Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 208 vstupuje na český trh. Koupíte ho pod 400 tisíc

Marek Bednář
Diskuze (0)

V červenci odhalený facelift Peugeotu 208 a jeho elektrické verze e-208 se konečně začíná prodávat v Česku. Pětasedmdesátikoňový základ pořídíte od 375 tisíc korun, elektromobil začíná na 840 tisících.

Peugeotu 208 trval příchod na český trh od odhalení několik měsíců, ale už máme v ruce jeho kompletní ceník. Prozrazuje nejen všechno o výbavových stupních, ale také se dozvídáme, že k pohonu může sloužit zážehový tříválec nebo elektřina – nic jiného.

Startovací výbava Active nabídne kromě základní elektroniky, jako je ABS a ESP, také 6 airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, hlídání jízdních pruhů, autonomní nouzové brzdění, sledování provozu před vozidlem, rozpoznávání dopravního značení či sledování únavy řidiče.

Také tu jsou elektrická okna i zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, klimatizace, LEDkové světlomety i zadní lampy, automatické rozsvěcení světel a v interiéru 10“ centrální dotykový displej s bezdrátovým zrcadlením smartphonu a rádio s příjmem DAB. Kola jsou ovšem ocelová s plastovými poklicemi a přístrojový štít je analogový jen s malým displejem uprostřed.

Video se připravuje ...

Druhý stupeň Allure přidává 16“ litá kola, digitální přístrojový štít, automatickou klimatizaci, elektricky sklopná zrcátka, elektrickou parkovací brzdu, možnost volby jízdních režimů a infotainment Peugeot i-Connect, který na stejné 10“ obrazovce umožní personalizaci pomocí „widgetů“ či uložení až osmi řidičských profilů s tím, že auto pozná, kdo zrovna řídí, podle toho, který smartphone se po nástupu spojí s vozidlem.

Vrcholová verze GT nabídne lepší LEDková světla s autonivelací a automatickým přepínáním dálkových světel, 3D přístrojový štít, bezklíčový přístup, „dynamická“ přední sedadla s lepším bočním vedením a zeleným prošíváním černého látkového čalounění, 17“ kola.

Elektrická verze e-208, která je dostupná se všemi třemi výbavovými stupni, navíc nabídne předem programovatelné vytápění či klimatizování vozu a kontrolu stavu nabití baterie na dálku pomocí aplikace ve smartphonu.

Ceník Peugeotu 208 a e-208
Výbava Motorizace Akční cena
Active PureTech 75 S&S MAN5 375.000 Kč
  PureTech 100 S&S MAN6 405.000 Kč
  Hybrid 100 e-DCS6 490.000 Kč
  e-208 156 k/51 kWh 840.000 Kč
Allure PureTech 100 S&S MAN6 450.000 Kč
  Hybrid 100 e-DCS6 530.000 Kč
  e-208 156 k/51 kWh 875.000 Kč
GT Hybrid 100 e-DCS6 575.000 Kč
  Hybrid 136 e-DCS6 600.000 Kč
  e-208 156 k/51 kWh 920.000 Kč

Pod kapotu, jak stojí i výše, si lze vybrat několik verzí zážehového tříválce PureTech o objemu 1,2 litru bez elektrifikace nebo s mild hybridem. Vznětový čtyřválec 1,5 BlueHDi, který byl dosud dostupný, již v nabídce není. Nejsilnějším provedením je elektrická e-208.

Konvenční motorizace Peugeotu 208
  PureTech 75 S&S MAN5 PureTech 100 S&S MAN6
Motor zážehový tříválec zážehový tříválec
Plnění atmosférické turbodmychadlo
Nejvyšší výkon/v otáčkách 55 kW (75 k)/5.750 75 kW (100 k)/5.500
Nejvyšší točivý moment/v otáčkách 118 Nm/2.750 205 Nm/1.750
Nejvyšší rychlost 164 km/h 189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 13,2 s 10,1 s
Spotřeba (WLTP) 5,4 l/100 km 5,0-5,1 l/100 km
Provozní/užitečná hmotnost 1108/402 kg 1165/430 kg
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 500/500 kg 1200/580 kg

Elektrifikované motorizace Peugeotu 208 a e-208
  Hybrid 100 e-DCS6 Hybrid 136 e-DCS6 e-208
Motor zážehový tříválec zážehový tříválec Synchronní elektromotor
Plnění turbodmychadlo turbodmychadlo -
Nejvyšší výkon/v otáčkách 75 kW (100 k)/5.500 100 kW (136 k)/5.500 115 kW (156 k)/4.500-7.000
Nejvyšší točivý moment/v otáčkách 205 Nm/1.750 230 Nm/1.750 260 Nm/500-4.060
Elektromotor 21 kW (29 k)/55 Nm   -
Baterie Li-Ion, 48 V, 890 Wh   51 kWh
Nejvyšší rychlost 190 km/h 204 km/h 150 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 9,8 s 8,1 s 8,2 s
Spotřeba (WLTP) 4,5-4,6 l/100 km 4,6 l/100 km 14,1-14,4 kWh/100 km
Provozní/užitečná hmotnost 1295/395 kg 1303/387 kg 1530/380 kg
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1200/645 kg 1200/650 kg -
Nabíjení DC - - 11 kW, 2,9 h
Nabíjení AC - - 100 kW, 0,5 h
Marek Bednář
Diskuze (0)

Doporučujeme