Nový Peugeot 208 vstupuje na český trh. Koupíte ho pod 400 tisíc
V červenci odhalený facelift Peugeotu 208 a jeho elektrické verze e-208 se konečně začíná prodávat v Česku. Pětasedmdesátikoňový základ pořídíte od 375 tisíc korun, elektromobil začíná na 840 tisících.
Peugeotu 208 trval příchod na český trh od odhalení několik měsíců, ale už máme v ruce jeho kompletní ceník. Prozrazuje nejen všechno o výbavových stupních, ale také se dozvídáme, že k pohonu může sloužit zážehový tříválec nebo elektřina – nic jiného.
Startovací výbava Active nabídne kromě základní elektroniky, jako je ABS a ESP, také 6 airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, hlídání jízdních pruhů, autonomní nouzové brzdění, sledování provozu před vozidlem, rozpoznávání dopravního značení či sledování únavy řidiče.
Také tu jsou elektrická okna i zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, klimatizace, LEDkové světlomety i zadní lampy, automatické rozsvěcení světel a v interiéru 10“ centrální dotykový displej s bezdrátovým zrcadlením smartphonu a rádio s příjmem DAB. Kola jsou ovšem ocelová s plastovými poklicemi a přístrojový štít je analogový jen s malým displejem uprostřed.
Druhý stupeň Allure přidává 16“ litá kola, digitální přístrojový štít, automatickou klimatizaci, elektricky sklopná zrcátka, elektrickou parkovací brzdu, možnost volby jízdních režimů a infotainment Peugeot i-Connect, který na stejné 10“ obrazovce umožní personalizaci pomocí „widgetů“ či uložení až osmi řidičských profilů s tím, že auto pozná, kdo zrovna řídí, podle toho, který smartphone se po nástupu spojí s vozidlem.
Vrcholová verze GT nabídne lepší LEDková světla s autonivelací a automatickým přepínáním dálkových světel, 3D přístrojový štít, bezklíčový přístup, „dynamická“ přední sedadla s lepším bočním vedením a zeleným prošíváním černého látkového čalounění, 17“ kola.
Elektrická verze e-208, která je dostupná se všemi třemi výbavovými stupni, navíc nabídne předem programovatelné vytápění či klimatizování vozu a kontrolu stavu nabití baterie na dálku pomocí aplikace ve smartphonu.
Ceník Peugeotu 208 a e-208 | ||
Výbava | Motorizace | Akční cena |
Active | PureTech 75 S&S MAN5 | 375.000 Kč |
PureTech 100 S&S MAN6 | 405.000 Kč | |
Hybrid 100 e-DCS6 | 490.000 Kč | |
e-208 156 k/51 kWh | 840.000 Kč | |
Allure | PureTech 100 S&S MAN6 | 450.000 Kč |
Hybrid 100 e-DCS6 | 530.000 Kč | |
e-208 156 k/51 kWh | 875.000 Kč | |
GT | Hybrid 100 e-DCS6 | 575.000 Kč |
Hybrid 136 e-DCS6 | 600.000 Kč | |
e-208 156 k/51 kWh | 920.000 Kč |
Pod kapotu, jak stojí i výše, si lze vybrat několik verzí zážehového tříválce PureTech o objemu 1,2 litru bez elektrifikace nebo s mild hybridem. Vznětový čtyřválec 1,5 BlueHDi, který byl dosud dostupný, již v nabídce není. Nejsilnějším provedením je elektrická e-208.
Konvenční motorizace Peugeotu 208 | ||
PureTech 75 S&S MAN5 | PureTech 100 S&S MAN6 | |
Motor | zážehový tříválec | zážehový tříválec |
Plnění | atmosférické | turbodmychadlo |
Nejvyšší výkon/v otáčkách | 55 kW (75 k)/5.750 | 75 kW (100 k)/5.500 |
Nejvyšší točivý moment/v otáčkách | 118 Nm/2.750 | 205 Nm/1.750 |
Nejvyšší rychlost | 164 km/h | 189 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 13,2 s | 10,1 s |
Spotřeba (WLTP) | 5,4 l/100 km | 5,0-5,1 l/100 km |
Provozní/užitečná hmotnost | 1108/402 kg | 1165/430 kg |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu | 500/500 kg | 1200/580 kg |
Elektrifikované motorizace Peugeotu 208 a e-208 | |||
Hybrid 100 e-DCS6 | Hybrid 136 e-DCS6 | e-208 | |
Motor | zážehový tříválec | zážehový tříválec | Synchronní elektromotor |
Plnění | turbodmychadlo | turbodmychadlo | - |
Nejvyšší výkon/v otáčkách | 75 kW (100 k)/5.500 | 100 kW (136 k)/5.500 | 115 kW (156 k)/4.500-7.000 |
Nejvyšší točivý moment/v otáčkách | 205 Nm/1.750 | 230 Nm/1.750 | 260 Nm/500-4.060 |
Elektromotor | 21 kW (29 k)/55 Nm | - | |
Baterie | Li-Ion, 48 V, 890 Wh | 51 kWh | |
Nejvyšší rychlost | 190 km/h | 204 km/h | 150 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 9,8 s | 8,1 s | 8,2 s |
Spotřeba (WLTP) | 4,5-4,6 l/100 km | 4,6 l/100 km | 14,1-14,4 kWh/100 km |
Provozní/užitečná hmotnost | 1295/395 kg | 1303/387 kg | 1530/380 kg |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu | 1200/645 kg | 1200/650 kg | - |
Nabíjení DC | - | - | 11 kW, 2,9 h |
Nabíjení AC | - | - | 100 kW, 0,5 h |