Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Range Rover Sport je tu. Láká na komfort, vyspělý podvozek a bohatou nabídku motorů

Jan Zajíc Jan Zajíc 10. 5. 2022 • 00:44
67
32
Zobrazit náhledy (67)
Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover Sport

Land Rover představil novou generaci modelu Range Rover Sport. Luxusní SUV přijíždí s modernizovaným designem, novým interiérem a rozmanitou paletou pohonných jednotek.

Nový Range Rover Sport samozřejmě rozvíjí aktuální designový směr rodiny Range Roverů, jasně tak navazuje na předchůdce i ostatní modely v nabídce. Na první pohled zaujme zejména úzkými světlomety vpředu i vzadu, výrazně skloněným čelním oknem či zapuštěnými skly a klikami.

Automobilka dále vyzdvihuje laserem svařovanou střechu, spoiler, prý nejdelší, jaký byl kdy u modelu Range Rover použit, a výbornou aerodynamiku, přičemž součinitel čelního odporu vzduchu činí pouze 0,29.

Povědomě vypadá také interiér, zvlášť provedení palubní desky, výrobce se ovšem snažil ještě výš pozvednout úroveň luxusu, komfortu a moderní výbavy. Nový Range Rover Sport tak může být vybaven předními sedadly s vyhříváním a ventilací, elektricky nastavitelnými ve 22 směrech, s pamětí, masážní funkcí a křídlovými opěrkami hlavy. Cestující na zadních sedadlech se mohou těšit na sezení s o 31 mm větším prostorem pro nohy a o 20 mm větším prostorem v oblasti kolen.

Zajímavě vypadá zmínka o nové generaci systému Cabin Air Purification Pro, který výrazně omezuje zápach, bakterie a alergeny, včetně viru SARS-CoV-2.

Z výbavy můžeme zmínit audiosystémy Meridian, přičemž Meridian Signature Sound System je prý nejpokročilejší a nejvýkonnější audiosystém, jaký kdy byl v Range Roveru Sport použit. Má 29 reproduktorů, nový subwoofer a zesilovač s výkonem až 1430 W. Čtyři reproduktory jsou umístěny v hlavových opěrkách čtyř hlavních sedadel. Nechybí systém aktivního potlačení hluku, který snižuje vliv hluku od silnice a pneumatik pronikajícího do interiéru. S tím ale souvisí také schopnost umělého zesílení zvuku motoru ve sportovním jízdním režimu.

Nový Range Rover Sport dostal infotainment Pivi Pro, vybavený plovoucím, zakřiveným, dotykovým displejem s úhlopříčkou 13,1 palce. Jeho prostřednictvím se ovládá vše od navigace přes média až po nastavení vozidla. Obrazovku doplňuje 13,7palcový digitální přístrojový panel. Systém lze ovládat také hlasem, a to prostřednictvím služby Amazon Alexa, součástí standardní výbavy jsou bezdrátová připojení k systémům Apple CarPlay a Android Auto.

Video se připravuje ...

Se sofistikovaným podvozkem

Vůz využívá platformu MLA-Flex, která poskytuje až o 35 % vyšší torzní tuhost, než měl předchozí Range Rover Sport. A nabízí sofistikovaný podvozek: výrobce vyzdvihuje nový systém Dynamic Response Pro, který pracuje ruku v ruce s nejnovější generací pneumatického odpružení (Dynamic Air Suspension) - to je standardní součástí výbavy. Dynamic Response Pro hlídá náklony karoserie prostřednictvím 48V systému, který je schopen napříč každou nápravou vyvinout točivý moment až 1400 Nm.

K dynamickým schopnostem auta má přispět rovněž systém Adaptive Dynamics 2, který nepřetržitě ovládá aktivní tlumiče se dvěma ventily a potlačuje tak nežádoucí pohyby karoserie.

Land Rover nový Range Rover Sport vybavil také řízením všech kol, vektorováním točivého momentu za pomoci brzd a elektronicky řízeným aktivním diferenciálem.

