Nový Renault Symbioz vstoupil na český trh: Těmto autům u nás zatopí
Prodloužený derivát Renaultu Captur si čeští zákazníci mohou již nějakou dobu objednávat. Francouzskou novinku jsme srovnali se zavedenou konkurencí.
Zatímco ještě nedávno měl Renault v segmentu crossoverů a SUV s vyšší světlostí jen tři zástupce (Captur, Kadjar a Koleos), aktuálně se chlubí mnohem pestřejším portfoliem. Ke zmíněnému capturu se postupně přidaly modely Megane a Scenic s přídomkem E-Tech, Austral, Arkana, Espace a Rafale, přičemž nejčerstvějším přírůstkem do rodiny se stal crossover Symbioz.
Ten sice na první pohled vypadá pouze jako prodloužená varianta Renaultu Captur, změn je ovšem více. Ostatně psal jsem o tom již ve svých prvních dojmech ze španělských silnic. Ve zmíněném článku jsem uvedl také některé z konkurentů, které v následujícím srovnání rozšířím o další modely.
Renault Symbioz totiž svým charakterem balancuje na rozhraní segmentů malých a kompaktních vozů. Využívá tedy platformu CMF-B (konkrétně ve verzi HS), kterou v různých variantách dostalo také menší clio, SUV kupé Arkana či Nissan Juke. S tím souvisí také například trochu užší interiér a pouze jednozónová klimatizace. Absence samostatného voliče teploty pro spolujezdce považuji za jeden z největších nedostatků téhle architektury.

Se zmíněnými sourozenci sdílí symbioz také pohon v podobě klasického hybridu kombinujícího atmosférickou zážehovou šestnáctistovku s trakčním elektromotorem o systémovém výkonu 105 kW, který spoléhá na zajímavou převodovku se čtyřmi rychlostními stupni pro spalovací agregát a dvěma pro elektrickou jednotku. Příští rok nabídku obohatí pravděpodobně ještě čtyřválcová třináctistovka TCe, kterou ale oficiální zdroje zatím nepotvrdily.
Renault Symbioz vs. konkurence | ||||
Renault Symbioz | Škoda Karoq | Nissan Qashqai | SsangYong Korando | |
Motorizace | E-Tech hybrid 145 | 1.5 TSI 4×2 | 1.3 DIG-T X-tronic | 1.5 Turbo GDI AT |
Nejvyšší výkon/točivý moment [Nm] | 105 kW (143 k)/250 | 110 kW (150 k)/250 | 116 kW (158 k)/270 | 120 (163 k)/280 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,6-4,8 | 6,1-6,6 | 6,2-6,4 | 7,95 |
Délka × šířka × výška [mm] | 4413 × 1797 × 1575 | 4390 × 1841 × 1603 | 4425 x 1835 x 1625 | 4450 x 1870 x 1620 |
Rozvor náprav [mm] | 2638 | 2625 | 2665 | 2675 |
Standardní/maximální objem zavazadelníku [l] | 460-624/- | 521-588/1630-1810 | 436-504 | 407-551 |
Provozní hmotnost [kg] | 1498-1551 | 1399-1625 | 1393-1511 | 1435 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu [kg] | 750/745 | 1500/690 | 1800/750 | 1500/500 |
Základní cena [Kč] | 699.000 (Evolution) | 749.900 (130 let) | 659.990 (Acenta) | 592.800 (Style+) |
Již základní provedení Evolution za 699.000 Kč (minus dalších 60 tisíc v případě výkupního bonusu) ve standardu zahrnuje přední diodové světlomety, tempomat s omezovačem rychlosti, multimediální systém OpenR Link s 10,4palcovým displejem, indukční nabíječku na mobilní telefon, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, bezklíčkový přístup a startování, zadní parkovací senzory s kamerou a černou metalízu.
Vyšší Techno přidává například navigaci se službami společnosti Google, přední a boční parkovací senzory, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, zatmavená zadní okna a osmnáctipalcové lité disky. Sportovně laděný stupeň Esprit Alpine se proti předchozímu Technu liší především po stránce designu. Dostanete třeba trochu odlišný přední nárazník a jiné čalounění sedadel. Standardem jsou také vyhřívaný volant s 19“ kola.
Renault Symbioz - srovnání základní výbavy | ||||
Renault Symbioz | Škoda Karoq | Nissan Qashqai | SsangYong Korando | |
Motor | E-Tech hybrid 145 | 1.5 TSI 4×2 | 1.3 DIG-T X-tronic | 1.5 Turbo GDI AT |
Základní cena [Kč] | 699.000 (Evolution) | 749.900 (130 let) | 659.990 (Acenta) | 592.800 (Style+) |
Automatická klimatizace [Kč] | S (jednozónová) | S (dvouzónová) | S (dvouzónová) | S (dvouzónová) |
Přední/zadní parkovací senzory [Kč] | 25.000 (paket City + Full Screen)/S | S/S | N/N | S/S |
Zpětná kamera [Kč] | S | S | S | S |
Bezklíčkový přístup[Kč] | S | S | S | 34.900 (paket Tech) |
Adaptivní tempomat [Kč] | N | S | S | 8900 |
Vyhřívání předních sedadel [Kč] | 5000 | S | 15.000 (paket Cold) | S |
Integrovaná navigace [Kč] | paket City + Full Screen | S | N | S |
Hlavní LED světlomety [Kč] | S | S | S | paket Tech |
Metalický lak [Kč] | S (černá)/18.000 a 22.000 | S/6000 | 19.900 a 22.900 | 10.900 |
Poznámka: S - standardně, N - není dostupné |
Nejvyšší Iconic výbavu doplňuje o elektricky nastavitelná přední sedadla v šesti směrech, panoramatický parkovací systém, parkovací asistent, systém sledování mrtvého úhlu s nouzovou korekcí jízdní dráhy, aktivní nouzové brzdění při couvání, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.
Přímých konkurentů na trhu tolik nenajdeme. Renault Symbioz má totiž pouze hybridní pohon a délku 4413 milimetrů. Většina kompaktních SUV se pohybuje okolo 4,5 metru.