Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
69
Fotogalerie

Nový Opel Astra v celé své kráse. Hatchback na trh dorazí na začátku roku 2022

První snímky nového Opelu Astra jsme viděli už na začátku prázdnin, nyní však automobilka vůz oficiálně představuje v celé své kráse.

Opel Astra je tu v nové generaci. Zatím se představuje ve formě pětidveřového hatchbacku, potvrzen je však i příchod odvozeného kombíku Astra ST, kterého se dočkáme s mírným zpožděním. Jde o zástupce nové éry značky, Astra přichází se zcela novým designem a elektrifikovanými motory.

Astra je totiž od základu nově postavená. Opel dává postupně sbohem technice od bývalého majitele, koncernu General Motors, jehož základ tak nadále používá už jen Insignia. Astra tak rovněž přezbrojila na techniku z francouzské dílny dřívější Skupiny PSA, která je dnes součástí koncernu Stellantis. Konkrétně Astra využívá nejnovější verzi architektury EMP2 sdílenou s novou generací Peugeotu 308 a DS 4.

Video placeholder
Nový Opel Astra 11. generace oficiálně • Opel

Novou techniku v útrobách zdůrazňuje už samotný design. Ten využívá motivů nového stylistického směru značky inspirovaného někdejším modelem Manta. Po vzoru Mokky, Crosslandu a Grandlandu se tak Astra dočkala tzv. přídě Opel Vizor, se světlomety s motivem písmena L navazujícími na masku, připomínající hledí motocyklové helmy. Nová evoluce adaptivních světlometů Intelli-Lux LED Pixel pak byla převzata z větší Insignie, tvoří ji 168 LED modulů. Celkový styl je hodně dynamický, což platí i pro záď. Nízká koncová světla tu doplňuje logo výrobce i dominantní nápis Astra na víku zavazadelníku.

Koncepce kabiny pak přímo navazuje na Mokku. To znamená tzv. Pure Panel, dvojici 10" displejů opticky tvořících jeden celek. Astra se tudíž zcela rozloučila s analogovými ukazateli. Naštěstí si však uchovala i konvenční tlačítka, byť notně redukovaná. Nový je pak tříramenný volant.

Naopak z hlediska rozměrů se toho zase tolik nezměnilo. S délkou 4.374 mm je pětidveřový hatchback o nepatrné čtyři milimetry delší než předchůdce. S šířkou 1.860 mm je však o významných 51 mm širší, což se snížením výšky o 15 mm na 1.470 mm pomáhá sportovním proporcím. Rozvor se pak díky jiné platformě natáhl o 13 mm na výsledných 2.675 mm, což je právě stejně jako u nového Peugeotu 308 nebo DS 4.

Také motorová paleta odpovídá Peugeotu 308. Konvenční motorizace se omezují výhradně na benzinový tříválec 1.2 Turbo ve verzích s 81 kW a 96 kW, respektive čtyřválcový turbodiesel 1.5 CDTI s 96 kW. Spolupracují přitom s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem.

Jsou tu však hned dva plug-in hybridy, které Astra nabídne poprvé v historii. Oba mají pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku, jeden však poskytuje kombinovaný výkon 132 kW, druhý pak 165 kW. Je to způsobeno právě jinak naladěnou jedna šestkou, která má 110 kW nebo 133 kW podle verze. Elektromotor pak poskytuje 81 kW s tím, že energii čerpá z baterií o kapacitě 12,4 kWh. Ty Astře Hybrid postačí na ujetí až 60 kilometrů v čistě elektrickém režimu podle metodiky WLTP.

V roce 2023 pak nabídku doplní také čistě elektrická verze Astra-e, o jejímž příchodu se v poslední době čile spekulovalo. Ta je součástí plánů Opelu na kompletní elektrifikaci evropského portfolia. Do roku 2028 chce značka z Rüsselsheimu v Evropě prodávat jen elektromobily.

Nový Opel Astra se v prodeji objeví na začátku roku 2022, v domovském Německu ale prodejci začnou přijímat objednávky na auto už letos v říjnu.