Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

O toto Ferrari SF90 se sběratelé poperou. Díky vítězství v Le Mans

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Uplynulý víkend se italské automobilce nadmíru povedl a těžit z ní bude i tato limitka.

Jako by už fanoušci Ferrari zapomněli na to, jak chutná pocit vítězství. Ve formuli 1 se z mistrovského titulu mezi jezdci radovali naposled zásluhou Kimiho Räikkönena v roce 2007, poslední týmový vavřín přišel o rok později. 

Ferrari 499P Hypercar: Vítězné auto 100. ročníku Le Mans

V nejslavnějším vytrvalostním závodu 24h Le Mans bylo čekání do poslední neděle ještě delší, přes padesátiletou absenci v hlavní kategorii se italská značka radovala z celkového vítězství naposled v roce 1965.

Rok 2023 znamenal návrat Ferrari do nejvyšší třídy Le Mans po padesáti letech. Posádka Ferrari 499P Hypercar se startovním číslem 51 ve složení James Calado, Alessandro Pier Guidi a Antonio Giovinazzi vyhrála jubilejní stý ročník slavného vytrvalostního závodu po velkolepé bitvě s dominantním týmem posledních let, japonskou Toyotou. 

Pro Ferrari šlo o první vítězství po 58 letech a celkově 10. vítězství v Le Mans. Po Porsche (19 vítězství) a Audi (13 vítězství) to z něj dělá třetí nejúspěšnější tým v historii závodu, což je po přestávce trvající půl století skvělá statistika. 

Speciální edice Ferrari SF90: Zbarvení z hypercaru 499P

V pátek, těsně před závodním víkendem, Ferrari představilo speciální design pro model SF90 Stradale. Design s tématikou zbarvení hypercaru 499P je nyní po vítězství v Le Mans ještě výjimečnější.

Dominantní barvou exteriéru je červená Rosso Le Mans, která je kombinována s vertikálními a horizontálními pruhy žluté barvy Giallo Modena. Objevuje se také na zrcátkách, brzdových třmenech a zadním spoileru. Černá střecha je z uhlíkových vláken.

Video se připravuje ...

Po 50 letech absence v Le Mans nejvyšší kategorie

Nálepky na kapotě a dveřích obsahují logo mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) a číslovku 50, která značí délku absence italské značky v nejvyšší kategorii Le Mans. Dalšími doplňky jsou italské vlajky v interiéru a plaketa s věnováním. 

Ferrari uvedlo, že limitovaná edice je k dispozici omezenému počtu vybraných klientů a její cenu nezveřejnilo. Už teď je ale téměř jisté, že se jednou tyto kousky budou prodávat přes nejznámější aukční společnosti za desítky milionů korun. 

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme