Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Corsa je tady. První s mild-hybridem, elektro dojede dál

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Prcek z Rüsselsheimu má modernější vzhled a novou techniku koncernu Stellantis.

Šestá generace modelu Opel Corsa byla představena v roce 2019, takže není překvapením, že se nyní značka rozhodla pro jeho modernizaci v polovině životního cyklu. Nejmenší model značky, který jako první dostal techniku koncernu Stellantis, přitom nabízí evoluci designu i novou techniku mateřského koncernu.

Inovovaný design a Intelli-Lux LED matrix

Začněme od designu, který zaujme přepracovanou přídí s maskou Opel Vizor, kterou známe z větších modelů značky. Leskle černá maska propojuje nově tvarované světlomety, volitelně dostupné také ve verzi Intelli-Lux LED matrix se čtrnácti moduly namísto původních osmi, které by kromě vysokého výkonu měly zajistit i minimální oslnění okolních řidičů.

Video se připravuje ...

Tradiční logo značky může být stříbrné, nebo černé. Přepracovaný je také přední nárazník, který dostal užší nasávací otvory po stranách a novou středovou mřížku chladiče, do jejíchž okrajů se přesunuly mlhovky. Vůz dostal nový šedý lak Grafik Grey, kombinovatelný s černou střechou, přes páté dveře je pak roztažen výrazný nápis Corsa.

Interiér s novým štítem a entertainmentem

Kabina nabízí nový volant, přepracovaný volič převodovky a také upravené čalounění sedadel. Nejvýraznější novinkou je však nový plně digitální přístrojový štít, volitelně kombinovatelný s novým multimediálním systémem s desetipalcovou obrazovkou.

Systém funguje na platformě Qualcomm Snapdragon Cockpit a přináší vyšší výkon, novou grafiku i podporu bezdrátového propojení Apple CarPlay i Android Auto. Hlasové ovládání by mělo podporovat přirozenější povely, zatímco navigace nabídne bezdrátové aktualizace. Corsa dostala také lepší bezpečnostní výbavu, včetně zadní kamery s vyšším rozlišením a adaptivního tempomatu.

Vyšší dojezd elektrické Corsy-e

Modernizací prošla také technika – a to jak u verze spalovací, tak i čistě elektrické. Základní Corsa Electric sice stále nabízí nejvyšší výkon 100 kW (136 k), dojezd dle WLTP ovšem vzrostl na 357 kilometrů. V nabídce je také výkonnější verze s elektromotorem o výkonu 115 kW (156 k) a baterií o kapacitě 54 kWh (namísto 50 kWh). Dojezd této verze dosahuje až 406 km, nabití z 20 na 80 procent navíc slibuje již za 30 minut.

Video se připravuje ...

Evoluce hybridní verze i spalovacích motorů

Evolucí však prošla i Corsa se spalovacími motory, která se stala prvním modelem značky s mild-hybridní motorizací. Nový 1,2litrový turbem přeplňovaný motor je kombinován s 48voltovým hybridním systémem a nabízí výkon 74 kW (100 k) nebo 100 kW (136 k). V obou případech je ale motor kombinován s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.

V tiskové zprávě automobilka dodává, že nové mild-hybridní motory v budoucnu doplní širokou škálu úsporných variant pohonu, od vysoce účinných spalovacích motorů až po plně elektrickou Corsu Electric.

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
25. 5. 2023 16:39
Re: Moc pekne
Neřekl bych. 208 už když nemá top LED světla, tak to designu hodně výrazně ubere. Naproti tomu Corsa je ve všech specifikacích klasický Němec, který neurazí.
Avatar - Emel
25. 5. 2023 13:01
Re: Moc pekne
Viz výše - vyšperkovaná Corsa dejme tomu... 208 mi přijde pořád hezčí, ale ne o moc. Jakmile ale zůstaneš při konfiguraci více při zemi, stane se z Corsy šedá myš, zatímco 208 je i v tom základu koukatelná.
Avatar - Emel
25. 5. 2023 13:00
Re: Opel
Přijde mi, že u těch Fabií to takový kontrast není. U Corsy je trošku problém, že ta karoserie je taková buclatá... a když se to nevyšperkuje, tak to najednou vypadá tak nějak neforemně:
https://img.tipcars.com/…sa-1-2-turbo.jpg
25. 5. 2023 08:34
Re: Opel
sedi, na fotkách parádne a keď k nám začali chodiť do firmy tak naozaj ľahko prehliadnuteľné obyčajné auto. Na druhej strane...toto platilo aj pri fabiach/rapidkach vo výbavach, čo sme kupovali doteraz.
Avatar - lamal
25. 5. 2023 08:29
Re: Facelift dobrý, ale...
Silnejsie 1.2THP s mildhybridom a manualom by mohol byt sweetspot pre fešnú korzičku...
Zvedavy som na tu novu dvojspojku, to je celkom odvaha i ked.... DSG sa nepostaralo u vysoku laťku to je fakt