Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový RAM Heavy Duty utáhne po modernizaci až 16,8 tuny

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Automobilka vyladila řadový šestiválec a vyztužila podvozek, což umožní zapřažení ještě těžší nákladů.

Nový RAM Heavy Duty pro modelový rok 2021 dostal upravený turbodieselový řadový šestiválec Cummins, který pproti předchozím verzím shodil až 27 kilo. Kromě odlehčení navíc automobilka zvýšila limit přeplňování,  použila turbodmychadlo s upravitelnou geometrií a zvýšila přívod vzduchu i paliva. Výsledkem je nejvyšší točivý moment až 1458 N.m, což znamená zvýšení o působivých 102 N.m.

Video se připravuje ...

Modernizace se dočkal také rám vozu, který dostal nové výztuhy podélníků a zadních křížových prvků. Automobilka tak mohla zvýšit tažnou kapacitu vozu, která je v případě použití běžného tažného zařízení až 10,4 tuny. Jenže tím to nekončí.

Pokud si zákazníci připlatí za hardware pro systém fifthwheel nebo goosneck, který je plně a celkem elegantně integrován do korby vozu, mohou za nový RAM Heavy Duty zapřáhnout vlek s hmotností až 16,8 tuny. Proti verzi před modernizací tak tažná kapacita vzrostla o 900 kilogramů.

Zákazníci, kteří na korbě převážejí objemné náklady, pak jistě ocení novinku v podobě volitelného digitálního zpětného zrcátka, které umí proměnit standardní zrcátko v displej promítající záběry ze zadní kamery.

Kromě zvýšení nosnosti navíc RAM ohlásil, že pro modelový rok 2021 chystá speciální edici Power Wagon 75th Anniversary Edition. Vozy v této edici dostanou upravenou mřížku chladiče a obložení dveří, nášlapů a víka korby ve stylu Black Diamond. V podbězích budou standardně 17“ kola, obutá do 33“ pneumatik. Interiér bude standardně vybaven infotainmentem s 12“ displejem, audio-soustavou Harman Kardon se 17 reproduktory a obložením Mountain Brown nebo Gloss Black s doplňky z broušeného hliníku.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme