Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Suzuki Swift: Bez dieselu, zato s hybridem

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 7. 3. 2017 • 16:32
32
35
Zobrazit náhledy (32)
suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely suzuki ceniky ceskytrh novemodely
Jednou z těch zajímavějších premiér letošní Ženevy je nová generace Suzuki Swift. I nadále si auto zachovává typické linie, uvedené už ve druhé generaci, jinak je však na voze vše nové.

První generace modelu vydržela ve výrobě jen s dílčími změnami od první poloviny 80. let až do nového tisíciletí. Druhá generace zavedla ostré tvary, které se opakovaly i na třetím vydání z roku 2010. A jelikož se ukázalo, že jsou u zákazníků v oblibě, nebyl důvod je měnit ani v nejnovější generaci, která slaví na evropské půdě premiéru právě teď. Již na sklonku minulého roku se vůz uvedl v Asii.

Kratší, přesto prostornější

Suzuki v souvislosti s novým Swiftem uvádí zkrácení délky o 10 mm v porovnání s předchůdcem, ale současně prodloužení rozvoru náprav o 20 mm. Z toho těží jak prostor pro cestující, tak zavazadelník. Jeho základní objem 254 litrů se ve srovnání s předchůdcem zvětšil o 44 litrů. Z dalších rozměrů stojí za zmínku snížení vozu o 15 mm a současně rozšíření o 40 mm.

Novinkou ve výstroji jsou diodové hlavní světlomety. Stejná technologie, tedy LED se používá i pro brzdové svítilny. Výrobce dále slibuje sedm odstínů laku karoserie v kombinaci s 15 nebo 16palcovými koly.

Výše uvedené změny jsou zásluhou zcela nové platformy „HEARTECT“, kterou auto sdílí s balenem a ignisem. Díky moderním technologiím a zejména použitím rozličných vysokopevnostních plechů se podařilo u nové platformy omezit množství výztuh při další zvýšení tuhosti. Největším kladem nové techniky je ovšem snížení hmotnosti. Nový Swift tak začíná na hmotnosti 840 kg. V extrému tak může být o plných 120 kg lehčí než jeho předchůdce, který však určitě nebyl žádnou „těžkou váhou“.

S novou architekturou skeletu karoserie se pojí nově navržený podvozek. V základních rysech se sice podobá předchůdci, avšak jednotlivé komponenty jsou odlišné. Mluvíme jak o spodních ramenech přední nápravy pseudo McPherson, tak i řešení zadní torzní příčky.

Nově také uvnitř

S novinkou přichází rovněž pozměněná kabina. Tvarově se vychází ze současného Balena a to i včetně vybavení. Podobné je tedy jak ovládání ventilační soustavy, jejíž samočinná klimatizace využívá vlastní vysoce kontrastní displej, tak i tvar středového panelu. Novinkou ve výbavě je 4,2palcový barevný displej typu TFT umístěný mezi kruhovým a „analogově“ řešeným rychloměrem a otáčkoměrem. Ve střední části je pak 7palcový dotykový monitor pro audio s podporou USB či SD karet.

Místo dieselu hybrid

S novou generací swiftu přicházejí také nové pohonné jednotky, které však již známe z modelu Baleno. Jednak je to přeplňovaný tříválec 1.0 Boosterjet a dále čtyřválec 1.2 Dualjet. Oba motory jsou zástupci řady K, kterou používala už předchozí generace s výjimkou verze Sport (ta měla motor řady M).

Větší motor může být navíc kombinovaný s hybridním hnacím ústrojím. Suzuki jej označuje jako SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Jedná se o „poloviční“ hybrid s integrovanou jednotkou ISG (Integrated Starter Generator) primárně ve funkci spouštěče motoru a zároveň generátoru. Je to vlastně skoro to samé, co před lety používal hojně koncern PSA ve spojení s motory 1.6 e-HDi. ISG tedy spouští motor, rekuperuje energii při brzdění, samozřejmě je i v roli alternátoru, takže dobíjí baterku typu lithium-ion o běžném napětí 12 voltů. Navíc ale ještě dokáže při akceleraci pomáhat spalovacímu motoru. Propojení elektromotoru/generátoru s agregátem je přes plochý řemen pohonu příslušenství. Tím je zaručena snadná a hlavně levná zástavba a navíc díky tomu lze spalovací motor opětovně startovat i v situacích, kdy auto ještě zcela nestojí. Technologie SHVS je k dispozici jak s menším, tak i větším motorem.

