Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Suzuki S-Cross oficiálně představen, česká cena začíná od 508.900 Kč

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 11. 2021 • 09:23
71
61
Zobrazit náhledy (71)
Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross

Nová generace modelu S-Cross nabídne dynamický design, mild-hybridní i hybridní pohonné jednotky, pohon všech kol a chybět nebude ani moderní bezpečnostní a komfortní výbava.

Design dnes představené nové generace modelu Suzuki S-Cross pro nás sice není žádným velkým překvapením, díky řadě špionážních snímků jsme si ho mohli poměrně důkladně prohlédnout již v minulém týdnu, pojďme si ale říct, co k němu uvádí samotná automobilka.

Nová generace S-Crossu by měla na první pohled zaujmout jako drsně vypadající SUV, k čemuž si pomáhá například výraznou maskou chladiče s chromovanou linkou nebo hranatými podběhy kol. Za pozornost ovšem stojí také přední a zadní svítilny s LED technologií nebo stříbrné doplňky předního a zadního nárazníku.

Novinka měří rovných 4.300 mm na délku, 1.785 mm na šířku, 1.585 na výšku a rozvor kol je 2.600 mm. V nabídce bude celkem osm barev karoserie a podběhy budou vyplňovat litá sedmnáctipalcová kola obutá do pneumatik s rozměrem 215/55 R17.

video

Pohled do kabiny ukazuje poměrně jednoduché pojetí palubní desky s klasickými analogovými budíky, zatímco uprostřed je nová volně stojící obrazovka 9palcového infotainmentu, který slibuje bezdrátovou konektivitu s chytrými telefony a zobrazení informací o automobilu. Bohužel ale postrádá jakékoliv tradiční ovladače.

Pod obrazovkou a výdechy ventilace je jednoduchý panel dvouzónové automatické klimatizace, kterou postrádá pouze základní výbava Comfort, a odkládací přihrádka. Za voličem převodovky je umístěn tradiční otočný volič pohonu všech kol AllGrip Select, následuje klasická ruční brzda a nechybí ani loketní opěrka.

Díky velkým oknům a volitelné panoramatické střeše s dvěma prosklenými panely slibuje interiér dostatek světla a pocit vzdušnosti. Ergonomická sedadla nabídnou v závislosti na výbavě látkové i kožené čalounění, zatímco cestující na zadních sedačkách si budou moci upravit sklon opěráku pro větší pohodlí na delších cestách.

Samozřejmostí má být dostatek odkládacích prostor v kabině, zatímco zavazadelník nabídne standardní objem 430 litrů, dvojité dno a maximální objem po sklopení opěráků dělených v poměru 60:40 až 1.230 litrů. Nový S-Cross by tak údajně měl bez problému a stylově přepravit až pět osob se zavazadly.

Pod kapotou bude v Evropě standardně dostupný mild-hybridní motor 1.4 BoosterJet s nejvyšším výkonem 95 kW a nejvyšším točivým momentem 235 Nm, který známe z ostatních modelů značky. Motor může být spojen s manuální, nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Výkon pak může putovat buď na přední kola, nebo systém pohonu všech kol AllGrip Select.

Mild-hybridní 48V technologie SHVS je složena z klasického startér-generátoru, 48V-12V konvertoru a 48V Li-ion baterie pod sedačkou spolujezdce. Za standardních situací přitom motoru snižuje spotřebu asistencí spalovacímu motoru, při prudké akceleraci pak elektromotor svým výkonem a točivým momentem zlepšuje odezvu a akcelerace je plynulejší. Během premiéry ovšem zazněla formace, že se již v polovině příštího roku dočkáme také klasického hybridu označovaného jako „Strong Hybrid“.

Systém pohonu všech kol AllGrip Select tradičně nabízí režimy Auto, Sport, Snow a Lock. V závislosti na zvoleném režimu elektronicky řízený systém 4x4 upravuje rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravou, upravuje výkon motoru, reakce řízení a systém ESP s cílem nabídnout co nejlepší trakci, ovladatelnost a bezpečnost.

Po technologické stránce potěší nový S-Coss například novým systémem Suzki Safety Support, který využívá senzory na všech stranách vozu. Nechybí tak adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent brzdění DSBS nebo nový systém 360° kamerového pokrytí okolí vozu. Díky čtyřem kamerám (vpředu, vzadu a pod zrcátky) má tak řidič ideální přehled o okolí, včetně 3D pohledu, například pro bezpečnější parkování.

Mezi další bezpečnostní systémy a asistenty pak patří hlídání jízdy v pruzích, prevence opuštění pruhu, rozpoznávání dopravních značek, hlídání slepých úhlů, asistent rozjezdu do kopce, hlídání pozornosti nebo hlídání provozu za vozem.

Výroba nové generace Suzuki S-Cross probíhá v maďarském závodu Suzuki, odkud bude vůz postupně distribuován do Evropy, Latinské Ameriky, Oceánie i Asie. První vozy by se pak na trh měly dostat ještě v tomto roce.

Na českém trhu bude nový S-Cross s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou začínat v nejnižší výbavě Comfort od ceny 508.900 Kč, postrádá však klimatizaci a řadu užitečných prvků výbavy i chytrých asistentů. Rozumným základem tak bude spíše výbava Premium od 533.900 Kč. Nejdostupnější model s pohonem všech kol a manuální převodovkou pak v rámci výbavy Premium začíná od 577.900 Kč.

Vrcholem nabídky je model s pohonem všech kol, šestistupňovým automatem a nejvyšší výbavou Elegance Panorama se střešním oknem za cenu 688.900 Kč. Jak je přitom tradičním zvykem Suzuki, mimo předem stanovené výbavy se připlácí pouze 13.000 Kč za metalický lak.

Související články

Témata
26. 11. 2021 22:34
Re: dizajn
Tak pokud tvá žena hodnotila jen design, ta to pak jo. Ovšem to je samozřejmě subjektivní...
Avatar - trapid
26. 11. 2021 22:14
Ovladače
Možná design vnitřku neohromí původním ovládáním klimy anebo nedotykovými ploškami na volantu, ale na mě to působí jako závan čerstvého vzduchu v zatuchlé době dotykové. Pokud chci auto na jízdu a ne na očumování v garáži, tak není nic lepšího. A to platí napříč v automobilovém segmentu.
Avatar - trapid
26. 11. 2021 22:07
Re: dizajn
V ženském chápání krásy.
Avatar - trapid
26. 11. 2021 22:04
Re: Stačí...
To jsem ani nevěděl. Takže takový "nepatrný" rozdíl jako mezi EA288 a EA288 EVO.
26. 11. 2021 15:48
Re: hybrid
v nadpisu je mild hybrid i hybrid, Já myslím, že to bude 2,5l hybrid od toyoty s dvouma elektromotorama(třema)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud