značky. Jen letos debutovala nová generace SUV Rogue, u nás prodávaného jako X-Trail, stejně jako prototyp nástupce 370 Z, Z Proto, nebo zcela nový crossover Ariya s elektrickým pohonem.

David Bureš
Diskuze (23)

Doporučujeme

25. 11. 2020 22:38
Re: zajímavé řešení
Kam na tie nápady chodíš, prosím ťa? Nebolo by divné, keby predchodca bol lepší ako novinka?
Avatar - lamal
25. 11. 2020 11:51
Re: hrebicek
Je to robene ako JDM vozitko, asi by si to nemal riesit pohladom auta vzniknuteho pre EU ...
Avatar - lamal
25. 11. 2020 11:50
Re: zajímavé řešení
tymto tvojim teoriam chyba k vysledku este jeden ´´maly´´ krok... tj. prax...
Avatar - Beefcake
25. 11. 2020 08:13
Re: hrebicek
A mozes nam popisat, ako sa ti s nim jazdilo ?
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2020 00:26
Re: Nevkusně nafouklý design....
Mně se celkem líbí a do Evropy ho snad přivezou.