Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault 5 E-Tech na patentových fotkách. Návrat legendy už brzy!

Jan Faltýsek
Diskuze (20)

Na internet uniklo několik patentových snímků sériového Renaultu 5 E-Tech, které ukazují plně elektrický hatchback před jeho celosvětovou premiérou 26. února.

V únoru 2024 bude oficiálně představena nová masovka ve světě elektromobility, Renault 5 E-Tech. Díky úniku patentových snímků vozu v produkční podobě ho ale vidíme už teď. Jeho design vychází z konceptu z roku 2021 a přináší nostalgické retro prvky, které osloví zejména evropské zákazníky.

Renault 5 E-Tech, znovuzrozený malý model, má být osazen jedním elektrickým motorem s výkonem v rozmezí 120 až 150 koní. Vůz je postaven na nové architektuře CMF-BEV, sdílející 70 % komponentů s platformou CMF-B, používanou u modelů s interním spalovacím motorem, jako jsou Renault Clio nebo Captur.

Renault 5 E-Tech bude dlouhý přibližně 3,92 m, takže bude kratší než připravovaný VW ID.2, VW Polo a Renault Clio. Základem bude nová architektura CMF-BEV, která sdílí 70 % komponentů s platformou CMF-B používanou v modelech ICE, jako jsou Renault Clio, Captur a řada modelů Dacia.

Exteriér dotváří LED světlomety, černé čtvercové panely na nárazníku s roztomilými LED denními světly a masku s třemi tenkými horizontálními proužky. Čtyřdveřová karoserie ukrývá kliky zadních dveří v C-sloupku a nabíjecí port umístěný na předním blatníku. Zadní část vozidla zdobí LED zadní světla s komplexním světelným podpisem, decentní spoiler a nárazník v černé barvě..

Renault 5 E-Tech bude prvním produkčním vozem značky vybaveným technologií V2G (vehicle-to-grid). Služba bude k dispozici od uvedení vozu Renault 5 na trh ve Francii a Německu v roce 2024 a ve Velké Británii v roce 2025. Možnost obousměrného nabíjení umožňuje zákazníkům zpřístupnit baterii svého elektromobilu energetickému systému a získat za to finanční odměnu.

Video se připravuje ...

Jan Faltýsek
Diskuze (20)

Doporučujeme

4. 1. 2024 14:29
Na popularizaci EV ideální kandidát
Na premiéru se těším a Renaultu fandím. Tyto legendy jako R5 jsou na popularizaci elektromobility ideální. S dalším zahušťováním dobíjecí sítě nebude problém jet takovým elektromobilem občas kamkoliv. Nebo už jste všichni zapomněli, jak se jezdilo Škodovkama 105kama do Jugoslávie, hlavně na noc, aby motor nevařil. Netvrdím, že R5 EV bude rodinný vůz, nebo dálniční křižník na pravidelné dlouhé cesty. Ale stejně tak nevidím důvod, proč by se s ním nemělo dát dojet jednou ročně do Chorvatska.
11. 12. 2023 20:29
Re: Níce
Přesně, mini auto s baterkou za víc jak 600tis, to bude pecka :yes: Snad raději ten litrový 3hrnek s 81kW tak za 350-400tis a půjde na dračku :-[]
Avatar - kruskar
10. 12. 2023 06:11
Re: Níce
Úžo, už vidím, jak se davy hrnou...
9. 12. 2023 23:57
Re: Nádherný
Jak znám Renault, strčil by tam atmo litr, aby protlačil elektro :-[]
Avatar - twistedTSD
9. 12. 2023 15:05
Rencek pět
Docela bych přál Stellantisu, aby mu Renault vypálil rybník a představil malé EV, které má rozumný poměr cena/výkon. Kdo jiný, když ne první evropská automobilka, která prodávala subkompaktní EV se slušným dojezdem? Na druhou stranu cenová politika českého importéra u Mégane E-tech je šílenost.