Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Golf na prvních fotkách: Bude mít normální tlačítka i infotainment s AI

Lukáš Volšický
Diskuze (24)

Faceliftovaný Volkswagen Golf GTI se ukazuje na prvních oficiálních fotografiích. Novinka bude mít modernější infotainment s umělou inteligencí ChatGPT i výkonnější srdce pod kapotou.

Nový faceliftovaný Volkswagen Golf se oficiálně představí už za několik týdnů. Německá značka nám vůbec poprvé odhaluje připravovanou novinku s vývojovým maskováním a první teaser je skvělou zprávou pro všechny benzinové nadšence – i po modernizaci se populární Golf bude prodávat ve sportovní verzi GTI. Nejnovější spekulace současně říkají, že bude ještě výkonnější.

Zamaskovaný prototyp se na oficiálních fotografiích ukazuje s decentní kamufláží, ale ukazuje nám finální design modernizovaného modelu. V základních rysech novinky si můžete všimnout, že bude lehce agresivnější než dnešní model a bude mít více osobitosti. Všimnout si můžete i velkého spoileru na zádi, který připomíná ten z aktuálního vylepšeného modelu GTI Clubsport pro evropský trh.

Zásadní novinky najdeme ve sportovním interiéru – Volkswagen na prvním oficiálním snímku kabiny ukazuje nový multifunkční volant s klasickými tlačítky. Dosavadní kontroverzní dotyková tlačítka jsou už naštěstí minulostí. Všimnout si můžeme i přívětivějšího ovládání klimatizace a nového volně stojícího dotykového displeje infotainmentu.

Video se připravuje ...

Volkswagen vsadil na velký centrální displej multimediálního systému, který se inspiruje tím v elektrických modelech ID.4 a ID.7 nebo nových generacích spalovacích vozů Passat a Tiguan. Automobilka v nejmodernějším infotainmentu bude využívat i umělou inteligenci ChatGPT, díky níž chce zkvalitnit hlasového asistenta. Pomůže vám ovládat infotainment, nastavovat klimatizaci nebo „obohatí konverzace“.

A teď už ke spekulovanému zvýšení výkonu. Nejnovější zákulisní informace říkají, že by sportovní Volkswagen Golf GTI s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem 2.0 TSI mohl posílit z aktuálních 245 koní na výsledných 265 koní. Jak tomu bude ve skutečnosti si ještě musíme počkat. Faceliftovaná novinka se představí už letos při oslavách 50. výročí jednoho z nejslavnějších modelů značky.

Lukáš Volšický
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
10. 1. 2024 02:59
Re: Můj kolega koupil loni na jaře nového Passata
Jo, jak jsem psal, někdy je horlivější, když jedeš na tempomat. Ale já tempomat prostě nesnáším a zapnu ho tak 3x do roka na chvíli a většinou někde v AT, kde na IGL nedokážu jet tak pomalu. Nebo když jedu 500-1000 km a brní mě nohy a chci se uvolnit, tak to na chvilku zapnu.
A když člověk řídí sám, tak ten front assist jako by ani neexistoval. Maximálně hodí bílou ikonku, že jedu moc blízko k autu přede mnou, když se chystám na předjíždění.
On ten adaptivní tempomat občas hystericky brzdí jen na základě blbých a starých mapových podkladů a prostě není 100% spolehlivý. Já mám FL a tam se to opět zlepšilo po senzorické stránce, ale když holt mapa hlásí 70 km/h na 130 a on ti to 5x za sebou u každýho sjezdu zadupne, tak to omrzí.
Jak ale píšeš, napoprvé to dokáže vylekat a stejně tak lane assist, když člověk pořádně nedrží volant a nebliká a přejíždí třeba nějaký dočasný značení, nebo nějakou čáru a ono to s ním švihne na stranu, nebo je o držku objíždět cyklistu a nedat blinkr a držet volant lehce jednou rukou.
10. 1. 2024 02:00
Re: Můj kolega koupil loni na jaře nového Passata
Mam zkusenost s adaptivnim tempomatem v Passatu B8 pred FL ve specificke situaci, kdy mas:
- dalnici s celkem velkou levotocivou zatazkou (asi pres maly horizont hraje roli)
- jsi v levem pruhu na tempomat
- kamion v pravem uz zataci doleva
- ty jeste jedes rovne (nejsi jeste v zatacce)

V tuhle chvili se mi asi 2x stalo, ze to ten szstem vyhodnoti jakoze to do nej naperes (coz je pravda kdybys nezacal zatacet, ale ty jeste nemuzes) no a zacne dost prudce brzdit. Jakoze dobre 80-90% mozneho pred ABS. Ale jak das plyn, okamzite prestane brzdit. Poprve te to vyleka dost.
Avatar - Mokrous
9. 1. 2024 22:40
Re: Můj kolega koupil loni na jaře nového Passata
Tvl! Nestraš! Tohle jestli je pravda, tak je to naprosto šílený a řešení od servisu nepřípustný.
To je potom na žalobu a odstoupení od kupní smlouvy. To přece musí jít nějak řešit.
By mě zajímalo o co šlo v reálu. Jestli nějaký barevně kontrastní rozhraní, nebo čáry, nebo něco na krajnici v levotočivé, co kamery vzaly jako stojící překážku. A taky zda jel na tempomat a jen ho přetlačil při předjíždění a nebo jel kompletně sám.
A divím se, že ani přes kickdown to nešlo přetlačit. To je vážně fatalita. Tyhle systémy musí jít vyřadit uživatelem, když reaguje. Systém je nastavený na nepozornost a situaci, kdy řidič nic nedělá a jen se veze. Když adekvátně brzdíš, silněji přidáváš, zatáčíš atd., tak tě auto má nechat na pokoji. Dokonce už se mi naopak zdálo, že ten front assist u mne snad ani nefunguje, jak je lenivej a benevolentní. Já ho mám z předloni. B8 FL.
No doufám, že mě taky nebude chtít časem zabít. Zatím jsem tohle teda nezažil. Jen to na mě asi 3x za dobu vlastnictví zařvalo, že ať kua něco dělám, když jsem se řítil na kamion, co jel o hodně pomaleji, nebo ke stojícímu autu v zatáčce a bylo v mé trajektorii a já měl zaplej Travel assist. Případně, když jedu kudlu a nějakej důchodce začne odbočovat tempem 3km/h a já už jsem moc blízko a neblikám tak se mu to nelíbí. Ale při umravněnější jízdě jsem nezažil ani náznak tohoto systému.
Jinak mě jen občas zjebe, ať se držím uprostřed pruhu a tak ho (lane assist) za trest vypnu.
Avatar - Stejsn
9. 1. 2024 21:38
Můj kolega koupil loni na jaře nového Passata
a to auto se ho regulerně pokusilo zabít. Po předjetí kamionu špatně vyhodnotilo nějaký hup na silnici a aktivovalo nouzové brzdění, které nešlo přebít ani prudkým sešlápnutím plynu. Prostě to ten passat zadupl před kamionem, který naštěstí nebyl naložený a ubrzdil to. Při reklamaci u dealera to vyřešili tak, že funkci nouzového brzdění softwarově odpojili(!!) Kdyby to do něj ten kamion napral a měl palubní kameru, vypadalo by to jako že se ho kolega pokusil vybrzdit. Udělá tohle normální auto? A nějakým hledáním na netu jsme zjistili, že to není ojedinělý případ. Takže já jsem k SW na palubě VW a navíc s AI více než rezervovaný.
Avatar - miromen
9. 1. 2024 18:05
Re: Riešenie problému á la VW
No ja to mam pravě vypnute tedy v tom Waze. A vždy jsem to vypinal i v jinych Navi.
Jinak pipani či upozorněni v některych autech je opravdu na infarkt u Peugeotu jsem taky něco poznal.
Jinak ja jsem hodně oceňoval čteni dopravnich značek pravě kvuli rychlosti. Kolikrat jsem nevěděl kolik si mužu dovolit jet, když jsem jel někde opuštěn nebo, když mě někdo problikl a ja to valil hlava nehlava.
V golfu jsem mrknul a věděl, i když vim, že 100% se na to neda spolehat.