Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Phaeton přijde, dostane modulární platformu Audi

Diskuze (54)
Nikdy se nevzdávej – toto heslo charakterizuje počínání Volkswagenu v luxusním segmentu.

Luxusní Phaeton byl nejprve chloubou Volkswagenu a vysněným dítětem Ferdinanda Piëcha – říká se, že auto vznikalo prakticky podle osobních přání někdejšího šéfa VW Group.

Jenže ambice Volkswagenu se nesetkaly s očekávaným přijetím u zákazníků, ti dávali i nadále přednost známým modelům prémiových značek nebo rovnou technicky spřízněnému Bentley Continental.

Volkswagen ale vytrval a loni nadělil stárnoucímu modelu facelift. Náznakem obratu je úspěch v Číně i slušné prodeje doma – v Německu se Phaeton nyní drží v počtu registrací na polovičních číslech jako modernější a podstatně známější BMW řady 7 a Mercedes třídy S.

Auto Tip uvádí, že Piëch drží nad Phaetonem i nadále ochrannou ruku. To díky němu Volkswagen své působení v segmentu pětimetrových limuzín v tichosti neukončí, naopak se pracuje na nástupci.

Volkswagen zainvestuje do vývoje zcela nové generace. Úsporu nákladů má ale přinést sdílení modulární hliníkové platformy s modely Audi A6 a A8. Dosavadní model přitom spoléhal na vlastní ocelovou konstrukci karoserie, která prodražil vývoj i výrobu a navíc může za relativní nadváhu Phaetonu.

Phaeton prý tentokrát bude sdílet až 70 % dílů – od podvozku, přes motory a převodovky až po části interiéru a palubní elektroniku.

Termín příchodu zatím není jednoznačně určen. Nejprve by se měl představit koncept, který zkusí karoserii typu liftback. Vůz ideově navazující na původní Concept D z roku 1999 bude studií, pro výrobu se počítá s konzervativnějším sedanem. V případě velkého zájmu veřejnosti je ale liftback stále ve hře – pak by Phaeton zatápěl nejen Audi A8, ale i Porsche Panamera.

Více podrobností o novém Phaetonu naleznete v aktuálním Auto Tipu (15/2011), který můžete objednat přes formulář na stránkách Auto tipu nebo zakoupit na stáncích.

Diskuze (54)
26. 7. 2011 16:16
Re: nechapem tieto posmesky
Jelikož tě dlouhodobě považuju za diskutéra s jedím z nejdětinštějších chování tady, tak to od tebe vážně sedí.... >:D
Avatar - Emel
26. 7. 2011 16:09
Zatopíme Panameře
V případě velkého zájmu veřejnosti je ale liftback stále ve hře – pak by Phaeton zatápěl nejen Audi A8, ale i Porsche Panamera.

A kdyby udělali křídlové dveře, tak by zatopil i Mercedesu SLS. Vážně si autor věty myslí, že základním atributem Panamery je karoserie liftback? :no:
Avatar - white label
26. 7. 2011 12:30
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
U B6 tipuješ špatně, ta už má totiž napříč uložený motor. ;-)
26. 7. 2011 09:50
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
ehmmm neni nahodou Audi A6 C5 na stejnem podvozku jako Passat B5? totes bych si typnul u platformy C6 a B6

jen pro predstavu, nedavno (asi 2 roky nazpet) jsem menil predni napravu na sve Audi A6, a zchvalne jakou myslis ze jsem nechal namontovat, ano tu pro Superba protoze byla o temer 40 tisic levnejsi a jinak je uplne a nachlup stejna >:D
Avatar - white label
25. 7. 2011 20:32
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Renault zkoušel konkurovat prémiovým značkám v luxusní třídě?