Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Golf Variant si teď neobjednáte. Kombík je vyprodaný až do faceliftu

Lukáš Volšický
Diskuze (41)

Populární kombík Volkswagen Golf zmizel z českého ceníku i konfigurátoru. Co je hlavním důvodem a kdy zase bude dostupný? Zeptali jsme se oficiálního českého zastoupení značky a známe odpověď.

Uvažujete o nákupu nového rodinného kombi a nejmodernější Volkswagen Golf Variant je jedním z hlavních adeptů? Bohužel vás musíme zklamat, protože v Česku si jej aktuálně neobjednáte. Nejnovější osmá generace populárního modelu je u nás dnes k dispozici jen se základní pětidveřovou karoserií hatchback. Jediným důvodem nedostupnosti Golfu Variant v Česku je obrovský zájem zákazníků.

Češi populární Golf v kombíku doslova vykoupili. Nedostupnosti modelu jsme si všimli při prohlížení českého ceníku a konfigurátoru a tuzemské zastoupení značky nám na náš dotaz ohledně další dostupnosti vozu odpovědělo, že importér vyčerpal všechny volné kvóty pro zadávání nových vozů do výroby.

V dnešních dnech si můžete nový Volkswagen Golf Variant koupit pouze skrze dealerskou síť, v níž aktuálně najdete bezmála sedm desítek nových skladových vozů s různými motorizacemi a výbavami. Na většinu z nich navíc prodejci nabízejí i zajímavá zvýhodnění, díky nimž jsou oblíbené golfy dostupnější. Ten nejlevnější s benzinovým čtyřválcem 1.5 TSI (96 kW), šestistupňovým manuálem a výbavou Life může být váš za 585.200 Kč.

Video se připravuje ...

Nový Volkswagen Golf Variant bude v Česku běžně dostupný až po faceliftu, který by automobilka měla představit už v příštím roce. Očekává se, že spalovací jednotky čeká rozsáhlá elektrifikace a nově bude Golf dostupný pouze s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Očekává se, že modernizovaná verze se představí při oslavách 50. výročí modelu – první Volkswagen Golf přijel na svět v roce 2024.

Lukáš Volšický
Diskuze (41)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
6. 11. 2023 20:00
Re: Vykoupene kvoty
Tak obecně je celý ten systém: Výrobce - dovozce - dealer - zákazník trochu bizár ze starých časů (časů nejednotného trhu, cel, lokálních homologací atd atd...). Minimálně jeden (a možná dokonce dva) článek je v tom řetězci navíc.... (a není to ani výrobce a ani zákazník :D ).
6. 11. 2023 11:08
Opravdu premiéra příští rok ?
V odkaze foto Golfa 8 FL při statické prezentaci VW Passat variant B9:

https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?…
5. 11. 2023 20:28
Re: Bodejď by nebyl vykoupený....
Tak na tohle si opravdu zvykat nebudu. Do své smrti bude moje auto mít minimálně 4 válce a manuální převodovku. :-) A klidně bude 30 let staré, pokud to bude muset být. Tříválce, automaty, hybridy a samozřejmě zkratowozy mi nesmí přes práh!
Avatar - Ham.
5. 11. 2023 17:16
Re: Ach.....
Jsem rád, že někdo souhlasí s tím, že přirovnávat dnešek s dobou před r. 89 je nesmysl. :yes:
Jinak ta nabídka mi přijde podobně široká, ano je jiná, ale to si vynutili právě ti "normální" lidé. Když si vezmu to omílané VW, tak v době o které píšeš měli oproti dnešku navíc co, Beetle, Sharan a Scirocco. Up, Polo, Golf, Passat, Arteon, Tiguan, Touareg jsou stále zde a naopak přibyl T-Roc, T-Cross, Taigo a za Sharana je zde T7. Takže můžeš litovat kupátka jako bylo Scirocco, ale prostě se nekupovalo, kdežto ty "T" se prodávají, to není žádný diktát z Bruselu, ale diktát zákazníků, kterému se musí každá mainstreamová automobilka přizpůsobit. Takže šířka modelového portfolia je plus mínus jeden model stejná a to nepočítám EV.
5. 11. 2023 16:20
Re: Ach.....
No nepřijde mi, že by nabídka byla dneska nějak moc široká - myslím tím auta pro normální lidi ;-) Za mě byla nejširší nabídka 2010-2018, super auta a spousta automobilek si mohla dovolit i okrajové modely - kupátka, kabriolety atd. Srovnávat dnešek s dobou před r.89, zvlášť u nás, je samozřejmě nesmysl ;-)