Swift byl vždy jedním z mála aut své třídy, které nabízelo také pohon všech kol. K dispozici je i nyní a to ve spojení s motorem 1.2 Dualjet v obou verzích (s i bez SHVS).

Co ale zatím nový swift nemá, je vznětový motor. Ten Suzuki muselo vždy někde nakupovat, v případě swiftu se pod označením 1.3 DDiS ukrýval agregát od Fiatu.

Převodovka je pětistupňová manuální, ve spojení s motorem 1.2 Dualjet lze jako alternativu zvolit variátor CVT. Naopak v kombinaci s motorem 1.0 Boosterjet lze mít plnohodnotný šestistupňový automat s měničem momentu a planetovým soukolím. V dané třídě dnes už málo vídaná věc. Více o novém swiftu přineseme po absolvování prvních testovacích jízd.

Suzuki Swift 2017 – technické údaje
Motor1.2 Dualjet1.2 Dualjet + SHVS1.0 Boosterjet1.0 Boosterjet + SHVS
Převodovka5M/CVT5M/CVT5M/6A5M
Zdvihový objem [cm3]12421242998998
Válce/ventily4/44/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]66/600066/600082/550082/5500
Točivý moment [N.m/min-1]120/4400120/4400170/2000-3500/160/1700-4000170/2000-3500
Max. rychlost [km/h]180/175 (170)180 (170)195/190195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9/11,0 (12,6)11,9 (12,6)10,6/10,010,6
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]4,3/4,6 (4,9)4,0 (4,5)4,6/5,04,3
Údaje v závorce platí pro verzi 4x4

Související články

Témata
Avatar - Wojta101
8. 3. 2017 14:09
Uvidime naživo
Mě se zatím líbí více nový Ignis. Ale uvidíme naživo. Z Vitary jsem také nebyl v Ženevě nadšený, ale po svezení zvláště s turbo verzí úplně jsem změnil názor. U Balena taky, na výstavě zklamání, svezení s nejprodávanější verzí o nic moc lepší, ale pak mi půjčili 1,0 turbo a krom lepšího vzhledu, tak paradni moturek a svezeni. Ale cena by byla obhajitelna jen kdyby se jednalo o sport verzi. Tak si na Swiště počkám na živo.
8. 3. 2017 13:48
Swift
Přítelkyně má Swifta 1.2 z roku 2012, auto nabité výbavou za krásnou cenu, motor tahá asi jako každá 1.2, nad 5 000 otáčky do 80km/h se umí, až překvapivě, hýbnout. Skvělá spotřeba i spolehlivost za 5let provozu. :yes:
Tenhle nový bonbónek se mi vůbec nelíbí 8-s :no:
8. 3. 2017 12:48
Re: Vzhled a Turbo
Ta 1.4T bude hlavne drahsia ako jednoducha atmosfericka 1.6, lebo turbo, lebo pravdepodobne priamy vstrek, dalej nemoznost dat na LPG. Preto myslim, ze swift sport podrazie.

Inak su turbomotory a turbomotory, suzuki ma same pozitivne reakcie na ten 1.0 a 1.4, spolahlivost sa samozrejme ukaze o par rokov...
8. 3. 2017 12:45
zaujimave
motory identicke ako u balena, co sa dalo cakat, spotreba tiez identicka - cakal som o deci dva menej ako u vacsieho balena. Ta 1.25 DualJet je super, snad to zostane do 10000 EUR s tempomatom...
Avatar - 3_diamanty
8. 3. 2017 12:22
tak popravde
ten este sucasny swift mi pride krajsi ;-\ a swiftovitejsi... ale samozrejme vsetko je to uhol pohladu.. a sam som zvedavy ako dopadne aj nove polo koncom roka... lebo to sucasne povazujem vizazou za "dokonale" :yes:

PS: tie zadne klucky vyvedene kdesi pomaly az na strechu vyzeraju hrozne .. toto podla mna swist vobec nemal za potreby... vizualne mi to kazi cely zadny stlpik a ani elegantne to moc nie je .... a prakticke pre male deti uz vobec... ale asi opat moda zvitazila nad praktickostou... co uz... ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku