Nový Ranger Raptor se představí 22. února, na prvním videu dostává pořádně zabrat
Video zveřejnilo evropské zastoupení Fordu, takže se nebojíme, že by verze Raptor vypadla z evropské nabídky.
Příchod ostrého a do terénu připraveného Fordu Ranger Raptor oznámila automobilka již během oficiální premiéry nové generace. Nyní jsme se však konečně dočkali i dalších informací, včetně oficiálního data premiéry a první ukázky z testování.
Na videu, které bylo zveřejněno na YouTube kanálu evropského zastoupení automobilky, můžeme vidět silně maskovaný prototyp, který se prohání prašnou cestou, předvede pár skoků a nechybí ani jízda bokem. Detailní záběry pak poodhalují vylepšený a zesílený podvozek, který byl tomuto stylu jízdu uzpůsoben.
Navzdory maskování je také patrné, že nový Ranger Raptor nabídne rozšířené blatníky vpředu i vzadu. Do podběhů se bezpochyby nastěhují pořádné terénní pneumatiky, zatímco podvozek s ochrannými plechy dostane pěkných pár centimetrů světlé výšky k dobru. Změnou nejspíš projde i kapota, nárazník a mřížka chladiče.
Pod kapotou Rangeru Raptor by se konečně měl zabydlet pořádný motor, kterým se s největší pravděpodobností stane vidlicový šestiválec EcoBoost. Zatím není nic jisté, nejčastěji se však hovoří o 2,7litovém twin-turbo motoru z modelu Bronco, nebo 3,0litovém přeplňovaném motoru z Exploreru.
V každém případě bude benzínový šestiválec jistě zárukou větších emocí, než v Evropě dosud nabízený dvakrát přeplňovaný 2,0litrový vznětový čtyřválec. Zajímavější charakter a lepší výkony však budou u šestiválce nejspíš znamenat i vyšší náročnost na palivo. Stále navíc hrozí, že by evropské trhy mohly dostat i jinou motorizaci, než je emisně nepřizpůsobivý zážehový šestiválec.
Za vývojem nové generace Rangeru Raptor stála opět divize Ford Performance, která umí potěšit příznivce ostré jízdy na asfaltu i v terénu. Nový model by měl těžit z chytřejších technologií, které budou ovládat ještě drsnější hardware. Nový Raptor by se tak měl stát zatím nejdrsnějším vyrobeným Rangerem.