Nový VW Multivan T7 má v českém konfigurátoru už i motor TDI!
Naftový agregát u nejnovějšího Multivanu šlo objednávat už v lednu, teprve nyní se však dostává i do zákaznického konfigurátoru.
Již sedmá generace populárního Multivanu dorazila do České republiky v lednu letošního roku. U autorizovaného prodejce jste si mohli naftový motor TDI objednat, byť chyběl v zákaznickém konfigurátoru. To je však již minulostí a Multivan T7 má v českém konfigurátoru kompletní paletu motorů.
Ke dvěma benzinovým motorům a plug-in hybridu se nyní přidává také vznětový motor 2.0 TDI, ten se svojí základní cenou 1.297.170 Kč včetně DPH zaujímá druhé místo v pořadí nejlevnějšího Multivanu T7 za slabším benzínem TSI o objemu 1,5 litru, který startuje na 1.202.104 Kč včetně DPH.
Naftový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva a zdvihovým objemem 1968 cm3 disponuje systémem Twindosing, který napomáhá k udržení nízkých emisí. Ve dvou katalyzátorech SCR s dvojitým vstřikováním AdBlue se snižuje množství oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech až o 80 procent. Tato technologie minimalizuje navíc i emise CO2 a údajně i zlepšuje reakce motoru. Stejně jako všechny verze modelové řady splňuje i nový Multivan TDI emisní normu Euro 6D-ISC-FCM.
Vznětový motor o výkonu 110 kW (150 koní) s točivým momentem 360 Nm dosahuje nejvyšší rychlosti 190 km/h a jeho kombinovaná spotřeba paliva je 5,4–5,3 litru na 100 kilometrů (emise CO2 jsou 143–140 g/km). Stejně jako u ostatních druhů pohonu je MPV s dvoulitrovým motorem TDI dodáváno v kombinaci s automatickou převodovkou DSG a pohonem předních kol.
Za nový Multivan TDI lze připojit přívěs o hmotnosti až 2000 kilogramů. Nejvyšší přípustná hmotnost soupravy je 4850 kilogramů, užitečná hmotnost může být až 807 kg. I tato verze pohonu pro nový Multivan je k dispozici pro krátké i dlouhé provedení karoserie, ve svém interiéru může mít celkem pět, šest nebo sedm sedadel.
V sériové konfiguraci Multivanu TDI je základní lak v barvě šedá Pure se šestnáctipalcovými ocelovými koly. Ve výbavě bez příplatků najdete LED světlomety vpředu i vzadu. Nechybí zde ani vybrané asistenty jako Lane Assist, tempomat nebo prodloužená záruka od výrobce na 4 roky/200.000 km. Multivan TDI na míru si pak můžete vybavit adaptivním podvozkem DCC, head-up displejem, digitálním kokpitem, navigací Discover Pro nebo tažným zařízením.
„Mám velkou radost, že čeští zákazníci si mohou od dnešního dne sestavit svůj nový Multivan s motorem TDI v našem konfigurátoru,“ říká Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. „Klasický turbodiesel patří v této kategorii vozidel mezi preferované motorizace. Jsem proto přesvědčený o tom, že i nový Multivan TDI bude stejně jako jeho úspěšní předchůdci velmi populární. Mezi jeho trumfy se řadí kromě suverénní hnací síly také kultivovaný běh, vysoká hospodárnost a čisté emise.“
V příštím roce by měl být VW Multivan T7 obohacen o pohon všech kol. Podrobnější informace o dalších chystaných motorizacích však zatím nejsou k dispozici.
Autor: Dominik Kovář