Tohle jsou první fotky nového Nissanu Note. Malé MPV vsadí na hybridní pohon
Nissan Note z evropské nabídky zmizel již v roce 2017. V Japonsku je ale za dveřmi už třetí generace tohoto malého MPV.
U automobilky Nissan letos probíhá klíčová mezigenerační obměna. Dočkali jsme se nového SUV Rogue, u nás prodávaného jako X-Trail, který patří mezi nejžádanější SUV světa, debutoval i prototyp nástupce sporťáku 370Z, zcela nový elektrický crossover Ariya nebo modernizovaný pick-up Navara. Nyní je za dveřmi příchod třetí generace malého MPV Note.
Ten už se v Evropě neprodává od roku 2017, v Japonsku však nadále pokračuje. První uniklé fotografie třetí generace ale naznačují, že i v zemi vycházejícího slunce reagují na klesající zájem o malá MPV. Nový Note se tak ještě více přiblíží klasickým hatchbackům segmentu B.
Patrné je to už na samotném designu, který zdůrazňuje nižší siluetu. Samotná příď s nízkými světlomety navazujícími na masku chladiče pak využívá stejného řešení jako dříve odhalený crossover Ariya.
Změna stylu se potvrzuje také na předběžných rozměrech. Novinka má být podle japonských médií dlouhá 4.045 mm, široká 1.695 mm a vysoká 1.505 mm. To by znamenalo, že nový Note sice bude stejně široký jako ten dosavadní, avšak bude o 55 mm kratší a 15 mm nižší. Pořád nicméně půjde o vyšší auto, než je typický malý hatchback, koncepčně tak bude mít nadále blízko Hondě Jazz. Rozvor se pak má zkrátit o 20 mm na 2.580 mm.
Jako technický základ pak poslouží modulární platforma CMF-B, která je určena pro modely segmentu B. Techniku tak Note bude sdílet s aktuálními Renaulty Clio a Captur.
Co se týče pohonu, hovoří se hlavně o hybridním řešení. Konkrétně má jít o inovovanou variantu systému z aktuální generace. Tzv. e-Power využívá kombinaci zážehového atmosférického tříválce o objemu 1,2 litru a elektromotoru původem z Leafu s tím, že spalovací motor zastává pouze funkci generátoru elektrické energie. Zda budou nadále dostupné i verze jen se spalovacím motorem, není v tuto chvíli jasné.
Nissan Note se v nabídce japonské značky poprvé objevil v roce 2004, kdy pomáhal zahajovat tehdy populární trend malých MPV. Druhá generace debutovala v roce 2012, ta se však i v reakci na zákaznický zájem více přiblížila klasickým malým hatchbackům. Už se však tolik neprosadila, v Evropě skončila v roce 2017, produkce pro USA skončila loni.