Řízení všech kol natáčí zadní kola až o 7,3 stupně proti natočení předních kol při nízkých rychlostech, zatímco ve vyšším tempu se zadní kola natáčí ve stejném směru jako kola přední.

Osmiválec i elektrifikace

Všechna provedení nového Range Roveru Sport jsou vybavena osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF a pohonem všech kol. Schopnosti v terénu zvýší nejnovější systém Land Rover Terrain Response 2, který samočinně nastavuje nejvhodnější parametry pro daný typ podmínek a povrchu. Novinkou je adaptivní tempomat pro jízdu v terénu, který pomáhá řidičům překonávat obtížný terén tím, že udržuje stálou rychlost podle terénních podmínek. Řidič může zvolit jedno ze čtyř komfortních nastavení a systém podle toho upraví rychlost tak, aby se šofér mohl soustředit na řízení.

A motorizace? Nabídka zahrnuje dva plug-in hybridy, mild-hybridy se zážehovými šestiválcovými motory Ingenium a šestiválcovými dieselovými jednotkami a zážehový osmiválec se dvěma turbodmychadly (s původem u BMW). V roce 2024 se řada rozroste o plně elektrické provedení.

Video se připravuje ...

Začněme u plug-in hybridů, které zastupují provedení P510e Electric Hybrid a P440e Electric Hybrid. Obě kombinují třílitrový šestiválec s elektromotorem o výkonu 105 kW a baterií o kapacitě 38,2 kWh. A lákají na dojezd v elektrickém režimu přes 100 kilometrů. První jmenovaný plug-in hybrid nabízí kombinovaný výkon 510 koní, druhý 440 k. 

Z pohledu výkonu je alternativou nová vlajková loď v podobě motoru V8 Twin Turbo s výkonem 530 koní, s nímž vůz zrychluje z nuly na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy. Nabídka motorizací zahrnuje výkonné mild-hybridní pohonné jednotky P360 a P400 s řadovým šestiválcovým motorem Ingenium a mild-hybridní pohonné jednotky se vznětovými motory D250, D300 a D350.

Nový Range Rover Sport je k dispozici ve stupních výbavy S, SE, HSE a Autobiography, přičemž po celý první rok výroby je k dispozici výbava First Edition se speciálně upravenou specifikací.

Předběžná cena na českém trhu startuje na částce 2.487.008 Kč.

Související články

Témata
Avatar - fOE
12. 5. 2022 15:14
Re: Range navzdy kralom
Napsal jsem toho vic, ale diky genialnimu ACZ se to neulozilo, tak jen kratce: chapu, ale Evoque je 1) jedine mensi SUV od RR, takze si musi poradit jak s X1 tak s X3, no a 2) cenove ma bliz k X3 nez k X1 (v DE X1 s 20d 45k, X3 s 20d 55k, RR Evoque s 2L naftou 53,5k E). No a tahle "stredni SUV" z D3 jsou technikou do jednoho jinde.
Avatar - Roland Von Wagen
12. 5. 2022 11:19
Re: Tohle je SUV!
To je špatná dedukce. Jinde píšu, že ignoranta potkáš v ledasčem. Já ale fakt nemůžu za to, že si valná část bezohledných točvolantů vybírá tuhle kategorii automobilů. Každopádně je to k ní z nějakého důvodu přitahuje.
12. 5. 2022 06:27
Re: Tohle je SUV!
Takže neřidič, který nedokáže jezdit primárně podle základních předpisů vybírá Kamiq nebo Captur? Zajímavé, díky za zaslání statistiky ;-)
12. 5. 2022 06:24
Re: Range navzdy kralom
Evoque je OK, sice je cenově výš, ale sedí proti X1, GLA nebo Q3 ;-)
Avatar - fOE
11. 5. 2022 19:55
Re: Range navzdy kralom
Design RR se i me libi ze vsech nejvic, o parnik, ale v tom tvem vyctu mi stejne Evoque proste nesedi. Ten je vedle D3 konkurence sice porad pohledny, ale ctyrvalcovou technikou proste mrzak (na premiove pomery).
Články odjinud