Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan představuje Z Proto. Má šestiválec, manuál a retro nádech

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 9. 2020 • 13:06
75
64
Zobrazit náhledy (75)
Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Z Proto Nissan Fairlady Z Nissan Fairlady Z Nissan Fairlady Z Nissan Fairlady Z Nissan Fairlady Z Nissan Fairlady Z Nissan Fairlady Z Nissan Fairlady Z

Automobilka Nissan oficiálně odhalila prototyp nástupce ikonického “zetka”. A fanoušky staré školy rozhodně potěší.

Představení konceptu Z Proto podtrhuje ambici Nissanu, který chce na trh uvést pokračovatele svého kultovního sporťáku. Byť je nové “zetko” stále jen vizí, k sériové podobě už nemá daleko. Naznačuje to nejen vnější design, ale také provedení interiéru.

„Model Z je čistě sportovní vůz a představuje ducha naší značky. Je to klíčový model v našem transformačním plánů Nissan Next a je důkazem, že jsme schopni dělat vozy, na které si ostatní netroufají. Jako fanoušek zetka vám mohu s nadšením oznámit, že nová generace přichází,“ nechal se při japonské premiéře slyšet generální ředitel společnosti Makoto Uchida. Vzhledem k aktuální situaci nešlo o tradiční premiéru, na akci byla přítomna jen hrstka členů japonského Z klubu a pár dalších nadšenců z ostatních zemí. Zbytek pak mohl premiéru sledovat online.

Ale pojďme k samotnému autu. Z Proto bylo kompletně navrženo a vyvinuto japonským designérským týmem a cílem byl svěží a atraktivní vzhled exteriéru s retro nádechem. Silueta kupé zároveň vyjadřuje respekt původním modelům. „Naši designéři provedli nespočet studií, když zkoumali, co které generaci zajistilo úspěch. Nakonec se rozhodli, že Z Proto bude cestovat napříč desetiletími. Včetně budoucnosti,“ uvedl vedoucí designu Alfonso Albaisa.

video

Kapota a LED světlomety tak odkazují na původní Z. Hranatá přední maska zase připomíná současnou generaci, o líbivé siluetě už byla řeč. Byť má jít o sportovní náčiní se vším všudy, zepředu nové “zetko” zrovna dvakrát agresivně nevypadá. Spíše byste řekli, že je elegantní a z jistých úhlů nemá daleko k Jaguaru F-Type.

Vzadu najdeme svítilny inspirované 300ZX (Z32), samozřejmě diodové. Došlo na přepracování nárazníků a blatníků, pomyslnou třešničkou jsou pak devatenáctipalcová kola z lehkých slitin a dvě oválné koncovky výfuku.

V kabině se pak tvůrci snažili zkombinovat moderní technologie s ikonickými retro Z prvky. V kapličce najdeme 12,3” digitální přístrojový štít. Tvůrci se prý radili s legendami motoristického sportu, aby bylo uspořádání virtuálních budíků přehledné a každý řidič je snadno pochopil. Níže uprostřed najdeme obrazovku multimediálního systému, nastavování teploty a dalších funkcí však zůstalo věrné tradičním otočným ovladačům. 

To hlavní se však ukrývá pod kapotou. Z Proto - a následně i jeho sériový sourozenec - totiž vsadí na twin-turbo V6 v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou! Vidíte správně, v kabině je kromě jiného i ruční parkovací brzda. Na finální číslo výkonu si ještě musíme počkat, inženýři prý aktuálně ladí poměr síly s ladností a skvělým řízením, kterým se “zetko” vyznačovalo posledních 50 let. Teď už nezbývá než čekat…

Ohodnoťte Nissan Z Proto jako ve škole...
  • 1
    75.3%
  • 2
    12.1%
  • 3
    7.7%
  • 4
    1.8%
  • 5
    3.1%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 652 čtenářů.

Související články

Témata
18. 9. 2020 01:21
Re: Sportovní bomba!
V Ostravě jsme před r. 2000 měli zimy se sněhem, tam ta ručka fakt byla přínos.
17. 9. 2020 15:13
Re: Re: yuss
Ale ved nevravim ze je to zle, len na margo toho ze najlepsi nissan za 5 rokov nebolo tazke dosiahnut kedze latka nebola velmi vysoko.
Avatar - xxc
17. 9. 2020 10:18
Re: S 1.3 tce
len je to drahe. a neda sa ist naplno hned, ale az o 2 dediny po zahriati motora. ale s tym by sa obiehalo aj na pol plynu. a ten nosic by hucal, som zvedavy, ci v tom v tejto konfiguracii niekto sedel a jazdil.
Avatar - xxc
17. 9. 2020 10:15
Re: S 1.3 tce
Lebo vyzera pekne? Dat tam zadny stierac a nizku cenu, mohol to byt trhak. Ja by som celkom vedel vyuzit sportove auto na ceste do prace a z prace, len by som nezaparkoval, lebo musim prejst cez chodnik a vyssi obrubnik. Tak co mam napisat? Inak na okruh by sa take auto mohlo doviezt a ani neregistrovat, na okruhu znacky netreba, alebo ano?
Avatar - Blue Sun
17. 9. 2020 08:42
Re: Sportovní bomba!
Jasně, ale nepředpokládám, že do té doby stihnou proložit design stovkou různých hran a zlomů, aby to auto vypadalo jako že strašně dynamicky a drsně.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku