Nový VW Phaeton přijde, dostane modulární platformu Audi
Luxusní Phaeton byl nejprve chloubou Volkswagenu a vysněným dítětem Ferdinanda Piëcha – říká se, že auto vznikalo prakticky podle osobních přání někdejšího šéfa VW Group.
Jenže ambice Volkswagenu se nesetkaly s očekávaným přijetím u zákazníků, ti dávali i nadále přednost známým modelům prémiových značek nebo rovnou technicky spřízněnému Bentley Continental.
Volkswagen ale vytrval a loni nadělil stárnoucímu modelu facelift. Náznakem obratu je úspěch v Číně i slušné prodeje doma – v Německu se Phaeton nyní drží v počtu registrací na polovičních číslech jako modernější a podstatně známější BMW řady 7 a Mercedes třídy S.
Auto Tip uvádí, že Piëch drží nad Phaetonem i nadále ochrannou ruku. To díky němu Volkswagen své působení v segmentu pětimetrových limuzín v tichosti neukončí, naopak se pracuje na nástupci.
Volkswagen zainvestuje do vývoje zcela nové generace. Úsporu nákladů má ale přinést sdílení modulární hliníkové platformy s modely Audi A6 a A8. Dosavadní model přitom spoléhal na vlastní ocelovou konstrukci karoserie, která prodražil vývoj i výrobu a navíc může za relativní nadváhu Phaetonu.
Phaeton prý tentokrát bude sdílet až 70 % dílů – od podvozku, přes motory a převodovky až po části interiéru a palubní elektroniku.
Termín příchodu zatím není jednoznačně určen. Nejprve by se měl představit koncept, který zkusí karoserii typu liftback. Vůz ideově navazující na původní Concept D z roku 1999 bude studií, pro výrobu se počítá s konzervativnějším sedanem. V případě velkého zájmu veřejnosti je ale liftback stále ve hře – pak by Phaeton zatápěl nejen Audi A8, ale i Porsche Panamera.
Více podrobností o novém Phaetonu naleznete v aktuálním Auto Tipu (15/2011), který můžete objednat přes formulář na stránkách Auto tipu nebo zakoupit na stáncích.